رئیس دادگستری چرداول با اشاره به رفع تصرف از 25 هکتار اراضی ملی این شهرستان در سال جاری گفت: با متجاوزان به عرصه های ملی و مخربان منابع طبیعی برخورد قاطع و قانونی می کنیم.
کد خبر: ۱۹۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲ 08 March 2016

رئیس دادگستری چرداول با اشاره به رفع تصرف از 25 هکتار اراضی ملی این شهرستان در سال جاری گفت: با متجاوزان به عرصه های ملی و مخربان منابع طبیعی برخورد قاطع و قانونی می کنیم.

به گزارش تابناک ایلام؛سیدعلی نوربخش روز سه شنبه در آیین درختکاری در شهر سرابله گفت: در یکسال گذشته 53 فقره پرونده برای متصرفان اراضی ملی در این شهرستان تشکیل شده و در این ارتباط از 25 هکتار اراضی ملی با حکم قضایی خلع ید صورت گرفت.
وی افزود: دستگاه قضایی با تمام توان و اقتدار خود با متصرفان و محربان منابع طبیعی برخورد می کند و هیچگونه مماشاتی در این موضوع ندارد.
نوربخش تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید فراوانی در حراست و حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری دارد و اقدامات مناسبی در خصوص رفع تصرف زمین های ملی در این شهرستان صورت گرفته است.
وی یادآور شد: نگهداری و حفاظت از عرصه های ملی و منابع خدادادی به عنوان امانت الهی و رسالت مهمی بر عهده همگان نهاده شده و نباید در این خصوص کوتاهی صورت گیرد.
رئیس دادگستری چرداول گفت: دفاع از اراضی ملی و صیانت از آن فرا سازمانی است و مستلزم همکاری مراجع قضایی، اجرایی، انتظامی و امنیتی است.
در این آیین با حضور مسئولان محلی تعدادی درخت در دامنه های شهر سرابله غرس شد.

** هشت هزار اصله نهال در شهرستان چرداول توزیع شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چرداول از توزیع هشت هزار اصله نهال در این شهرستان خبر داد.
احمد عالی پور گفت: این نهال ها شامل کاج، سرو، افرا، بلوط و اکالیپتوس است که در هفته درختکاری به صورت رایگان در میان مردم توزیع شده است.
وی افزود: در یکسال گذشته در سطح 45 هکتار از دامنه های شمالی کوه لنه و بخش هلیلان از توابع این شهرستان جنگل کاری صورت گرفته و همچنین 60 هکتار از عرصه های ملی با کاشت بذر غنی سازی شده است.
عالی پور با اشاره به ایجاد هشت کیلومتر کمربند حفاظتی به صورت کانال در روستای پشته از توابع آسمان آباد گفت: این عملیات با هدف تفکیک اراضی ملی از مستثنیات در سطح 35 هکتار از اراضی بالا دستی انجام شده که قبلا در اختیار متصرفان بود ولی از تصرف آنها خارج و به اراضی ملی اضافه شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چرداول از دیگر اقدامات انجام شده در عرصه های ملی این شهرستان را جنگل کاری حاشیه پارک خرم به تعداد 2 هزار اصله نهال اعلام کرد و افزود: با هدف تولید نهال در شرستان 40 هزار کیسه گلدانی در نهالستان خرم کاشته شده است.
عالی پور تاکید کرد: افزایش فضای سبز و اشاعه فرهنگ حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از اهداف توزیع نهال و درختکاری در این شهرستان است.
شهرستان چرداول دارای 61 هزار و 24 هکتار جنگل و 56 هزار و 410 هکتار مرتع در 35 کیلومتری شمال ایلام قرار گرفته است.
15 تا 22 اسفند به عنوان هفته درختکاری و منابع طبیعی نامگذاری شده است./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار