کد خبر: ۱۹۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶ 09 March 2016
مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: چشمه‌های آبگرم دهلران از نادرترین پدیده‌های طبیعی کشور و حتی خاورمیانه و نقطه‌ی تلاقی دوا و گردش است.

«وحید درخشنده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی ایلام، اظهار کرد: چشمه‌های آبگرم دهلران به سبب اهمیت آن‌ها، سال 1355 در ردیف آثار طبیعی ملی سازمان حفظ محیط زیست کشور به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه این پدیده نادر، خواص فراوان در آب درمانی، میکروب‌کشی،‌ مبارزه با بیماری‌های پوستی و اثر ضدقارچ دارد افزود: بررسی‌های علمی نشان می‌دهد که چشمه‌های آبگرم دهلران از نوع فسیلی بوده که بر اثر جوشش و وجود منابع نفت و گاز در زیر زمین تشکیل شده است.

درخشنده اضافه کرد: خواص طبیعی و گوگردی آبگرم چشمه‌ها سبب شده که سالانه هزاران نفر از مناطق مختلف کشور برای آب تنی، چشمه‌های آبگرم دهلران را به عنوان مقصد گردشگری سلامت خود انتخاب کنند.

مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: چشمه‌های طبیعی آبگرم یکی از زیباترین و در عین حال اعجاب برانگیزترین جلوه‌های طبیعی شهرستان مرزی دهلران بوده که مقصدی زیبا و سحرانگیز برای گردشگران و بیماران بومی و غیر بومی استان ایلام بشمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه این چشمه‌ها که از دو رشته‌ی اصلی سرچشمه می‌گیرد پس از تلاقی به یکدیگر، ‌رودخانه‌ای از آب گرم به همراه مواد معدنی تشکیل می‌دهند عنوان کرد: چشمه‌های آبگرم دهلران که منشأ اصلی جوشش آنها ریشه در زیرزمین دارد،‌ از نادرترین جلوه‌های طبیعی استان و کشور بوده که آبگرم با خواص گوگردی را برای مداوا و درمان بیماری‌ها به گردشگران هدیه می‌کند.

درخشنده یادآور شد: این چشمه‌ها با خواص درمانی و گوگردی در شمال و فاصله سه کیلومتری شهر دهلران بر دامنه‌ی ارتفاع سیاه کوه نزدیک به غار خفاش دیگر جاذبه‌ی طبیعی عجیب و منحصر به فرد کشور و حتی خاورمیانه قرار دارد.

مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: جوشش این چشمه‌ها از دل زمین با گرما و خواص طبیعی از زیبایی‌های خیره‌کننده و چشم‌نواز منطقه است که برای لحظاتی روح و روان آدمی را به اعماق زمین در جست‌وجو و کشف این زیبایی‌ها به مهمانی می‌برد.

وی با بیان اینکه چشمه‌های آبگرم دهلران با دمای حدود 50 درجه‌ی سانتی‌گراد، مکانی بهداشتی و دارای استخرهای لجن مالی بوده که اهمیت درمانی فراوانی دارد تصریح کرد: گردشگران، طبیعت دوستان و بیماران دردهای مفصلی، روماتیسم و افرادی عوارض پوستی و جلدی همواره با آگاهی و اطلاع از خواص درمانی و دارویی مواد معدنی بویژه گوگرد، چشمه‌های آبگرم دهلران را بعنوان پزشک طبیعت بهترین مکان برای درمان می‌بینند.

درخشنده در پایان تاکید کرد: در کنار این ویژگی‌ها، آنچه بر زیبایی این جاذبه‌های طبیعی می‌افزاید اینکه چشمه‌ها در طول روز به رنگ‌هایی تغییر کرده و پرتویی رنگین‌ کمانی را در خود منعکس می‌کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار