رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: دانشگاه علوم پزشکی آماده حمایت از پژوهشگران گیاهان دارویی و منابع طبیعی درزمینهٔ تحقیقاتی و پژوهشی است
کد خبر: ۱۹۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 15 March 2016

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: دانشگاه علوم پزشکی آماده حمایت از پژوهشگران گیاهان دارویی و منابع طبیعی درزمینهٔ تحقیقاتی و پژوهشی است.

به گزارش تابناک ایلام، دکتر «علی دل‌پیشه» اظهار کرد: مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در پردیس مرکزی دانشگاه با بهره‌گیری از تجهیزات نوین آزمایشگاهی در حال فعالیت است و پژوهشگران منابع طبیعی می‌توانند طرح‌های تحقیقاتی خود را درزمینهٔ های منابع طبیعی وبویژه گیاهان دارویی در این مرکز اجرایی کنند و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی از آن‌ها حمایت می‌کند.

 وی بابیان اینکه دانشگاه آماده حمایت از پژوهشگران گیاهان دارویی و منابع طبیعی درزمینهٔ تحقیقاتی و پژوهشی است افزود: هم‌اکنون در استان بیش از 1000گونه گیاهی وجود دارد که 350گونه از آن‌ها دارویی هستند و پژوهشگران می‌توانند در این زمینه تحقیقات کاربردی‌تری را انجام دهند.

 دکتر دل پیشه خاطرنشان کرد: اگرچه درگذشته نیز ارتباط خوب سازنده‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل منابع طبیعی برقرار بوده اما امیدواریم در راستای حفظ و صیانت از منابع طبیعی با یاری همدیگر بتوانیم در ارتقای هرچه بیشتر فرهنگ صحیح استفاده از این سرمایه‌های خدادادی گام‌های مؤثری برداریم./ع


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار