برخورد با فروشندگان جانوران وحشی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از ممنوعیت خرید و فروش گونه های جانوری و گیاهی وحشی نظیر مار آبی، لاک پشت، سمندر لرستانی، سنجاب و لاله واژگون خبر داد.
کد خبر: ۱۹۹۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 19 March 2016

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از ممنوعیت خرید و فروش گونه های جانوری و گیاهی وحشی نظیر مار آبی، لاک پشت، سمندر لرستانی، سنجاب و لاله واژگون خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ محمدرضا محمدی با اعلام این خبر افزود: خرید و فروش این گونه ها توسط افراد فرصت طلب و سودجو در پایان سال و ایام نوروز در بازارهای داخل و خارج از کشور، شرایط زیستی و جمعیتی آنها را به شدت تحت تاثیر قرار داده و جرم محسوب می‌شود.

محمدی از مردم استان خواست از خریداری و نگهداری این گونه جانوران وحشی خودداری کنند.

وی اعلام کرد: این اداره کل با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و در آستانه عید نوروز و ایام تعطیلات با متخلفانی که اقدام به خرید و فروش گونه های جانوری وحشی در اماکن عمومی، بازارها و میادین کنند به شدت برخورد قانونی می کند.

وی افزود: در این ارتباط طبق قوانین و مقررات محیط زیست با متخلفان امر برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد: به منظور جلوگیری از هر گونه تعدی به تنوع زیستی استان اعم از گیاهی، جانوری و عرصه های طبیعی، در طول ایام تعطیلات نوروزی ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان به صورت شبانه روزی عرصه های طبیعی استان را تحت نظارت قرار خواهند داشت و در صورت مشاهده تخلف، با خاطیان برخورد قانونی خواهند کرد.

وی از مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب محیط زیست، خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، مراتب را به سامانه فوریت های زیست محیطی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار