بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۰۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰ 27 April 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



اطلاعیه احمدی نژاد درباره غارت 2 میلیاردی

دفتر رئیس دولتهای نهم و دهم در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: معلوم نیست چرا و با چه انگیزه‌های پیدا و پنهانی، مقامات دولت فعلی اقدام ظالمانه آمریکا را به دولتهای نهم و دهم مرتبط می‌کنند.

خبرگزاری فارس:  روابط عمومی دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم در اطلاعیه‌ای به هجمه های اخیر برخی مقامات دولت فعلی پاسخ داد و نوشت «دولتمردان غاصب آمریکایی به یک بهانه دروغین که به سال 1362 مربوط می شود، در دوره حاکمیت دولت فعلی، دو میلیارد دلار از منابع مالی ایران را غارت کرده اند. معلوم نیست چرا و با چه انگیزه‌های پیدا و پنهانی، این اقدام ظالمانه آمریکا را به دولت‌های نهم و دهم مرتبط می کنند؟»

متن اطلاعیه روابط عمومی دفتر رئیس دولتهای نهم و دهم به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم عزیز و شریف ایران

ضمن تبریک ایام پر برکت ماه رجب و آرزوی بهره مندی از خیرات و برکات ماههای پیش رو ، به اطلاع می رساند:

قریب سه سال است که مشی دولتمردان فعلی ، بر نفی کامل دولت گذشته و حمله مستمر از رهگذر ایراد صدها تهمت و افترا به مردمی‌ترین دولت ایران استوار بوده و هر بار به بهانه ای ، مسئولیت تمامی ضعف‌ها، ناتوانی ها و شکست ها در امور جاری کشور را به دولت قبل منتسب می سازند که این امر به روال عادی و روزمره تبدیل شده است.

این بار نیز اقدام دولت مستبد آمریکا در تصرف ظالمانه حدود دو میلیارد دلار از منابع و ثروت ملت مظلوم ایران، بهانه جدیدی برای تهاجم دولتی ها و عناصر سیاسی و رسانه‌ای وابسته به آنها علیه دولت قبل شده است.

اگرچه ملت رشید و فهیم ایران با اتکاء به هوش ذاتی خود از مدتها قبل، علت این رفتار غیرمسئولانه دولتمردان و عناصر سیاسی را به خوبی درک کرده است، لیکن با تاکید مجدد بر ادامه مشی سکوت رئیس دولتهای نهم و دهم و صرفا برای روشن تر شدن موضوع و ثبت در تاریخ، مواردی را به آگاهی می رساند:

1- دولتمردان غاصب آمریکایی به یک بهانه دروغین که به سال 1362 مربوط می شود، در سال جاری و در دوره حاکمیت دولت فعلی، 2 میلیارد دلار از منابع مالی ایران را غارت کرده‌اند. معلوم نیست چرا و با چه انگیزه‌های پیدا و پنهانی، این اقدام ظالمانه آمریکا را به دولتهای نهم و دهم مرتبط می کنند؟

2- مدعی شده اند که مدیران بانک مرکزی در دوره های قبل بی احتیاطی کرده اند و نباید به مقررات ، ضوابط و قوانین بین المللی حاکم بر مناسبات بانکی در جهان اعتماد می کردند و این اعتماد باعث تصرف اموال ملت درسال جاری شده است.

باید گفت که اولا دولت آمریکا در نتیجه برخورد عالمانه و عزت‌مدار دولت‌های نهم و دهم جرات نزدیک شدن و دست اندازی به منابع ملت ایران را نداشت، بنابراین سئوال این است که آیا غارت صورت گرفته ، ناشی از ضعیف نشان دادن ملت ایران در عرصه بین المللی و در نتیجه تجری دولتمردان آمریکایی طی سالیان اخیر نیست؟

ثانیا دولتمردان فعلی طی چند روز اخیر و بارها از غیرقابل اعتماد بودن مدیران آمریکایی و حتی بی اعتمادی به مقررات بین المللی سخن به میان آورده اند، بنابراین سئوال این است که مدیران ارشد امروز کشور چرا به صرف اقوال شفاهی وزیر امور خارجه آمریکا، انواع و اقسام وعده های اقتصادی و امثال آن را به ملت ایران می‌دهند؟ چگونه است که هر نوع تحرک و پیشرفت داخلی را منوط به توافق با طرف آمریکایی معرفی کرده و امور کشور را با گره زدن به وعده‌های آمریکایی، معطل نگاه داشته‌اند؟

3- غارت دو میلیارد دلار از منابع مالی ایران، دقیقا در زمان حضور وزیر امور خارجه در آمریکا و ملاقاتهای خصوصی و محرمانه طولانی و مکرر ایشان با همتای آمریکایی او روی داده است. آیا این حادثه هیچ رابطه ای با ملاقات و موضوعات مطروحه در این مذاکرات ندارد؟ آیا این امر ادامه سناریوی تحقیر دولت و ملت ایران نیست؟

4- اگر ادعای اینان که می گویند نباید به اقوال دولتمردان آمریکایی و حتی مقررات و قوانین بین المللی اعتماد کرد، راست باشد ، چگونه است که با قول و قرارهای مبهم و نیم بند و بدون تضمین وزیر خارجه و رئیس جمهور آمریکا ، حقوق هسته ای ایران و تاسیسات آن به ارزش تقریبی سی میلیارد دلار ، از رده خارج ، برخی نابود و بخشی نیز معطل گذاشته شده است؟

5- دولتمردان کنونی طی سه سال اخیر بر ضرورت زدون بی اعتمادی ها و اعتماد کردن به برخی گفته ها یا نامه های دولتمردان آمریکایی تاکید داشته اند تا آنجا که حتی تصریحات بخش های مهمی از حاکمیت آمریکا مبنی بر بی پشتوانه بودن و ناپایداری توافقات و وعده های داده شده نیز نادیده انگاشته شده و دولتمردان ایران بر رویه خود مبنی بر اعتماد به قولهای آمریکایی پافشاری کرده اند، سئوال این است که این رفتار و مشی و منش دولتمردان کنونی آیا متاثر از ناآگاهی نسبت به ماهیت سلطه طلبانه سردمداران دولت آمریکاست یا آنکه شاهد انجام بازی حساب شده ای در یک سناریوی از پیش تعیین شده هستیم؟

6- با شعار اعتماد به دولتمردان آمریکایی و تاکید خارج از عرف براقوال و توافقات آنان و در نتیجه تضعیف موضع ملت ایران در عرصه بین المللی طی سه سال گذشته ، قیمت ثروت با ارزش ملت ایران یعنی نفت از حدود 105 دلار به حدود 35 دلار کاهش یافته است و اگر همین روند ادامه یابد، روزانه تقریبا 150 میلیون دلار (حدود 500 میلیارد تومان) و سالانه تقریبا 55 میلیارد دلار (190 هزار میلیارد تومان) از جیب ملت ایران به جیب عمدتا طرفهای مذاکره یا متحدین آنها سرازیر می شود.
انتظار عمومی این است که مسئولان مربوطه با پرهیز از فرافکنی و متهم کردن بی منطق دیگران ، مسئولیت خویش را در امور جاری کشور بپذیرند و به دنبال اصلاح روند کنونی و ایجاد همدلی و بسیج عمومی برای استیفای حقوق ملت ایران باشند.

از خداوند متعال برای همگان توفیق خدمت به ملت و اعتلای ایران همیشه سرفراز را خواستاریم.

روابط عمومی دفتر رییس دولتهای نهم و دهم



حمله تند بختیاری زاده به فردوسی پور

خبرگزاری ایسنا: سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز گفت: فردوسی‌پور باید مرا به برنامه 90 دعوت کند تا چشم در چشم مسائلی که اجازه نداد در برنامه مطرح کنم را توضیح دهم.

سیاوش بختیاری‌زاده در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های استقلال اهواز و فولاد خوزستان اظهار کرد: در وهله اول باید بگویم روز جمعه ملت ما بنا به وظیفه ملی و شرعی باید مثل دور اول در انتخابات شرکت کند تا دشمنان چشم‌شان به بسوزد.

وی ادامه داد: متاسفانه هفته گذشته هفته خوبی برای فوتبال خوزستان نبود چرا که تنش‌هایی در هفته گذشته پیش آمد و هجمه‌ای علیه مردم خوزستان در این مدت به وجود آمد. در یکی از برنامه‌های پربیننده‌ که باید به این مسئله می‌پرداخت، متاسفانه مجری آن مسئولان استان را زیر سوال برد و فردی که باید مجری باشد، در نقش مدعی‌العموم ظاهر شد.

بختیاری‌زاده گفت: از فردوسی‌پور این سوال را دارم وقتی که سال گذشته هواداران کرمانی استادیوم این شهر را به آتش کشیدند، چرا مسئولان این تیم و استان را بازخواست نکرد؟

وی با اشاره به اینکه عادل فردوسی‌پور دوشنبه نیمه‌های شب با وی تماس گرفته و عنوان کرده می‌خواهد به او جهت صحبت درباره اتفاقات زمان بدهد، گفت: وقتی این اتفاق افتاد بسیار خوشحال شدم. ولی دادن یک دقیقه فرصت به تیم پرتماشاگر استقلال اهواز اصلا کار درستی نبود. از فردوسی‌پور سوال دارم چرا تماشاگران استقلال اهواز در روز بازی پشت در ماندند؟ آیا غیر از این بود که راهی به درون ورزشگاه پیدا نکردند؟ آقای فردوسی‌پور باید از مسئولان ورزش می‌پرسید که چرا این اتفاقات تلخ در ورزشگاه رخ داد. ما ملت ایران عادل فردوسی‌پور را دوست داریم چرا که همیشه با عدالت صحبت می‌کند ولی چرا تیم مهمان که باید 10 درصد ورزشگاه را در اختیار داشته باشد، در آن روز 60 درصد ورزشگاه را در اختیار داشت؟ باشگاه مظلوم استقلال اهواز که فقط 6 هزار و 300 بلیت فروخته بود ولی آیا جمعیت آن روز ورزشگاه واقعا 6 هزار و 300 نفر بود؟

بختیاری‌زاده عنوان کرد: این سوال را از آقای بهروان دارم. اگر نساجی قائمشهر و خونه به خونه بابل بیایند، آیا ورزشگاه قائمشهر و بابل ورزشگاه 50 هزار نفری دارد که از استقلال و پرسپولیس پذیرایی کند؟

وی با اشاره به مطلبی که در یکی از روزنامه‌های صبح امروز چاپ شده بود نیز خاطرنشان کرد: صبح امروز یکی از روزنامه‌های حامی عادل فردوسی‌پور یکی از صفحات ویژه خود را به موضوع باشگاه ما اختصاص داده بود و در آن از من پرسیده شده بود که چرا از هواداران به خاطر سقوط استقلال اهواز عذرخواهی نکرده‌ام؟ باید بگویم این مسئله به آن‌ها ربطی ندارد. آیا سقوط ما با وجود تمام امکانات و رفاهیات صورت گرفت؟

سرمربی استقلال اهواز افزود: اگر عادل فردوسی‌پور تیم استانش به لیگ برتر صعود نمی‌کند به من ربطی ندارد. تمام بازیکنان ما با کمترین امکانات بازی می‌کنند. حالا اگر در استان فردوسی‌پور، مس کرمان با بهترین امکانات نمی‌تواند صعود کند به من و سایر تیم‌ها ربطی ندارد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم فردوسی‌پور نیمی از آن یک دقیقه که در برنامه به من فرصت داده بود را خواب بود چرا که با این وجود من 20 ثانیه از آن زمان را صرف عذرخواهی از هواداران تیم کردم. در حالی که من نباید این کار را می‌کردم چرا که سقوط ما بدون داشتن هیچ امکاناتی اتفاق افتاد.

بختیاری‌زاده گفت: تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید وقتی به ورزشگاه شهر ایبار می‌روند، با خود تنها 600 تا 700 تماشاگر می‌برند چرا که گنجایش آن ورزشگاه تنها 6 هزار نفر است و این فرهنگ‌سازی در آنجا صورت گرفته است که بیش از 10 درصد ورزشگاه نمی‌تواند به هواداران تیم مهمان تعلق بگیرد و بارسلونا و رئال مادرید با 100 هزار نفر به این شهرها نمی‌روند.

وی با ارائه پیشنهادی به مسئولان سازمان لیگ عنوان کرد: حالا که دوست دارید در استادیوم تختی اهواز 30 هزار نفر بیایند و بازی را از نزدیک تماشا کنند، پیشنهاد می‌کنم تمام بازی‌های ما را مقابل دو تیم استقلال و پرسپولیس رفت و برگشت در استادیوم آزادی برگزار کنید و ما نیز قبول می‌کنیم. اگر پرسپولیس و استقلال تماشاگران زیادی دارند، به ما و تیم‌های دیگر چه ربطی دارد؟ ما باید فرهنگ‌سازی کنیم.

بختیاری‌زاده در ادامه عنوان کرد: مسئولان سیاسی و انتظامی استان من تلاش بسیاری کردند ولی به گواه دوربین برنامه 90 تماشاگران حاضر در ورزشگاه از استان‌های دیگر آمده بودند و از درخت و دیوار و لای نرده‌ها به ورزشگاه وارد می‌شدند. قسم می‌خورم اگر به من گفته بودند که می‌خواهند 60 درصد ورزشگاه را به پرسپولیس بدهند ما قبول می‌کردیم که بازی در ورزشگاه غدیر باشد و از تماشاگران خودمان هم می‌خواستیم که اصلا به ورزشگاه نیایند. چرا بازی‌ای که قرار بود ساعت 6 شروع شود ساعت 7 آغاز شد. تیم استقلال اهواز که مسئول ورود و خروج تماشاگران نیست.

وی با بیان اینکه تمام صندلی‌های VIP ورزشگاه تختی نیز در آن روز در اختیار تماشاگران پرسپولیس بود عنوان کرد: آقای سالمی پیشکسوت فوتبال خوزستان از من درخواست یک بلیت VIP کرده بود ولی من شرمنده او شدم چرا که پرسپولیسی‌ها کل VIP را قرق کرده بودند. حتی رامین راستاد هنرپیشه سینما که هوادار پرسپولیس بود و به ورزشگاه آمده بود 5-6 صندلی در اختیارش بود.

سرمربی تیم استقلال اهواز افزود: باید بگویم تریبون صداوسیما یک امانت است و باید حرمت بیننده و شنونده حفظ شود و کسی که مجری برنامه‌ای است نباید در قامت مدعی‌العموم ظاهر شود.

بختیاری‌زاده درخصوص بازی فردا و ابهاماتی که درخصوص احتمال تعویق بازی وجود دارد نیز عنوان کرد: ما آمادگی کامل داریم که در هر استادیومی که مسئولان اجازه آن را بدهند در هر زمانی بازی کنیم. از طرفی تیم فولاد را تیمی منضبط و با ساختار مدیریتی قوی می‌دانم که کمبودهای دور رفت را در نیم فصل دوم توانست جبران کند. روزی که من در هفته هفتم از استقلال اهواز جدا شدم، فولاد در جدول پایین‌دست ما بود اما وقتی دوباره به این تیم برگشتم این تیم در واقع بالای سر ما بود که این نشان از پیشرفت قرمزپوشان دارد.

وی اضافه کرد: بازی فردا بازی بسیار سختی است ولی تیم جوان و پرانگیزه من فردا با تمام قدرت مقابل این تیم ظاهر خواهد شد و امیدوارم یک بازی آبرومند و تماشاگرپسند را نیز ارائه دهیم.

سرمربی استقلال اهواز درباره محرومان و مصدومان تیم استقلال نیز خاطرنشان کرد:‌ در این بازی به احتمال زیاد پدرام اردلانی که در بازی پرسپولیس مصدوم شد را در اختیار نخواهیم داشت.

بختیاری‌زاده در پایان بار دیگر خطاب به مجری برنامه 90 گفت: فردوسی‌پور باید در جبران تلفنی که روز دوشنبه در برنامه زنده روی من قطع کرد و اجازه صحبت نداد من را به برنامه دعوت کند تا چشم در چشم تمامی مسائل را برای او توضیح و توجیه کند.



اشتباه تاریخی در «شهرزاد»

سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی و با بازی‌های درخشان علی نصیریان و ترانه علیدوستی و شماری از ستارگان سینما همچنان دیدنی است و بیست و ششمین قسمت آن هم مورد استقبال قرار گرفته است.

هر چند از شماری از اشتباهات تاریخی در این سریال باید صرف نظر کرد چون در فیلمنامه و درام نمی‌توان همه جزئیات را رعایت کرد اما در قسمت بیست و ششم شهرزاد در اصطلاح مطبوعاتی‌ها دو «گاف» واضح دیده می‌شود؛ گاف یا اشتباهی که نسل امروز در محاوره‌ها از آن با لفظ «سوتی» یاد می‌کند!

اشتباه تاریخی در «شهرزاد»

یکی هنگامی که مادر شهرزاد از داماد سابق خود - قباد - فاصله می‌گیرد و از او می‌خواهد محرم و نامحرم را رعایت کند؛ حال آنکه داماد بعد از جدایی از زن نیز باز به مادر او محرم است. عین فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی: «مادر زن در همه حال محرم است و عروس هم در هر حال به پدر شوهر محرم است.»

گاف دوم مربوط به تاریخ اعدام دکتر فاطمی است. در اعلامیه ترحیم بابک که بر دیوار دانشکده نصب شده تاریخ 28 بهمن 1333 آمده در حالی که سردبیر نشریه زمانه در آرامگاه و بر سر خاک، خبر از اعدام دکتر فاطمی می‌دهد. وزیر خارجه دولت دکتر مصدق و مدیر روزنامه باختر امروز در 19 آبان 1333 اعدام شد و از آبان 3 ماه تا بهمن فاصله است و یک روزنامه‌نگار طبعا در این فاصله بی‌اطلاع نبوده است.



«اون» عصبانی شود موشک پرتاب میکند!

سرآشپز سابق رهبرکره شمالی می گوید هر وقت کیم جونگ اون عصبانی باشد دستور انجام آزمایشات موشکی می دهد.

به نوشته روزنامه دیلی میل، کنجی فوجیموتو، سرآشپز سابق کیم جونگ اون گفت: آزمایش‌های موشکی کره شمالی بیش از آنکه یک استراتژی باشد، به حال و هوا و خلق و خوی رهبری این کشور بستگی دارد.

وی تاکید کرد: او هیچ تمایلی برای آغاز یک جنگ ندارد.

فوجیموتو درسال 1982 برای کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی کار خود را بعنوان سرآشپز آغاز کرد و برای 20 سال برای وی سوشی درست کرد.

وی در سال 2011 این کشور را ترک گفته و البته بارها به کره شمالی بازگشته و اغلب درباره روابطش با رهبری این کشور مورد مصاحبه قرار گرفته است.



پوشش زن سعودی در محل کار (عکس)

یک زن عرب که در کارخانه تولید روغن زیتون در "تبوک" عربستان مشغول به فعالیت است پوشش عجیبی بر سر دارد.

به گزارش میزان، تصویر زیر مربوط به پوشش عجیب زن عربستانی در محل کار است. 

پوشش عجیب زن عربستانی در محل کار (+ عکس)



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
تا قیامت رد پای تخریبی دولت پاک دستان مهرورز احمدی نژاد در سرنوشت چندین نسل باقی خواهند ماند و تا ابد نسل های متمادی باید تاوان افکار و اعمال وی و یاران و حامیانش را بازپس بدهند.
وزرای او هم مثل خودش درحق مردم بسسسسسیار جفا کردند از جمله علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی سابق.
خداوند حق الناس ما را از اینها بگیره انشاءالله.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار