در آبدانان اتفاق افتاد:
درطول یک ماه اخیر نزاعهای متعددی در سطح استان به وقوع پیوست که دراین بین تعداد 6نفر با استفاده از سلاح گرم جان خود را از دست دادند،امابا گذشت یکهفته از قتل دو نفر در جنوب استان ودستگیری قاتل ،روز پنجشنبه در یک درگیری مسلحانه تعداد سه نفر از اهالی روستایی در شهرستان دره شهر کشته وزخمی شدند
کد خبر: ۲۲۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 07 May 2016
استان ایلام در طول ماه جاری شاهد وقوع نزاع های منجر به قتل متعددی بوده است بنحویکه براثر این نزاعها که عمدتا با استفاده از سلاح گرم صورت پذیرفته است بیش از 7نفر جان خود را از دست داده اند،هرچند دستگاه انتظامی وقضایی استان تمام تلاش خود را برای کنترل نزاع ها وپیشگیری از این آسیبها بکار گرفته است اما وقوع این میزان قتل در طول یک ماه جای تامل بسیار دارد.

به گزارش تابناک ایلام ،در طول سالیان اخیر دستگاههای نظامی وانتظامی طرحهایی را برای جمع آوری سلاحهای غیرمجاز درسطح کشور وبصورت خاص در استان ایلام به مرحله اجرا در آوردند اگر چه این طرحها جمع آوری انبوهی از سلاحهای جنگی در سطح استانهایی نظیر ایلام را درپی داشت اما از سویی منجر به افزایش سلاحهای شکاری وگلوله زنی مجاز در بین مردم شده که حقیقتا عدم نظارت بر دارندگان این سلاحها وسهولت در دردسترسی وحمل آنها  این روزها به یکی از مهمترین علل وقوع قتلهای متعدد دراستان ایلام شده است.

هرچند دراین بین نباید مشکلات فرهنگی واجتماعی،ضعف اقتصادی و انگیزه های انتقام جویانه را در تشدید نزاع های منجر به قتل دراین استان نادیده گرفت اما روند روبه رشد  ونگران کننده نزاعهای منجر به قتل در طول یک ماهه اخیر ضرورت بازنگری در قوانین حمل سلاح در استان ایلام را دوچندان کرده است به این معنا دستگاههای نظامی وانتظامی با افزایش نظارتهای خود وبررسی سوابق دارندگان سلاح مجوزدار وآموزش حقوقی مستمر آنان را دردستور کار قراردهند.

درطول یک ماه اخیر نزاعهای متعددی در سطح استان به وقوع پیوست که دراین بین تعداد 6نفر با استفاده از سلاح گرم جان خود را از دست دادند،امابا گذشت یکهفته از قتل دو نفر در جنوب استان ودستگیری قاتل ،روز پنجشنبه در یک درگیری مسلحانه تعداد سه نفر از اهالی روستایی در شهرستان دره شهر کشته وزخمی شدند

دادستان دره شهر  دراین باره گفت: روز پنجشنبه (16 اردیبهشت)یک درگیری مسلحانه  بین مردم روستای سرابنقل شهرستان آبدانان و سارقان در بخش ماژین از توابع شهرستان دره شهر قتل یک جوان و رخمی شدن دونفر دیگر را بدنبال داشت.

علی ادبی فیروزجاهی" اظهار داشت : این درگیری زمانی رخ داد که مردم روستای سرابنقل برای جلوگیری از سرقت احشام خود مجبور به استفاده از سلاح گرم شدند که متاسفانه در این نزاع مسلحانه  یک جوان 18 ساله کشته و دونفر دیگر نیز زخمی شدند.

فیروزجاهی افزود: بعد از اعلام این درگیری بلافاصله ماموران امنیتی وارد عمل شده و از گسترش و ادامه درگیری جلوگیری کردند.

وی تصریح کرد: قاتل این جوان به به کوههای اطراف منطقه متواری شده است که ماموران نیروی انتظامی مخفیگاه وی را شناسایی و در محاصره خود قرار داده اند.
 
این مقام قضایی یادآور شد: همچنین قاتل فراری که بهمن ماه 93 یک مامور نیروی انتظامی را در شهرستان ابدانان به شهادت رسانده بود بعنوان یکی از عوامل اصلی این نزاع  نیز در منطقه کوهستانی ماژین به محاصره پلیس درآمده است.
 
فیروزجاهی با اینکه تعدادی از عوامل این درگیری نیزدستگیر شده اند و بازجویی از انها ادامه دارد، افزود: در صورت عدم حضور به موقع پلیس احتمال افزایش تلفات انسانی این درگیری وجود داشت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمام اعضای شورای تامین شهرستان دره شهر در بخش ماژین مستقر هستند و ماموران امنیتی اوضاع را تحت کنترل خود دارند.

دادستان دره شهر خاطرنشان کرد: هیچ گونه مماشاتی با این افراد صورت نخواهد گرفت و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با قاطعیت تمام عوامل و دست اندرکاران این درگیری را برابر قانون به اشد مجازات خواهند رساند./ف


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
چراواقعیت رانمیگید.بگیدوه نیروی انتظامی باارپیجی مردم عشایرروبه توپ بستن.بگیدکه اقبال مرادنیا مردم راگلوله باران کرد.بریدببینید بامردم چه کردند .تمام کوه راگلوله باران کردند ماشین وخانه مردم راویران کردند این مصداق کدام عدالت است.انسانیت چیز خوبی است بیایدمازین راببینید وباسدریه مقایسه کنیدکه نیروی انتطامی چه ها که نکرد
رشیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
این کشتار و درگیری ریشه اصلیش مماشات با قاتل مامور انتظامی بود که متاسفانه نیروهای امنیتی تاکنون نتوانسته اند آن قاتل دستگیر کنند. در نتیجه تاکنون چند نفر کشته شده و آینده نیز نامعلوم است. چون قاتل اصلی و خانواده وی در روستای حسن آباد کمالوند در 10 کیلومتری خرم آباد دارند زندگی میکنند ولی بجای آنان کبیرکوه و درخت و حیوانات بیگناه سوخته میشوند
پیام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
چرا الکی اسم قاتل روش میزارید،این جنگ رو مردم سراب نقل شروع کردن اونم از خودش دفاع کرده،چون که نذاشته اسلحه که مثله ناموس عشایره رو ازش بگیرن اسم قاتل روش گذاشتن،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
باسلام چرا واقعیت نمیگید کیانوش مرادی ی آدم ولگرد معتاد بود آمد مردمو بهم ریختو رفت سراب نقل هیچ گناهی نداشت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار