کد خبر: ۲۲۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴ 09 May 2016
انتخاب محمدرضا عارف و علی لاریجانی بر صندلی ریاست مجلس دهم یکی از مباحثی است که این روزهادر فضای سیاسی  جامعه مورد ارزیابی قرار می گیرد و هر شخص سیاسی از دریچه خویش به این موضوع می نگرد. و به طبع ملت منتظرند کدام فرد( عارف یا لاریجانی) صندلی سبز ریاست مجلس را برعهده می گیرد.
باتوجه به اینکه علی لاریجانی درقامت رییس مجلس شورای اسلامی در مجلس نهم با در پیش گرفتن مسیر عقلانی و خط مش اعتدالی با دولت علی الخصوص مذاکرات هسته ای و برجام نگاه خوش بینانه ای در پیش گرفته و در انتخابات مجلس دهم مورد حمایت حامیان دولت قرار گرفته امید دارد با جذب منتخبان دهم و پشتوانه سیاسی به عنوان رییس مجلس انتخاب شود، اما این پایان تحلیل نیست چرا که رقیب اصلی ریئس مجلس نهم شخصی نیست جزء عارف اصلاح طلب که برای کمک کردن به برنامه های دولت یازدهم از حدود یکسال قبل از انتخابات با برنامه ریزی های فشرده و رایزنی های مدبرانه و با ارتباط با استان ها و شهرستان ها زحمات طاقت فرسایی متقبل شد تا همفکران  و اعتدالگرایان فاتح رقابت های مجلس دهم شوند و افراطی ها در مجلس دهم جایی نداشته باشند.
دکتر عارف در انتخابات سرلیست تهران و به عنوان رییس شورای عالی سیاست گذاری قرار گرفت و به پشتوانه تفکر اصلاح طلبی به عنوان منتخب اول انتخاب شد و در مرحله دوم با سفر به شهرستان ها و ایراد سخنرانی در حمایت از کاندیداهای لیست امید کارنامه درخشانی برجای گذاشت.
اما در این میان آنچه که بسیار مهم است نحوه انتخاب ریاست مجلس از طریق فرآیند دموکراسی نه مصلحت اندیشی که  نمایندگان مجلس بایستی از طریق رای دست به انتخاب بزنند تا شاهد پررنگ تر نقش نظارتی و قانونی منتخبان مجلس باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار