توسط همراه یک بیمار فوتی صورت گرفت
وقوع اين دسته از اتفاقات جاي تاملي براي وزارت بهداشت، دانشگاه‌هاي علوم پزشکي، بيمارستان‌ها و مراکز درماني و البته مردم باز مي‌کند که آن همه احترام به طبيب در جامعه به يک‌باره چه شد؟
کد خبر: ۲۲۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹ 11 May 2016
زماني که بيمار در شرايط روحي خاصي قرار دارد، احتمال بروز تنش بين گروه‌هاي پزشکي و بيماران در همه جاي دنيا هميشه و همه جا وجود دارد، زيرا شرايط روحي افراد پايدار نيست و بالطبع توسط جامعه پزشکي هم اين مسايل درک مي‌شود. اما اگر در اين زمينه تخلفي رخ دهد از طرق مختلف اين موضوع‌ها بررسي خواهد شد.
 در صورتي که مردم در خصوص کوتاهی کادر پزشکی درانجام وظایف خود واهمال آنان شکایتی داشته باشند  مي‌توانند به معاونت‌ درمان دانشگاه علوم پزشکي استان مراجعه نموده و طرح موضوع کنند
اما اینکه بیماران ویا همراهان آنها به پزشکان حمله ور شده وآنان را مورد ضرب وشتم قرار داده واز این طریق بدنبال احقاق حقوق باشند وخود در مقام قاضی ومامور اجرای حکم قرار بگیرند جای تامل فراوان دارد!!

به گزارش تابناک ایلام،در چند ماه اخير اما اوضاع تغيير کرده و حالا کادر درمان از رفتار مراجعان و بيماران ناراضي هستند. شايد به دليل هجمه‌ به‌وجود آمده عليه پزشکان، شرايط براي ارائه خدمت سخت‌تر شده و اعتماد مردم به کادر درماني تا حدودي کمتر شده است و گاه در صورت بروز مشکل به آساني زحمات پزشک ناديده گرفته شده و پزشکان و کادر معالج توسط همراهان بيمار مورد ضرب و شتم قرار خواهند گرفت.
 وقوع اين دسته از اتفاقات جاي تاملي براي وزارت بهداشت، دانشگاه‌هاي علوم پزشکي، بيمارستان‌ها و مراکز درماني و البته مردم باز مي‌کند که آن همه احترام به طبيب در جامعه به يک‌باره چه شد؟
البته گذشته از ارزش وجایگاهی که پزشکان ازدیرباز در نزد جامعه داشته واین موضوع بعنوان یک فرهنگ بایستی به نسلهای بعدی نیز تسری یابد اما نتیجه بروز چنین مشکلاتی که اهانت وضرب وشتم پزشکان را بدنبال دارد صرفنظر از مشکلات فرهنگی واجتماعی پرده از قصور دستگاه قضا در برخورد جدی با چنین ناملایماتی را برمی دارد.

روز گذشته تعدادی ازپزشکان متخصص بیمارستان امام علی (ع)شهرسرابله دراستان ایلام با حضوردرفرمانداری شهرستان چرداول ،که از بروز بداخلاقی همراهان یکی از بیماران فوتی که به ضرب وشتم یکی از پزشکان متخصص منجر شده بود معترض بوده وتداوم ارائه خدمات پزشکی با وجود فضای بداخلاقی به وجود امده در این بیمارستان را امکانپذیر نمی دانستند.

رییس بیمارستان امام علی (ع) شهرسرابله درتشریح ماجرای ضرب وشتم یکی از پزشکان متخصص این بیمارستان توسط همراهان یک بیمار فوتی به خبرنگار تابناک ایلام گفت:متاسفانه شب گذشته همراهان یک بیمار فوتی با حمله به پزشک متخصص قلب این بیمارستان که یک خانم می باشند ایشان را مورد ضرب وشتم قراردادند.

فاطمه کریمی اظهار داشت: همراهان بیماران بایستی با رعایت مقررات بیمارستان در مواجهه بااین مسائل خونسردی خود را حفظ کرده و به حریم پزشکان تعرض نکنند واگر چنانچه خدایی نخواسته کوتاهی از جانب کادر پرشکی در درمان بیمارن مشاهده می کنند موضوع را به بازرسی ورییس بیمارستان منعکس کنند.

وی در ادامه افزود: مجموعه پزشکان متخصص این بیمارستان افراد دلسوزی هستند که با تحمل سختی ومشقت در این شهر کوچک وبا کمترین امکانات رفاهی اسکان یافته وبه کار مداوای بیماران می پردازند وتحمیل بداخلاقی واهانت وضرب وشتم آنها ادامه فعالیت آنان در این شهرستان را غیرممکن می سازد.

کریمی کوتاهی دستگاه قضایی شهرستان با تعرض کنندگان به کادر پزشکی را عامل تداوم این حرکات دانست وگفت: حقیقتا بی توجهی دستگاه قضایی وعدم برخورد جدی به متعرضین به پزشکان باعث حاکم شدن این وضعیت شده است ،چنانچه قضات با قدرت اعمال قانون کنند قطعا در آینده وقوع چنین حرکاتی که به ضرب وشتم پزشکان منجرمی شود تکرار نخواهد شد.

وی بیان داشت: در کمتراز یکماه که یکی از بیماران به پزشک متخصص زنان وزایمان این بیمارستان حمله ور شد متاسفانه شب گذشته یکی از همراهان بیماری که براثر عارضه قلبی علیرغم تلاشهای کادر پزشکی  جان خود را ازدست داد به پزشک متخصص قلب این بیمارستان حمله ور شده وایشان را مورد ضرب وشتم قرار دادند.

رییس بیمارستان امام علی سرابله تصریح کرد: با ضرب وشتم این پزشک مجموعه پزشکان متخصص ادامه فعالیت پزشکی در سایه تهدید وضرب وشتم را امکانپذیر ندانستند که موضوع به فرمانداری شهرستان منعکس شد و پزشکان با حضوردر فرمانداری از حاکم شدن فضای فوق بر بیمارستان به شدت اظهار گله مندی نمودند.

کریمی خاطرنشان کرد:مردم خوب شهرستان بدانند که  بمنظور جلب رضایت این تیم پزشکی بمنظور حضور در این بیمارستان که حقیقتادرجای خود  کاربسیاربزرگی در حوزه درمان شهرستان می باشد متحمل سختی های فراوانی شده ایم ومردم ومسئولین  بایستی برای حفظ این شرایط نهایت همکاری را با بیمارستان معمول دارند.

وی در پایان ابراز امیدواری کردکه با جدیت دستگاه قضایی در برخورد با ضرب وشتم کنندگان وتامین امنیت وآسایش مجموعه کادر درمانی این بیمارستان در آینده چنین موضوعاتی تکرار نشود.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
متتاسفانه اغلب کادر پزشکی هیچ توجهی به بیماران ندارن و فقط به فکر پرکردن شیفت و گرفتن پول هستد و این بی توجهی همراه هان بیمار را عصبانی میکند . بیمارستان سرابله هم که محلی شده برای آموزش متخصصین بی تجربه
قدرت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
من شخصا رفتا بد کارمندان و پرسنل ان درمانگاه را دیدم وخصوصا رییس بیمارستان که رفتار بدی با مراجعه کنندگان دارد از نظر من واقعا باید دانشگاه علوم پزشکی باید فکری به حال این مرکز بکند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
آقاي محمد شما كه همينطور پزشكان را متهم به پول پرستي و پركردن جيب خود ميكني آيا ميدوني كه سكته قلبي بيش از ٧٠٪‏ مرگ و مير داره فرقي هم نميكنه بيمار تو امريكا باشه يا در سرابله! بهتره بدون اگاهي و صرفا از روي غرض و تنگ نظري كسي را متهم نكنيد چون در پيشگاه وجدانتون بايد پاسخگو باشيد. متاسفانه تو ايران همه عادت كردن راجع به پزشكي و تخصص و تجربه پزشكان نظر بدن درحاليكه كمترين آگاهي در اين زمينه ندارند و صرفا از روي حسادت صحبت ميكنند. بهتره ديدتون را عوض كنيد چراكه خواه ناخواه همه خود يا خانوادشون گذرشون به مطب پزشك خواهد افتاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
به نظر من پزشک زمانی پزشکه و باید بهش احترام گذاشت ک به بیمار به عنوان ی انسان نگاه کنه و اولویت اول سلامتی بیمارباشه نه پولش ک با نهایت تاسف میگم پزشکان الان باقاطعیت نود درصد پول مورد نظرشونه نه بیمارشون و هرچند نمیخوام به کسی ک خلاف قانون رعایت نکرده حق بدم ولی وقتی انسان این همه ظلم رو از طرف بعضی پزشکان می‌بینه نمیتونه خودشو کنترل کنه آخه تا چقد باید آدم توهین رو میتونه قبول کنه ....اول اینکه پزشکان بد باید طرز نگاه رو تغیر بدن و بعد مردم باید یاد بگیرن اگه شکایتی دارن بامسول مربوطه درمیان بزارن هرچند اوناهم .....خداعاقبت همه رو ختم به خیر کنه ان شاءالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
حالا خوبه خودتان هم در آخر گفتین  بهتره ديدتون را عوض كنيد چراكه خواه ناخواه همه خود يا خانوادشون گذرشون به مطب پزشك خواهد افتادناشناس . پس دوست خوب دید تو عوض کن و از اآن دسته از پزشکان بی مسئولیت دفاع نکن
امیررضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
سلام دوستان این حرکت درشأن این دیار نیست وهیچ توجیه منطقی هم ندارد انشأالله دیگر تکرار نشود
دكتر حسنى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
چند روز پيش بدليل عجله و نياز كارى براى چند دقيقه اتوموبيلم را در پاركينگ همسايه در ساختمان ماپارك كرده بودم( كه البته كار اشتباهى بود )وبا توهين وخشم بيش از حد ايشان همراه بود و معذرت خواهى من با جمله پزشكان زير ميزى بگيرند ، ماشينت را با زير ميزى خريدى.....
درحالى كه پارك خودرو چه ربطى به پول دوستى پزشك داردوالبته نگرفتن زير ميزى برايم افتخار نيست چون اصولاًبنده متخصص بيهوشى هستم وارتباط مالى با بيمار ندارم ولى اين همه هجمه براى پزشكان شغل پزشكى را شغلى پرخطر ساخته است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
ای بابا مریض سکته کرده اون موقع کی به فکر پوله آخه ان قد زود قضاوت نکنین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار