مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام گفت:اکنون و برای تسهیل خروج بنگاه های کوچک و متوسط از رکود و بکارگیری ظرفیت های تولیدی بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه ای به شبکه بانکی دو شرط را از شروط تسهیلات گیرندگان حذف کرده است.
کد خبر: ۲۳۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 16 May 2016
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام گفت: اکنون و برای تسهیل خروج بنگاه های کوچک و متوسط از رکود و بکارگیری ظرفیت های تولیدی بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه ای به شبکه بانکی دو شرط را از شروط تسهیلات گیرندگان حذف کرده است.


به گزارش تابناک ایلام،مرتضی دارایی روز  دوشنبه در  خصوص  این  خبر  افزود :  یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط است.

وی اظهار کرد: برای اجرای سیاست های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران دو شراط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی برای بنگاه های کوچک و متوسط تولیدی، خدماتی و کشاورزی در تسهیلات گیری از بانک ها حذف شد.

بانک مرکزی با صدور بخشنامه شماره 95/27577 مورخ 1395/2/1، با موضوع ابلاغ دستورالعمل تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط، اعلام کرد به موجب مصوبه شماره 18549/ت53097هـ مورخ 1395/2/19 هیات وزیران شرکت‌ها و واحدهای کوچک و متوسط تولیدی صنعتی، کشاورزی و خدماتی از شمول تصویب‌نامه شماره 211849/ت39399هـ مورخ 1386/12/26، بند‌های (3) و (4) جزء (ج) تصمیم‌نامه شماره 84570/50582 مورخ 1393/7/26 و نیز شرط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی به منظور بهره‌مندی از تسهیلات و تعهدات مستثنی می‌باشند.
این اقدام بانک مرکزی در راستای بسترسازی برای خروج بنگاه های کوچک و متوسط از رکود و بکارگیری ظرفیت های تولیدی با ابلاغ بخشنامه ای به شبکه بانکی انجام شد و شرکت ها و واحدهای کوچک و متوسط را از شرایط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی برای بهره مندی از تسهیلات مستثنی کرد.

بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط تولیدی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی که بدهی غیرجاری و چک برگشتی دارند هم می توانند از تسهیلات بانکی بهره مند شوند. 
بنگاه های مشمول این بخشنامه از شرایط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی رعایت نسبت مالکانه و مفاد آیین نامه رعایت شاخص های مالی در اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط بانک های دولتی به منظور بهره مندی از تسهیلات و تعهدات مستثنی می شوند و موسسه اعتباری می تواند بدهی غیرجاری کمتر از 10 میلیارد بنگاه های مشمول این دستور عمل را به مدت یک سال امهال کند.
شرکت ها و واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط در این بخشنامه به ترتیب بنگاه های اقتصادی دارای 50 نفر و 50تا 100 نیرو است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار