استاندارایلام گفت:برگزاری جشنواره فرامرزی مطبوعات جدار مرزی ایران و عراق فرصتی برای شناسایی و معرفی ایلام است، اضافه کرد: این استان دارای ظرفیت های زیادی در حوزه های مختلف است و برگزاری این جشنواره می تواند قابلیت های این استان را به صورت گسترده تر منعکس کند.
کد خبر: ۲۳۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 16 May 2016
استاندارایلام گفت:برگزاری جشنواره فرامرزی مطبوعات جدار مرزی ایران و عراق فرصتی برای شناسایی و معرفی ایلام است، اضافه کرد: این استان دارای ظرفیت های زیادی در حوزه های مختلف است و برگزاری این جشنواره می تواند قابلیت های این استان را به صورت گسترده تر منعکس کند.


به گزارش تابناک ایلام
؛محمدرضا مروارید روز دوشنبه در حاشیه آغاز بکار نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های جدار مرزی ایران و عراق اظهار کرد: برگزاری این جشنواره ضمن افزایش مراودات بین دو کشور نقش مهمی در ارتقا سطح روابط دو کشور اسلامی ایران و عراق خواهد داشت.

وی تاکید کرد: استان های جدار مرزی ایران و عراق باید بیشتر هماهنگ شده و مرکزیت این مراودات در مرز بین المللی مهران ایجاد شود.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره فرامرزی مطبوعات جدار مرزی ایران و عراق فرصتی برای شناسایی و معرفی ایلام است، اضافه کرد: این استان دارای ظرفیت های زیادی در حوزه های مختلف است و برگزاری این جشنواره می تواند قابلیت های این استان را به صورت گسترده تر منعکس کند.

نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های جدار مرزی ایران و عراق روز دوشنبه همزمان با روز جهانی ارتباطات با حضور استانداران ایلام و حلبچه عراق، مسئولان محلی و جمعی از فعالان رسانه ای دو کشور در دانشگاه ایلام آغاز بکار کرد.
استانداران واسط و حلبچه کشور عراق به منظور حضور در این آیین فرهنگی تاکنون در ایلام حضور یافته و قرار است استانداران میسان، دیالی، سلیمانیه، اربیل و بصره این کشور نیز به استان سفر کنند.
استانداران کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و خوزستان جمهوری اسلامی ایران نیز در نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های جدار مرزی ایران و عراق حضور خواهند داشت و حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جشنواره حضور می یابد.

در مجموع 150 نفر مهمان این جشنواره هستند که از این تعداد 85 نفر شامل استانداران استان های مرزی عراق، مسئولان حوزه فرهنگ و خبرنگاران و روزنامه نگاران این کشور هستند.

این جشنواره برای نخستین بار 27 تا 29 اردیبهشت (دوشنبه تا چهارشنبه) امسال در شهر ایلام برگزار می شود و در مجموع یک هزار و 278 اثر شامل یک هزار و 20 اثر در بخش آزاد و 173 اثر در بخش ویژه به دبیرخانه این جشنواره از سوی اهالی رسانه های استان های مرزی ارسال شده است.

بررسی مسائل محیط زیست و مسائل اجتماعی و فرهنگی، برپایی نمایشگاه مطبوعاتی از آثار استان های شرکت کننده و برپایی غرفه استان قدس رضوی به منظور نمایش آثار تاریخی و نفیس از برنامه های جنبی جشنواره است.

در این جشنواره از 44 فعال رسانه ای 2 کشور ایران و عراق تجلیل خواهد شد که از این تعداد 39 نفر خبرنگار ایرانی و پنج نفر نیز از فعالان رسانه ای کشور همسایه عراق هستند.

هم افزایی ظرفیت ها و توانمندی های رسانه ای استان های منطقه، فراهم آوردن زمینه رقابت سالم در راستای ارتقا سطح کیفی و محتوایی رسانه های منطقه، گسترش مبادلات فرهنگی و رسانه ای بین استان های مرزی دو کشور ایران و عراق، توسعه و امنیت پایدار فرهنگی و اجتماعی در منطقه، تقویت فضای همدلی و همگرایی بیشتر بین استان های جدار مرزی دو کشور همسایه و تقویت دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در راستای تعامل سازنده با کشورهای همسایه از اهداف برگزاری این جشنواره است.

زمینه های این جشنواره شامل مقاله، سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش، گفت وگو و مصاحبه، تیتر، طنز، صفحه آرایی، عکس، طرح و کاریکاتور است.

بخش های جشنواره شامل آزاد با موضوع های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، ویژه شامل مرز مشترک، چالش ها، تهدیدها و فرصت های پیش رو، راه ها و موانع توسعه و امنیت پایدار استان های منطقه، راه های تقویت همگرایی استان های منطقه و گسترش بیش از پیش مبادلات بر پایه اشتراکات فرهنگی، تاریخی و دینی، راه ها و موانع توسعه اقتصادی منطقه، تروریسم در منطقه، خشونت و افراط گرایی در منطقه و محیط زیست و بحران های پیش رو است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار