نماینده حوزه انتخابیه ایلام درمجلس شورای اسلامی بااشاره به منابع عظیم گاز ونفت ایلام گفت:درتلاش هستیم تاباشکوفایی این ظرفیت ها مشکل بیکاری رادراستان تاحدودی حل کنیم.
کد خبر: ۲۳۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 17 May 2016
نماینده حوزه انتخابیه ایلام درمجلس شورای اسلامی بااشاره به منابع عظیم گاز ونفت ایلام گفت:درتلاش هستیم تاباشکوفایی این ظرفیت ها مشکل بیکاری رادراستان تاحدودی حل کنیم.


به گزارش تابناک ایلام؛سلام امینی اظهار کرد: مهمترین وظیفه نمایندگان مجلس قانونگذاری و نظارت بر اجرای صحیح آن است ولی در استان هایی همچون ایلام انتظارات مردم از منتخبان خود بیشتر است و احساس می کنند چون امکان دسترسی به مسئولان اجرایی ندارند از طریق نمایندگان می توانند خواسته های شان را برآورده کنند.

وی افزود: معضل بیکاری به ویژه در میان دانش آموختگان دانشگاهی در این استان اظهر من الشمس است و بسیاری از ناهنجاری های موجود در ایلام نتیجه همین معضل است که برای فائق آمدن بر این مساله اساسی، استعدادهای فراوانی در استان وجود دارد که به عنوان نماینده مردم تمام تلاش خود را بکار خواهم گرفت تا با هم افزایی همکارانم برای اصلاح قوانین مورد نیاز در جهت رفع این مشکلات اقدام کنیم.

منتخب مردم شهرستان های ایلام، مهران، ملکشاهی، سیروان، چرداول و ایوان در مجلس دهم یادآور شد: این استان در زمینه ذخائر گاز و نفت رتبه دوم و سوم کشور را دارد و وجود منابع آب فراوان و خاک حاصلخیز، ظرفیت مرز مهران و تردد زائرین عتبات عالیات، صنایع پایین دستی پتروشیمی از مزیت های بالقوه آن است که در صورت تلاش تمامی مجموعه ها قابلیت بالفعل شدن دارند.

امینی تاکید کرد: اگر بتوانیم بخشی از این ظرفیت ها را شکوفا کنیم معضل اشتغال جوانان و درآمدزایی در این استان نیز به میزان قابل قبولی مرتفع خواهد شد.

منتخب مردم حوزه انتخابیه ایلام در مجلس دهم گفت: نمایندگان مردم استان با توجه به شرایط موجود باید تعامل و همکاری جدی با مسئولان ذیربط در حوزه های مختلف داشته باشند تا بتوانند برای استیفای حقوق موکلان خود و حل معضلات منطقه گام های اساسی بر دارند.

وی گفت: طرح های بزرگ به ویژه در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی، آب و خاک و توسعه راه ها باید در این استان تعریف و اجرایی شود چرا که منافع عمومی را به همراه دارد و نباید بخاطر یک موضوع فردی یا شخصی حق مردم استان پایمال شود.

امینی در خصوص موضوع منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران خاطر نشان کرد: شرط همکاری من با هیات رئیسه جدید مجلس دهم، پیگیری تصویب این طرح و تقویت زیرساخت های نفت و گاز در استان ایلام است و امیدوارم با همراهی سایر نمایندگان ایلام بتوانیم در دوره دهم این خواسته بحق مردم را برآورده کنیم.

منتخب مردم ایلام، مهران، ملکشاهی، سیروان، چرداول و ایوان در مجلس دهم در خصوص دیدگاه خود مبنی بر دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب های دولتی تاکید کرد: جایگاه نماینده نظارت است و اگر غیر از این موضوع باشد حالت دخالت پیدا می کند.

به گفته وی، نماینده به عنوان ناظر عملکرد مسئولان اجرایی را مورد رصد قرار داده و در صورت نیاز دیدگاه های خود را در اختیار مسئولان قرار خواهد داد.

امینی افزود: در فکر تشکیل کابینه مورد نظر خود در میان مدیران اجرایی نیستم و این گونه برخوردها را در شان جایگاه نمایندگی نمی دانم.

وی گفت: در دوران تبلیغات وضعیت موجود استان را بارها ترسیم کرده و معتقدم مهم ترین مزیت ایلام سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت های نفت و گاز است لذا با وجود آنکه رشته تحصیلی ام جامعه شناسی است ولی برای عضویت در کمیسیون انرژی مجلس دهم ثبت نام خواهم کرد چون اعتقاد دارم در این زمینه می توانم مثمرثمر باشم.

منتخب مردم حوزه انتخابیه ایلام در مجلس دهم اضافه کرد: روحیه همفکری و هم افزایی میان نمایندگان استان در مجلس پیش رو بسیار بالاست و امیدوارم با همکاری یکدیگر بتوانیم در راستای حل مشکلات استان حرکت کنیم./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار