معبربانان شهربان شهرداری تهران، در محدوده خیابان آزادی ــ رودکی به سه دختر دستفروش برخوردند که پشت چراغ قرمز مشغول دستفروشی بودند و سبب مزاحمت در رفت و آمد شهروندان و ایجاد ترافیک شده بودند که پس از پیگیری معبربانان مشخص شد این سه نوجوان، پسر هستند که با لباس دخترانه اقدام به دستفروشی میکنند.
کد خبر: ۲۳۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 21 May 2016
مدیرعامل شهربان با اشاره به اینکه مقابله با باندهای بساط گستر وارد مرحله پیچیدگی‌های خاص شده است، از شناسایی پسران دستفروشی خبر داد که با لباس دخترانه، اقدام به دستفروشی می‌کردند.

به گزارش تسنیم، ابوالقاسم چیذری گفت: در مسیر تحقق نظم و انضباط شهری مسائل و نگرانی‌های گاه متفاوت از مسائل گذشته روبه‌رو هستیم که «نوع»، «حجم» و «گستره»، ناهنجاری های اجتماعی هر روز پیچیده‌تر و رو به فزونی است و روند صعودی این مقوله طی چند سال گذشته قابل کتمان نیست‌.

وی افزود: یکی از پیچیدگی‌های موجود در مسیر برقراری نظم و انضباط شهری، شگردهای غیر‌اخلاقی و نامتعارف باندهای دستفروشی برای همراه کردن و فریبِ افکار عمومی و احساسات شهروندان است که در آخرین مورد آن چند پسر دستفروش، با ظاهر و پوشش دخترانه، اقدام به دستفروشی می‌کردند.

مدیرعامل شهربان با بیان اینکه آنها برای کسب درآمدهای کلان و میلیونی از هر حربه، تکنیک و شگرد غیراخلاقی استفاده می‌کنند، گفت:چندی پیش، معبربانان شهربان شهرداری تهران، در محدوده خیابان آزادی ــ رودکی به سه دختر دستفروش برخوردند که پشت چراغ قرمز مشغول دستفروشی بودند و سبب مزاحمت در رفت و آمد شهروندان و ایجاد ترافیک شده بودند که پس از پیگیری معبربانان مشخص شد این سه نوجوان، پسر هستند که با لباس دخترانه اقدام به دستفروشی میکنند.



چیذری افزود: از زاویه دیگر اگر بخواهیم به این چالش نگاه کنیم، به همان میزان که ناهنجاری‌های اجتماعی دارای پیچیدگی‌های خاص خود است باید برای مداخله به منظور تحقق نظم و انضباط شهری ذوالوجهین عمل کرد که در این راستا نیازمند تشریک مساعی نخبگان علمی و عملی حوزه اجتماعی هستیم.



چیذری اشاره کرد: گسترش حاشیه‌نشینی و مهاجرت‌های بی‌رویه، ‌ناکافی بودن طرح‌ها و اقدامات دولتی و مشارکت محدود تشکل‌های غیردولتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین مولدهای ناهنجاریهای اجتماعی در کلانشهر تهران است که می طلبد همه نهادها و ارگانهای دخیل در حوزه اجتماعی هم در رویه ها و هم در محتوا با یکدیگر همراه و همقدم شوند.

مدیرعامل شهربان خاطرنشان کرد: اینکه عده ای برای مقاصد اقتصادیِ غیرشرعی خود با تغییر ظاهر حاضر به فریب افکار عمومی و احساسات شهروندان می شوند قطعا بیانگر نبود تعادل نسبی در زندگی اجتماعی- شهری و یا ناتوانی و کم توانی دولت‌ برای مهار افزایش ناهنجاریهای اجتماعی است و تنها راه غلبه بر این موانع، رویکرد به سیاست‌های مشارکت‌جویانه و تقسیم کار بین دولت و مدیریت شهری و مردم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رشد ناهنجار‌های اجتماعی و افزایش گروه‌های غیررسمی بساط گستر و دستفروش از یک مدل خاص تبعیت نمی‌کند بلکه عواملِ زمینه ساز، زنجیره‌وار به هم متصل هستند و نگاه تک بعدی نتیجه‌ای نخواهد داشت، بنابراین ااقدامات پیشگیرانه نیز باید زنجیره‌وار و مرتبط با هم باشند و به نظر می‌رسد در این حوزه شهرداری تهران تنها مانده است و مابقیِ بازیگرانِ اصلی، منفعل شده‌اند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار