برگزاری نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات در دانشگاه ایلام مهمترین رویدادهفته گذشته این استان بود.
کد خبر: ۲۳۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ 21 May 2016

برگزاری نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات در دانشگاه ایلام مهمترین رویدادهفته گذشته این استان بود.



به گزارش تابناک ایلام
؛در این جشنواره که در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد نزدیک به یک هزار و 300 اثر از اهالی رسانه و مطبوعات 12 استان نوار مرزی ایران و عراق شرکت داشتند که در پایان 47 اثر با رای هیات داوران به عنوان آثار برگزیده معرفی و به صاحبان آنان تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه داده شد.
همچنین اعلام صحت برگزاری انتخابات مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه های انتخابیه ایلام و دهلران از سوی شورای نگهبان دیگر رویداد مهم هفته گذشته این استان بود.

** شورای نگهبان صحت انتخابات در 2 حوزه ایلام و دهلران را تایید کرد
رئیس هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات ایلام از تایید صحت انتخابات 2 حوزه انتخابیه ایلام و دهلران در این استان خبر داد.
یوسف امیدی شنبه گذشته گفت: کارشناسان این دفتر پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ 10 اردیبهشت با حضور در 2 حوزه انتخابیه ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ملکشاهی و ایوان و همچنین حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره به جمع آوری گزارشات، مستندات و شکایت های مردم و نمایندگان نامزدها پرداخته و آن را به هیات مرکزی و شورای نگهبان قانون اساسی ارائه دادند.
وی افزود: شورای نگهبان قانون اساسی پس از بررسی این موارد و شکایت رسیده در خصوص نحوه برگزاری به این نتیجه رسید که انتخابات از سلامت لازم برخوردار بوده و صحت آن را مورد تایید قرار داد.

** بیشترین باران کشور درایلام بارید
مدیر کل هواشناسی ایلام گفت: در سال زراعی جاری ( مهر 94 تا شهریور95 ) بیشترین بارش نرولات جوی کشور تاکنون در استان ایلام بوده است.
یوسف شیخ الملوکی روز یکشنبه اظهار کرد: در سال آبی جاری استان ایلام از نظر دریافت نزولات جوی با دریافت 182 درصد متوسط بارندگی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است که 82 درصد این بارش ها مازاد بر 100 درصد و نرمال بارندگی ها است و در بلند مدت نیز استان ایلام شاهد رشدی 88 درصدی است.

** 30 هزار سند استاندارد ملی در کشور تدوین شده است
مدیرکل دفتر تدوین استانداردهای ملی گفت: 30 هزار سند استاندارد ملی در سطح کشور در تمامی حوزه ها تدوین شده است.
آزیتا خضرایی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی استاندارد و دانشگاه ایلام اظهار کرد: یکی از مهم ترین وظایف سازمان ملی استاندارد تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی است که این امر به عنوان وظیفه اصلی بر عهده سازمان ملی استاندارد مشخص شده است.
وی افزود: سازمان ملی استاندارد در راستای تحقق این وظیفه از متخصصان، کارشناسان، دانشگاهیان و مدیران کنترل سراسر کشور استفاده می کند تا استانداردهایی را تهیه و تدوین کرده که کاربردی بوده و علاوه بر ارتقای سلامت جامعه مشکلات را نیز حل کند.

** روستاها محور گردشگری همگانی،همه مکانی و همه زمانی هستند
مشاور مدیرکل همکاری و توافق های ملی گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: روستاها در تحقق گردشگری همگانی و همه مکانی در کشور نقش ویژه ای دارند.
مصطفی سخایی روز یکشنبه در همایش دهیاران استان ایلام با رویکرد توسعه گردشگری روستایی اظهار کرد: سیاست کنونی سازمان میراث فرهنگی این است که فشار گردشگران از نقاط گردشگرپذیر کشور را کم کرده و گردشگری را همگانی، همه مکانی و همه زمانی کند.

** آغاز بکار جشنواره فرامرزی مطبوعات جدار مرزی ایران و عراق در دانشگاه ایلام
نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های جدار مرزی ایران و عراق روز دوشنبه همزمان با روز جهانی ارتباطات با حضور استاندار ایلام، استانداران واسط و حلبچه عراق، مسئولان محلی و جمعی از فعالان رسانه ای دو کشور در دانشگاه ایلام آغاز بکار کرد.
قرار است استانداران میسان، دیالی، سلیمانیه، اربیل و بصره کشور عراق و همچنین استانداران کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و خوزستان جمهوری اسلامی ایران نیز در نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های مرزی ایران و عراق حضور پیدا کنند.

** نمایشگاه مطبوعات استان های جدار مرزی ایران و عراق در دانشگاه ایلام برپا شد
دبیر اجرایی نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات استان های جدار مرزی ایران و عراق از برپایی نمایشگاه مطبوعات استان های جدار مرزی ایران و عراق در دانشگاه ایلام خبر داد.
علی حیدربیگی روز دوشنبه اظهار کرد: این نمایشگاه با 10 غرفه در حاشیه نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات استان های جدار مرزی ایران و عراق برپا شده است.
وی یادآور شد: آثار خبرنگاران خبرگزاری ها، مطبوعات و پایگاه های اطلاع رسانی استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و خوزستان و همچنین استان های حلبچه، میسان، واسط، دیالی، سلیمانیه، اربیل و بصره کشور عراق در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

** استاندار ایلام: سیاست خارجی دولت تعامل سازنده و اثر بخش با همسایگان است
استاندار ایلام گفت: دولت یازدهم در سیاست خارجی خود تعامل سازنده و اثر بخش را در اولویت روابط خود با همسایگان قرار داده است.
محمدرضا مروارید روز دوشنبه در آیین گشایش جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های جدار مرزی ایران و عراق اظهار کرد: برای جمهوری اسلامی در برقراری روابط و ایجاد تعامل سازنده، کشور دوست و همسایه عراق همواره نقش ویژه ای داشته است.

** استاندار واسط: همدلی رسانه ها ابزاری برای دفع خطر تروریسم است
استاندار واسط عراق گفت: استفاده از ظرفیت رسانه های اسلامی می تواند ابزاری تعیین کننده در افشای خطر تروریسم باشد.
به گزارش ایرنا، مالک خلف وادی روز دوشنبه در آیین آغاز نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های مرزی ایران و عراق اظهارکرد: در روزگاری که قدرت های غربی علیه ملت های مسلمان برخاسته اند، رسانه ها باید همدلی لازم را داشته باشند.

** پدر علم کویرشناسی: بحران ریزگردها از طریق ریگ پاشی قابل مهار است
پدر علم کویرشناسی ایران پوشش دادن بیابان های عراق به خصوص در انسوی نوار مرزهای غربی و جنوبی کشور را با استفاده از ریگ رودخانه ای راهکار مهارریزگردها و برون رفت از بحران زیست محیطی ناشی از نفوذ گرد و غبار عنوان کرد.
پرفسور پرویز کردوانی روز دوشنبه در آیین آغاز بکار نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های جدار مرزی ایران و عراق
اظهار کرد: بر اساس مطالعات علمی مالچ پاشی راهکار درستی نبوده چرا که بعد از چند سال از بین می رود.

** شهردار ایلام ابقا شد
نشست اعضای شورای اسلامی شهر ایلام با موضوع طرح استیضاح شهردار به ابقای یزدان قبادیان شهردار ایلام در سمت خود انجامید.
از مجموع 11 عضو شورای اسلامی شهر ایلام در این نشست که عصر دوشنبه برگزار شد و بیش از 2 ساعت نیز طول کشید 6 نفر به عنوان موافق استیضاح و پنج نفر به عنوان مخالف استیضاح رای دادند در حالیکه استیضاح برای عملی شدن نیازمند دو سوم آرای اعضا بود.
بر این اساس شهردار ایلام برای دومین بار و پس از استیضاح آذر ماه سال گذشته در سمت خود ابقا شد.

** منتخب مردم ایلام: رویکردم همکاری و تعامل با دولتمردان و همراهی برنامه های دولت است
منتخب مردم حوزه انتخابیه ایلام در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: رویکردم در دوره جدید مجلس همکاری و تعامل با دولتمردان و همراهی با برنامه های دولت است تا مردم حوزه انتخابیه ام و در نهایت استان از زاویه تفکر من ضرر نکنند.
سلام امینی روز سه شنبه اظهار کرد: مهمترین وظیفه نمایندگان مجلس قانونگذاری و نظارت بر اجرای صحیح آن است ولی در استان هایی همچون ایلام انتظارات مردم از منتخبان خود بیشتر است و احساس می کنند چون امکان دسترسی به مسئولان اجرایی ندارند از طریق نمایندگان می توانند خواسته های شان را برآورده کنند.

** معاون وزیر صنعت: واحدهای صنعتی تعطیل، فعال می شوند
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی کشور با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و سیاست های وزارتخانه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل احیا و وارد چرخه کار می شوند.
علی یزدانی روز سه شنبه در نشست ستاد تسهیل سرمایه گذاری استان ایلام اظهار کرد: مشوق های جدید سال جاری با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در مقوله اقتصاد مقاومتی در کنار اهتمام وزارت صنعت، معدن و تجارت و پیگیرهای سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی افق های روشنی پیش روی توسعه صنعت کشور قرار می دهد.

** رئیس خانه مطبوعات عراق :
نقش رسانه در جهت دهی مناسب به روابط ایران و عراق بی بدیل است
رئیس خانه مطبوعات عراق گفت: این جشنواره اهمیت رسانه و مطبوعات را در نقش آفرینی و همبستگی ملی و نشان دادن اشتراکات فرهنگی و مذهبی مردم استان های جدار مرزی را نشان می دهد.
ماجد فاضل الزبون روز سه شنبه اظهار کرد: برگزاری این جشنواره باعث عمیق تر شدن روابط مبتنی بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی 2 کشور می شود و مسائل و مشکلات منطقه را می توان در آن حل کرد.

** استانداران ایلام و واسط عراق تفاهم نامه همکاری زیست محیطی امضا کردند
تفاهم نامه همکاری دو جانبه در زمینه حفاظت از محیط زیست به امضای استانداران ایلام و واسط عراق رسید.
این تفاهم نامه در جریان سفر مالک خلف وادی استاندار واسط عراق برای شرکت در نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات استان های جدار مرزی ایران و عراق میان استانداران ایلام و واسط منعقد شد.

** معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: جشنواره های فرامرزی مطبوعات دیپلماسی عمومی را تقویت می کنند
معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره های فرامرزی مطبوعات در راستای تقویت دیپلماسی عمومی یک حرکت و روش ابتکاری است.
حسین انتظامی روز چهارشنبه در آئین اختتامیه نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های جدار مرزی ایران و عراق با قدردانی از مجریان و برگزار کنندگان این جشنواره ابراز امیدواری کرد که بتوان مشابه این جشنواره را در سایر مناطق مرزی کشور نیز اجرا کرد.

** برگزیدگان نهایی نخستین جشنواره فرامرزی ایران و عراق معرفی شدند
هیات داوران جشنواره فرهنگی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اینترنتی استان های مرزی ایران وعراق روز چهارشنبه در آیین پایانی این جشنواره سه روزه برگزیدگان نهایی را معرفی کردند.

** فرودگاه شهدای ایلام به عنوان مرز مجاز هوایی تعیین شد
هیات وزیران فرودگاه شهدای ایلام را با توجه به ظرفیت‌های مناسب در حوزه مسافری و پتانسیل لازم برای استمرار فعالیت در آن، به عنوان مرز مجاز هوایی تعیین کرد.
با پیوستن فرودگاه شهدای ایلام به جمع فرودگاه‌های بین‌المللی کشور، این فرودگاه نقش مؤثری در رونق و توسعه اقتصادی مناطق غرب کشور و بهبود معیشت مردم این مناطق ایفا خواهد کرد.

** 27 قطعه اشیای عتیقه در ایلام کشف شد
فرمانده انتظامی استان ایلام از کشف 27 قطعه اشیای عتیقه و دستگیری 2 قاچاقچی در این رابطه خبر داد.
سردار علی دولتی گفت: اشراف اطلاعاتی پلیس امنیت عمومی در استان باعث شد باند قاچاقچیان اشیای عتیقه متلاشی شود.
وی اظهار کرد: در پی اطلاع از خرید و فروش اشیای عتیقه توسط فردی در یکی از محله های شهر ایلام موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

** امام جمعه ایلام: باوردینی و اعتقاد به مهدویت پایه استحکام ایران اسلامی است
نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه ایلام اظهار کرد: باوردینی و اعتقاد به مهدویت پایه استحکام ایران اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه ایلام اظهار کرد :جوانان ایران اسلامی با بصیرت افزایی آگاه باشند که فریب مدعیان دروغین و ساختگی را نخورند.
وی اضافه کرد: جوانان اگر می خواهند بر مسیر عرفان ناب گام بردارند باید بر امام زمان واقعی خود توسل کنند و ایشان را ناظر و شاهد بر اعمال خود بدانند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار