مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام گفت:26 پروژه آب رسانی به روستاهای ایوان دردست اجرااست که برای تکمیل آنها اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال نیاز است.
کد خبر: ۲۳۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸ 21 May 2016

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام گفت:26 پروژه آب رسانی به روستاهای ایوان دردست اجرااست که برای تکمیل آنها اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال نیاز است.


به گزارش تابناک ایلام؛نورالله تیموری اظهار کرد: به علت اختلال در عملکرد الکترو پمپ شناور و افت محسوس آب چاه های تامین کننده مجتمع روستای چهل زرعی از توابع بخش زرنه شهرستان ایوان آب هشت روستای متصل به این مجتمع با مشکل کم آبی مواجه شده بودند.

وی افزود: با خرید، تجهیزات و راه اندازی یک دستگاه الکترو پمپ شناور در مجتمع روستای چهل زرعی از توابع بخش زرنه ایوان مشکلات مربوط به قطعی آب هشت روستای این شهرستان رفع شد.

مدیر عامل شرکت آبفار ایلام یادآور شد: هم اکنون 46 روستای این استان شبکه آب شرب ندارند و آبرسانی به صورت سیار در این روستاها انجام می شود که تلاش می شود تا پایان سال جاری 10 روستای دیگر از حوزه آبرسانی سیار خارج و به شبکه آب شرب استان وصل شوند.

تیموری با اشاره به پروژه های در دست اجرای این شرکت در سال جاری گفت: هم اکنون 26 پروژه آبرسانی در روستاهای این استان در دست اجراست که برای تکمیل آنها اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال نیاز است.

وی همچنین به پروژه های مطالعاتی آبرسانی روستایی در استان نیز اشاره و یادآور شد: 19 پروژه با پوشش جمعیتی پنج هزار و 114 خانوار و جمعیتی بالغ بر 21 هزار و 35 نفر در دست مطالعه و بررسی است که تلاش می شود با پایان کار مطالعات، عملیات اجرایی این پروژه ها آغاز شود.

175هزار نفر از جمعیت روستایی استان ایلام در 498 روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.

تعداد کل مشترکان آب روستایی استان 47 هزار و 700 مشترک است که از این شمار 885 را مشترکان عمومی و ادارات، یک هزار و 587 را مشترکان تجاری و صنعتی و 43 هزار و 99 مشترک را بخش مسکونی تشکیل می دهند.

منابع تامین آب روستایی استان ایلام 166 منبع شامل 105 چشمه و 61 حلقه چاه است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار