قابل توجه مسئولین و نمایندگان مجلس؛
با قرار گرفتن ایلام در استانهای پایلوت اجرای طرح اقتصاد مقاومتی قسمت بسیار زیادی از کمبودهای استان بر طرف شده و عدم سرمایه گذاری دولت در استان در سالهای قبل تا حدودو زیادی جبران می شود.
کد خبر: ۲۳۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸ 21 May 2016
استان ایلام در صف کم برخوردار ترین استانهای کشور قرار دارد.محرومیت ایلام از لحاظ منابع زیر زمینی و استعدادهای طبیعی و موقعیت جغرافیایی و یا حتی نیروی انسانی کار آمد نیست.ایلام از اعبارات دولتی ارزان برای ساختن زیربناهای اقتصاد خود به خاطر جنگ و ضعف مدیران وقت محروم مانده و امروز که نوبت ایلام رسیده است همه چیز به بخش خصوصی واگذار شده است.به همین علت ایلام از داشتن چند پروژه بزرگ سرمایه گذاری محروم بوده و جوانان این استان تقریبا بیکار هستند.
ولی امروز یکبار دیگر و با تاسی از منویات رهبر معظم انقلاب و دستور دولت دریچه های برای سرمایه گذاری دولت و وزارت کشور در برخی استانها باز شده است.دولت سه استان را به عنوان محرومترین استانهای کشور انتخاب کرده و به وزارت کشور ماموریت داده است تا پروژه های مختلفی را در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی و رفع محرومیت آنها اجرا نماید.
تا اینجای کار همه چیز درست بوده و بحثی در آن نیست.ولی وقتی نام این سه استان و خصوصاً دو نام از آنها را می شونیم از انتخابشان به عنوان استان محروم خنده ای تلخ کرده و به ناتوان بودن خود و مسئولین مان و نیز نمایندگانمان در مجلس افسوس می خوریم.
استانهای لرستان ، کرمان و آذربایجان غربی به عنوان پایلوت اجرای طرح اقتصاد مقاومتی انتخاب شده اند.
وزارت کشور از طرف دولت متولی این طرح معرفی شده و قرار بر این است تا دولت با سرمایه مستقیم خود پروژه های مهمی را در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی و توسعه بیش از پیش این استانها اجرا نماید.
با استان لرستان کاری نداریم و می دانیم که مردم این استان هم کمابیش درد محرومیت را چشیده اند. ولی قرار گرفتن نام آذربایجان شرقی و کرمان در این لیست به عنوان استانهای محروم واقعا جای تعجب و تاسف دارد.آذربایجان و تبریز از قطبهای صنعتی کشور بوده و آمار بیکاری در این استان نزدیک به صفر است.
باغهای پسته کرمان آنچنان سرمایه  ای را در اختیار مردم این استان قرار داده که مادام عمر خود را بی نیاز باشند.
ولی در ایلام ما که به گواه آمار های موجود جز آخرین رتبه های محرومیت در کشور است جوانان ه خاطر نداشتن پشتوانه مالی و شغلی یا به دامن اعتیاد می افتند و یا دست به خودکشی می زنند.
از نظر ظرفیتهای زیرزمینی و استعدادهای خدادادی هم ایلام از دیگر استانها سر تر است.ایلام برای قرار گرفتن در لیست استانهای پایلوت اقتصاد مقاومتی بهترین گزینه ی موجود می باشد.
ولی متاسفانه مادامی که مسئولین و نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی وقت خود را به بازی های بیهوده سیاسی و قومی و قبیله ای و جابجا کردن مدیران و کارمندان جز می گذرانند مسئولین دیگر استانها از همه فرصتها برای توسعه استانشان استفاده می کنند.
مسئولین و نمایندگان استانهای کشور به این عقل و خرد رسیده اند که توسعه استان و خدمت به مردم استانشان بر هر سیاست بازی و منافع حزبی ارجحیت دارد،ولی مسئولین ما و نمایندگان و دانه درشتهای سیاست در استان از هر دو طیف با یک حرف نسنجیده آنچنان تفرقه ای را بین نیروهای توانمند استان می اندازند که مضرات آن متوجه مردم فقیر ایلام شده و منافعش را دیگر استانها می برند.
مسئولین رده بالای استان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و افراد صاحب نفوذ ایلامی در هر دو طیف فکری باید تمام تلاش خود را برای احقاق این حق پایمال شده استان به کار گیرند.
با قرار گرفتن ایلام در استانهای پایلوت اجرای طرح اقتصاد مقاومتی قسمت بسیار زیادی از کمبودهای استان بر طرف شده و عدم سرمایه گذاری دولت در استان در سالهای قبل تا حدودو زیادی جبران می شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
پدرجان تو این مملکت همه چیز باسیاست قاطیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار