معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای ایلام با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند چاه‌های آب کشاورزی با جدیت دنبال می‌شود.
کد خبر: ۲۳۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 23 May 2016

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای ایلام با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند چاه‌های آب کشاورزی با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش تابناک ایلام،«سجاد رستمی»  اظهار کرد: مالکان چاه‌ها در راستای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، باید نسبت به نصب کنتور هوشمند اقدام کنند و بدانند این کار ضمن اینکه به تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی کمک می‌کند، فواید اصلی آن متوجه کشاورزان و بهره‌برداران است.

وی با بیان اینکه به واسطه افت سطح آب زیرزمینی در دشت‌های مختلف، بسیاری از کشاورزان مجبور به جابجایی چاه، کف شکنی و لایروبی چاه‌های خود هستند که بسیار هزینه‌بر است، تصریح کرد: با اجرایی شدن نصب کنتورهای هوشمند و همراهی کشاورزان در مدیریت بهتر منابع آب زیرزمینی، نیاز به اقدامات هزینه بری همچون جابجایی، کف شکنی و لایروبی مرتفع شده و این اقدام باعث کاهش هزینه‌های کشاورزان و بهره بردارن خواهد بود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای ایلام تأکید کرد: روند افت سطح منابع آب زیرزمینی در دشت‌های مختلف، آینده توسعه و کشاورزی در این مناطق را به مخاطره انداخته و نیاز به انجام اقدامات مدیریتی همچون نصب کنتورهای هوشمند به کمک کشاورزان بسیار احساس می‌شود.

رستمی گفت: عدم توجه کافی به انجام اقدامات مدیریتی در منابع آب زیرزمینی معیشت کشاورزان را با مشکل مواجه ساخته و به همین دلیل همراهی کشاورزان برای حفظ منابع آبی که به کار وزندگی آن‌ها گره خورده ضروری است.

وی تأکید کرد: نصب کنتور هوشمند برای کشاورزان محدودیتی ایجاد نمی‌کند و تنها به دنبال حفظ منابع آب زیرزمینی باهدف استفاده پایدار از آن‌ها است./م



منبع:ایسنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار