درپی انتقاد منتخب مردم ایلام درمجلس به سفر علی سایه میری به هلند صادرشد
بدنبال انتشار خبر "واکنش منتخب مردم ایلام به سفرغیرمرتبط یک مدیراستانی به خارج ازکشور"دراین سایت خبری ،مدیرکل اموراقتصادی ودارایی استان ایلام در اکنش به این خبر جوابیه ای به سایت خبری تحلیلی تابناک ایلام ارسال کرد
کد خبر: ۲۳۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶ 23 May 2016
بدنبال انتشار خبر "واکنش منتخب مردم ایلام به سفرغیرمرتبط یک مدیراستانی به خارج ازکشور"دراین سایت خبری ،مدیرکل اموراقتصادی ودارایی استان ایلام در اکنش به این خبر جوابیه ای به سایت خبری تحلیلی تابناک ایلام ارسال کرد.

به گزارش تابناک ایلام ،پس از انتشار خبر شماره228578مورخه 23/2/1395 با تیتر"واکنش منتخب مردم ایلام به سفرغیرمرتبط یک مدیراستانی به خارج ازکشور" دراین سایت خبری که واکنشهای مختلفی را در پایگاههای خبری وشبکه های اجتماعی بدنبال داشت،امروز(3خردادماه) مدیرکل اموراقتصادی ودارایی استان ایلام درواکنش به این خبر جوابیه ای را دراختیار این سایت خبری قرارداد که با استناد به قانون مطبوعات عینا جهت تنویر افکار عمومی درهمین ستون خبری منتشر می گردد:

جوابیه آقای دکتر علی سایه میری نماینده وزیر ومدیر کل امور اقتصادی ودارایی استان ایلام به اظهارات آقای دکتر جلال میرزایی منتخب مردم ایلام ،ملکشاهی ،سیروان، چرداوال،ایوان ومهران

با سلام واحترام خدمت منتخب محترم مردم ایلام ،ملکشاهی،سیروان چرداوال،ایوان ومهران درخصوص "اظهار نظر واعتراض جنابعالی نسبت به سفراینجانب به کشور هلند واینکه لازم دانسته اید این مدیر استانی درخصوص اهداف سفر، ارتباط با حوزه کاری ومحل تامین هزینه های آن بعد از سفر توضیحاتی ارایه نمایند " که دررسانه ها وشبکه های مجازی موجی ازاظهار نظرها وحتی بد اخلاقی ها نسبت به بنده بوجود آورده است نکاتی را جهت تنویر افکار عمومی وپاسخ به جنابعالی تقدیم می دارد.

همانطور که می دانیم تشکیل سرمایه وسرمایه گذاری یکی از موضوعات مهم واساسی در توسعه اقتصادی است ودر رشد تولید ناخالص ملی،افزایش اشتغال، ارتقاء ظرفیت اقتصادی جامعه افزایش رفاه اجتماعی وکاهش فقرنقش تعین کننده ای دارد. براساس آخرین تئوریها ونظریات توسعه اقتصادی، شاید نتوان موضوعی مهم تر از سرمایه گذاری ونقش آن در توسعه اقتصادی پیدا کرد. نیک می دانیم، اگر موضوع بااهمیت "گشایش فضای اقتصادی با دنیا واستفاده از ظرفیتهای کشورهای خارجی جهت اهداف توسعه کشورمان" را از دستاوردهای فعلی وآتی پسابرجام گرفته شود،بخش مهمی از دستاوردهای آنرا نادیده گرفته ایم وحتی کلیت این رخداد تاریخی زیر سوال خواهد بود وحتی دشمنان داخلی وخارجی برجام ازهمین زاویه آسیب وارد می کنند. بنابراین سرمایه گذاری خارجی(ّForeign investment ) واستفاده از منابع مالی جامعه بین املل (ّForeign Financing ) چیزی است که یقینا جنابعالی هم با آن موافق بوده وطرفدارآن هستید. جالب توجه اینکه بخش مهمی از این وظیفه خطیربه وزارت اموراقتصادی ودارایی واگذار شده ومعاونت سرمایه گذاری خارجی وکمکهای فنی واقتصادی ایران در این امر بطور خاص بی وقفه در تلاش است بطوریکه تا کنون بالای 60 موافقتنامه ونشست مشترک با کشورهای دنیا منعقد نموده است وخطوط اعتباری ونشستهای زیادی با چینی ها، روسی ها، کره ای ها،هندیها، آلمانی ها،ایتالیایی ها وهلندی ها و... منعقد گردیده است وتا کنون بسیاری از سفرهای مقام عالی وزارت ودستگاههای مرتبط دراین راستا انجام شده است. وبطور مشخص یکی از 8 برنامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در وزارت اقتصاد،پروژه جذب 7 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی و 10 میلیارد فایننس خارجی در این راستا هدفگذاری شده است که سفر اینجانب دقیقا در این راستا قرار می گیرد.

سفر اینجانب به کشور هلند از آنجا آغاز شد که در جلسه پایان سال مدیران کل امور اقتصادی ودارایی کشور با مقام عالی وزارت ومعاونین ایشان مقررگردید منبعد در سفرهای خارجی جهت شناساندن ظرفیتها وقابلیتهای استانی با توجه به اینکه این مدیران نایب ریس مرکز خدمات سرمایه گذاری استانها هستند، بنابه اهمیت موضوع ظرفیتهای استانی وفعال نمودن هرچه بیشتراستانها وباتوجه به وپارامترهای دیگر مدیران آنها در این سفرها حضور داشته باشند. درست یکماه بعد با توجه به اینکه نشست سرمایه گذاران هلندی در اطاق بازرگانی وصنایع ومعادن ایران درتهران طبقه هشتم ونهم اطاق ایران برگزار گردید. اینجانب دراین نشست حضور یافتم وبا توزیع 60 عدد سی دی، دعوتنامه از سرمایه گذاران خارجی وکارت ویزیت اطلاعاتی بزبان انگلیسی به سمع ونظر سرمایه گذاران هلندی رساندم (دعوتنامه، کارت ویزیت، وسی دی حاوی اطلاعات جزیی طرحها موجود است که درصورت درخواست برایتان ارسال خواهد شد). از طرفی دیگر با توجه به اینکه سفیر ایران در کشور هلند و ایتالیا ایلامی بوده وتماسهایی توسط بنده وآقای استاندار باایشان صورت گرفته بود وایشان استقبال زیادی از موضوع سرمایه گذاری هلندی ها درایلام نمودند. بنظر می رسید که کار با دوکشور هلند وایتالیا در این حوزه ما را سریعتر به اهدافمان می رساند بنابراین بطور ویژه بر روی این دوکشور متمرکز شدیم. بهر حال مجموعه ای از این عوامل باعث شد که معاونت سرمایه گذاری خارجی وزارتخانه اینجانب را به معاونت توسعه مدیریت منابع معرفی وپس از آن شورای 5نفره سفرهای خارجی کارکنان دولت که نمایندگان وزارت اطلاعات ،خارجه ،کشور ، اقتصاد ونهاد ریاست جمهوری در آن حضور دارند تشکیل و با این سفر موافقت نمایند وحکم معاون محترم وزیر براساس آن خطاب به اینجانب صادر شده است(نامه های 2028314مورخ 22/2/95و778166مورخ 20/2/95). که بنده بعنوان مدیر تحت نظر آنها باید آنرا اجراء نمایم. البته ما در استان همگام با آن اقداماتی انجام دادیم وحتی استاندارمحترم درارنج تیم بود ولی بخاطر حضور سفیر اتریش در استان وزمان کم برای صدور ویزای شنگن متاسفانه حضور ایشان درهلند امکانپذیر نشد. حتی بنده با ویزای ملی کشور هلند وپاسپورت خدمت توانستم به این سفر برسم. ضمنا مدیران استانهای گیلان وکرمان مدیرکل سرمایه گذاری خارجی وزارتخانه ومدیر کل حقوقی وتعدادی از مدیران سایر وزارتخانه ها ومدیران بخش خصوصی نیز در این سفر حضور داشته اند.

در خصوص هزینه های سفر به عرض جنابعالی می رساند کلیه هزینه های سفر مبلغ 6 میلیون هفتصدوچهل هزار تومان بوده که تاکنون حتی یک ریال از وزارتخانه واداره کل دارایی ایلام برای این کار به بنده پرداخت نشده وازهزینه شخصی خودم پرداخت کرده ام. البته طبق قانون وبرگه ماموریت چون بنده در ماموریت دولت بوده ام دستگاه مربوطه که ماموریت را صادر کرده باید بعدا هزینه های آنرا بپردازد.

ضمنا در طول این سفرکه سه روز سفر کاری ویک روز ترانسفر بین فرودگاههای حضرت امام –استانبول وآمستردام وبلعکس بوده است خلاصه گزارش سفر توسط موسسه های ( HCLA ,EILB)وسخنرانی فارسی وانگلیسی اینجانب به موجود می باشدودر سایتهای موسسات مذکور منتشر شده است.

با مسرت وخوشحالی بعرض عالی می رساند تنها سه روز پس از مذاکره اینجانب باشرکتهای هلندی در ایمیلی از سوی شرکت NEC اعلام شده است که بر اساس مذاکرات صورت گرفته درهلند درشهر(the Hague) ماه آینده حدود 15 شرکت معتبر هلندی برای پروژه های کشاورزی ومحصولات گلخانه ای به ایران وایلام خواهند آمد که با هماهنگی که با استاندار محترم وریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی ومدیران مرتبط بعمل آمده انشالله از این سفر نتیجه مفید برای استان بدست آید.

از دیگر نتایج سفراشاره به آن لازم است اینکه طبق بحثها ومذاکرات بعمل آمده با سفیر محترم کشورمان درهلند جناب آقای دکتر جهانگیری ومعاون و رایزن اقتصادی ایشان قرار است بعد از ماه مبارک رمضان در یک برنامه هدفمند گروهی از مدیران در حوزه های کاری مرتبط به مدت یک هفته به کشور ایتالیا وهلند برای نهایی کردن مذاکرات اعزام شوند.

واما به عنوان گلایه ازبرادر عزیز وهمفکر جناب آقای دکتر میرزایی یک نکته اضافه کنم وآن اینکه بنده که حدود 10 ماه است در دولت تدبیر وامید مسولیت قبول کرده ام که خود با مشکلات فراوانی در داخل وبیرون مجموعه دست به گریبان هست وشما که همه ما نیک می دانیم از برکت لیست امید اراء مردم را بدست آورده اید،والان بعنوان منتخب همه مردم وکالت پیدا کردید لااقل قبل از نوشتن این نامه به وزارتخانه، آقای استاندار، اینجانب، یا معاونین اداره یا حراست اداره یا همفکرانی که در آراء شما نقش مهمی بازی کردند جویا می شدید بعدا اگر صلاح می دانستید رسانه ای می کردید، خداوند عاقبت همه ما را به خیر منتهی نماید که او ارحم الراحمین است.

در خاتمه ضمن تقدیر وتشکرازوظیفه شناسی وانتقاد جنابعالی واستقبال از این انتقادات بعرض می رساند آمادگی پاسخگویی به سایر ابهامات وسئوالات جنابعالی وارایه دیدگاههای اداره کل در خصوص توسعه استان وجود دارد، امیدوارم همه بتوانیم پاسدارخوبی برای خون شهدا وراه امام(ره) وخدمتگزاری راستین برای رهبری معظم انقلاب وسیاستهای دولت تدبیر وامید برای تحقق جدی توسعه وپیشرفت کشور واستان ایلام باشیم. انشاالله

ومن الله التوفیق وتکلان

علی سایه میری

استادیار دانشگاه

نماینده وزیر ومدیر کل اموراقتصادی ودارایی

ونایب ریس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان ایلام

خردادماه 1395


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
همفکر?! این رو خوب اومدی حتما قالیباف حامی لیست امید بوده !!!!
گلخانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
درود بر این مدیر که به صورت شفاف وآگاهانه به تمام سئوالات مطرح شده توسط نماینده محترم استان جواب داده اند.
دونکته در جوابیه خیلی به چشم میآید. اول اینکه قبل از تحقیق وتفص با آبروی مردم بازی نکنیم.
دوم اینکه در راه تعالی ایران اسلامی از اعمال سلیقه شخصی در هر مرتبه وجایگاهی که هستیم استفاده نکرده وبا زکاوت برخورد نماییم.
درپایان ما به عنوان افراد عامی این سوال نماینده محترم و جواب مدیر با لیاقت را به فال نیک گرفته وامیدواریم با تعامل بین مدیران ارشد استان راه توسعه وپیشرفت اقتصادی ایلام همیشه قهرمان را هرچه زودتر شاهد باشیم.
ان شاءالله
دانشجوی مدیریت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
با تشکر از استاد سایه میری به جهت جوابیه کاملا علمی و منطقی و کارشناسی ایشان
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
درود بر دانشمند فرزانه دكتر سايه ميري عزيز كه با جوابيه خود خيلي از ابهامات را بر طرف نمودن اي كاش نمايندگان اينجوري به وظايف خود عمل كنند نسبت به وظايف خود هم پاسخ گو باشن
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
درود بر دانشمند فرزانه دكتر سايه ميري عزيز كه با جوابيه خود خيلي از ابهامات را بر طرف نمودن اي كاش نمايندگان اينجوري به وظايف خود عمل كنند نسبت به وظايف خود هم پاسخ گو باشن
ایراندوست
|
United States
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
در این جوابیه بیشتر من من های آقای مدیرکل به چشم می آید و ضمنا نیازی به انتشار عمومی جوابیه نبود بلکه در جلسه حضوری گزارش کار ارائه می کردند کافی بود و البته نماینده محترم هم بهتر بود قبل از رسانه ای کردن موضوع در اجرای وظیفه نظارتی از طریق سازمان و وزارتخانه مربوطه پیگیر می شدند
مدیر پایگاه سایت طبق قانون مطبوعات موظف به انتشار بیانیه است
بهنام محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
این انگلیسی صحبت کردن آقای مدیر در جمع دوستان آلمانی زبان چقدر بچشم میاد امیدوارم خوب منظور آقای مدیر براشون ترجمه شده باشه که اشتباهی نرن کرمان و گیلان...امیدواریم که این استاد فرزانه زودتر به جایگاه اصلیش برگرده تا دوستان از تجربیات ارزنده ایشون از سفر فرنگ نیز بهره مند بشن...
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
خخخخخخخ الهی بمیرم یعنی دکتر سایه میری شش میلیون پول نداشتن که وام و قرض گرفتن برای هزینه سفرشون؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
|
-
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
درود بر دکتر میرزایی
به خاطر شهامتش
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
اگر مدیران استانی دنبال جذب سرمایه خارجی نباشند آیامدیران استانهای دیگربرایمان میکنند ونماینده محترم بایستی پشتیبان جذب سرمایه خارجی وداخلی به استان محروم ایلام باشدودنبال گرفتن سهم بیشترازمحل درآمد تولید ذخایر نفتی استان به استان باشد ودنبال جلوگیری ازخروج میلیونها مترمکعب آب حاصل ازبارندگی که ازطریق رودخانه ها به کشورعراق شود بدلیل نداشتن سدمخزنی.
بی طرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
درود بر شما مدیر برجسته و درد آشنای استان خداوند به شما در ادامه راهتان توفیق عنایت فرمایند .
امير حسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
با سلام خدمت همه
جوابيه اقاي مدير كل دارايي عالي بود هم اقاي نماينده به جوابشون رسيد هم افرادي كه اين وسط. خواستن اين دو به جون هم بندازن ، به هدف شوم خود نرسيدن ، منتخب مردم بايد بيشتر دقت كنن. با تدبير باشند
م احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
خیر الامور اوسطها

ما منتظر نشت خبری این دو بزرگوار(نماینده و مدیر محترم ) هستیم تا درکنار هم راههای توسعه,پیشرفت وشکوفایی استان را برای مردم توضیح دهند. کار با سئوال وجواب دادن این بزرگواران وبازی یک عده در این وسط که میخواهند آب را گل آلود کرده وماهی بگیرند درست نمیشود.
هرچند این عده الان خیس شدن !
چون آب شفاف شده وهمه آگاه.

به امید فردایی بهتر
ان شاالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
آقای دکتر میرزایی عزیز
شعار انتخاباتی فرمودید ستاد نفت و گاز کرمانشاه رو به ایلام میارم.یه سر رفتین کرمانشاه و تقدیر و تشکر کردید.
این بود شعار انتخاباتی این بود وعده این بود پیگیری
کرمانشاهیان خوشحال شدن نه مردم مظلوم ایلام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار