معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار ایلام ازجمع آوری نمک های غیربهداشتی درسطح شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۲۳۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 24 May 2016

معاون سیاسی،اجتماعی فرماندار ایلام ازجمع آوری نمک های غیربهداشتی درسطح شهرستان خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛مجید کاکی روز سه شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان اظهار کرد: جهاد کشاورزی شهرستان که متولی این امر است باید به جد پای کار باشد و برخوردهای لازم را در این خصوص انجام دهد.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ایلام با اشاره به اینکه باید برنامه ریزی برای جمع آوری پسماند و زباله در حاشیه شهر انجام شود، گفت: شهرداری ایلام نسبت به مصوبات شورای سلامت شهرستان بی توجه است.

کاکی خواستار توجه بیشتر به مسائل بهداشتی با توجه به شروع فصل گرما شد و تاکید کرد: در برخیو محلات شهر محل های نگهداری دام و طیور وجود دارد که شهرداری باید با این معضل بطور جدی برخورد کند.

وی با اشاره به توزیع برخی نمک های غیر مجاز در سطح شهر نیز یادآور شد: روند توزیع نمک های غیر بهداشتی و غیر مجاز در سطح شهرستان باید قطع و در اسرع وقت جمع آوری و امحا شوند.

وی با بیان اینکه سلامت مردم یکی از مولفه مهم است، اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که مقوله مهم سلامت دارد کارگروه امنیت غذایی باید نسبت به تغذیه غذایی مردم نظارت کافی داشته و در این خصوص تدابیر لازم را در مرحله عمل اتخاذ نماید.

کاکی با اشاره به اتفاق مثبت و مطلوب در مسیر ارتقای سطح بهداشت و درمان و کاهش هزینه های درمان در دولت تدبیر و امید افزود: با اجرای این طرح، شاهد ارتقای سطح خدمت رسانی در مراکز درمانی هستیم و با کاهش هزینه های درمان، رضایتمندی مردم از این مساله کاملا مشهود است.

معاون فرماندار ایلام با بیان اینکه باید برنامه‌هایی برای فرهنگ سازی در حوزه سلامت اجرا شود، گفت: برای ایجاد تحول در حوزه بهداشت و درمان نیازمند عزم ملی هستیم و این مساله مستلزم آگاهی و اطلاع رسانی عمومی به مردم است.

وی به بحث خود مراقبتی نیز اشاره کرد و گفت: خود مراقبتی زمینه ساز کاهش بار مراجعات پزشکی، هزینه های متحمل شده بر خانواده ها و همچنین جلب مشارکت افراد در برنامه ریزی و تصمیم گیری برای سلامتی بیشتر خود می شود.

کاکی ارتقای سلامت جامعه را با مشارکت و همکاری مردم و سازمان های اجرایی امکان پذیر دانست و یادآور شد: در نشست شورای اداری شهرستان به مقوله مهم خود مراقبتی می پردازیم./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار