رئیس گروه تبلیغات و بازاریابی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام نوع زندگی عشایررادیدنی ترین جاذبه عصرفناوری عنوان کرد.
کد خبر: ۲۳۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 24 May 2016

رئیس گروه تبلیغات و بازاریابی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام نوع زندگی عشایررادیدنی ترین جاذبه عصرفناوری عنوان کرد.


به گزارش تابناک ایلام؛امین نظریان با بیان اینکه زندگی عشایری و کوچروی در این منطقه وجود دارد و کوچ نشینان همچنان بسیاری از سنت ها و ارزش های اصیل ایرانی را حفظ کرده اند، افزود: توسعه گردشگری عشایری باید در اولویت قرار گیرد.

وی اظهار کرد: جشنواره های متعددی در مناطق ییلاقی و قشلاقی استان ایلام با هدف رشد و توسعه گردشگری عشایری برگزار شده و این استان در آینده نزدیک به یکی از مقاصد گردشگری عشایری در کشور تبدیل می شود.

نظریان یادآور شد: وجود عشایر و نحوه زندگی آنها مانند عکس هایی با جذابیت بی حد و حصر و زیبایی خیره کننده در آلبوم طبیعت چشم هر بیننده ای را می نوازد و بستری مناسب را برای گردشگری فراهم می کند.

رئیس گروه تبلیغات و بازاریابی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام تاکید کرد: همچنین نوع زندگی کوچ نشینی ایلات و عشایر به عنوان دیدنی ترین جاذبه عصر فناوری از بزرگترین جاذبه های گردشگری فرهنگی در دنیای امروز است.

وی گفت: کارشناسان گردشگری اعتقاد دارند به ازای هر گردشگر ورودی چهار تا 10 شغل مستقیم در مقصد ایجاد می شود که با احتساب شغل های ایجاد شده در بخش های تولیدی و خدماتی برای هر گردشگر این رقم به 15 تا 18 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم می رسد.

وی ادامه داد: ایجاد هر فرصت شغلی در بخش خدمات و صنعت نیازمند 12 تا 25 هزار دلار سرمایه گذاری است اما ایجاد شغل در صنعت گردشگری به سرمایه گذاری کمتری نیاز دارد و در عین حال میزان اشتغالزایی در بخش جهانگردی سریعتر از سایر بخش ها اعلام شده است.

نظریان اضافه کرد: مزایای مهم صنعت گردشگری در ایجاد اشتغال و افزایش درآمد در کنار دیگر کارکردهای فرهنگی و اجتماعی باعث شده اقتصاد دانان بهترین راه توسعه سریع و همه جانبه جوامع را ارتقای صنعت گردشگری معرفی کنند.

رئیس گروه تبلیغات و بازاریابی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام افزود: توریسم عشایری با توجه به قابلیت ها و جاذبه های فراوان می تواند در ایجاد فرصت های شغلی کارآفرینانه مرتبط با گردشگری در میان عشایر نقش مهمی داشته باشد.

نظریان تاکید کرد: وجود منابع بالقوه و بالفعل در میان عشایر ایلام نیازمند فرصتی برای شکوفا شدن و به بار نشستن است که توریسم عشایری می تواند تا حدودی این فرصت را فراهم کند.

9هزار و 736 خانوار با جمعیتی معادل 60 هزار نفر متشکل از 12 ایل و 32 طایفه مستقل در مناطق مختلف این استان زندگی عشایری و کوچروی دارند که 11 درصد جمعیت کل استان را تشکیل می دهند.

یک میلیون و 400 هزار راس دام سبک و سنگین معادل 71 درصد جمعیت دامی استان نیز در اختیار جامعه عشایری است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار