معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار ایلام گفت:خود مراقبتی زمینه ساز کاهش بار مراجعات پزشکی، هزینه های متحمل شده بر خانواده ها و همچنین جلب مشارکت افراد در برنامه ریزی برای سلامتی بیشتر خود می شود.
کد خبر: ۲۳۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱ 24 May 2016
معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار ایلام گفت:خود مراقبتی زمینه ساز کاهش بار مراجعات پزشکی، هزینه های متحمل شده بر خانواده ها و همچنین جلب مشارکت افراد در برنامه ریزی برای سلامتی بیشتر خود می شود.


به گزارش تابناک ایلام؛مجید کاکی روز سه شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با بیان اینکه سلامت مردم یکی از مولفه مهم است، اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که مقوله مهم سلامت دارد کارگروه امنیت غذایی باید نسبت به تغذیه غذایی مردم نظارت کافی داشته و در این خصوص تدابیر لازم را در مرحله عمل اتخاذ نماید.

وی با اشاره به اتفاق مثبت و مطلوب در مسیر ارتقای سطح بهداشت و درمان و کاهش هزینه های درمان در دولت تدبیر و امید افزود: با اجرای این طرح، شاهد ارتقای سطح خدمت رسانی در مراکز درمانی هستیم و با کاهش هزینه های درمان، رضایتمندی مردم از این مساله کاملا مشهود است.

معاون فرماندار ایلام به بحث خود مراقبتی نیز اشاره کرد و گفت: خود مراقبتی زمینه ساز کاهش بار مراجعات پزشکی، هزینه های متحمل شده بر خانواده ها و همچنین جلب مشارکت افراد در برنامه ریزی و تصمیم گیری برای سلامتی بیشتر خود می شود.

کاکی ارتقای سلامت جامعه را با مشارکت و همکاری مردم و سازمان های اجرایی امکان پذیر دانست و یادآور شد: در نشست شورای اداری شهرستان به مقوله مهم خود مراقبتی می پردازیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار نظارت بیشتر بر سبزی کاران غیرمجاز در حاشیه شهر ایلام شد و افزود: باید همچون سال گذشته با افرادی که سبزیجات خود را مخلوط آبیاری می‌کنند برخورد قضایی صورت گیرد.

به گفته کاکی، جهاد کشاورزی شهرستان که متولی این امر است باید به جد پای کار باشد و برخوردهای لازم را در این خصوص انجام دهد.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ایلام با اشاره به اینکه باید برنامه ریزی برای جمع آوری پسماندهای زباله در حاشیه شهر انجام شود، گفت: شهرداری ایلام نسبت به مصوبات شورای سلامت شهرستان بی توجه است.

کاکی خواستار توجه بیشتر به مسائل بهداشتی با توجه به شروع فصل گرما شد و تاکید کرد: در شهرستان نگهداری دام و طیور وجود دارد که شهرداری باید با این معضل بطور جدی برخورد کند.

وی با اشاره به توزیع برخی نمک های غیر مجاز در سطح شهر گفت: روند توزیع نمک های غیر بهداشتی و غیر مجاز در سطح شهرستان باید قطع و در اسرع وقت جمع آوری و امحا شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار