به منظوراطمینان ازسلامت آب مخازن وچاه های روستایی ،هر6 ماه یکبارآب مخازن شستشوداده می شود.
کد خبر: ۲۳۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 25 May 2016
به منظوراطمینان ازسلامت آب مخازن وچاه های روستایی ،هر6 ماه یکبارآب مخازن شستشوداده می شود.


به گزارش تابناک ایلام؛نورالله تیموری اظهار کرد: چهار آزمایشگاه مجهز ثابت و سیار هم اکنون امر پایش و کنترل کیفی آب از منابع تامین تا نقاط مصرف را در حد مطلوب و منطبق با استانداردهای کیفی در روستاهای این استان بر عهده دارند.

وی افزود: برای بهداشت و سلامت آب، بصورت مستمر و منظم تعداد زیادی از آب چاه های تامین آب شرب، مخازن و شبکه توزیع در روستاها نمونه گیری می شود و نمونه ها برای انجام آزمایش های میکروبی، شیمیایی و بیولوژیکی به آزمایشگاه آب این شرکت ارسال می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام شاخص بهره مندی آب شرب روستایی در روستاهای این استان را نزدیک به 70 درصد اعلام کرد و گفت: این شاخص نسبت به متوسط کشوری (80 درصد) پایین تر است که ارتقای آن نیازمند توجه جدی در تخصیص اعتبار به طرح های بخش آب روستایی است.

تیموری تاکید کرد: به منظور تامین مستمر آب شرب روستاییان، هر 6 ماه یکبار مخازن زمینی آب شرب روستایی با نظارت کار‌شناسان کنترل کیفی و بهره برداری امور آبفار استان و با کمک آبداران و دهیاران روستا‌ها شستشو داده شده است.

وی یادآور شد: 177 هزار نفر در 580 روستای استان ایلام ساکن هستند که 499 روستا با بیش 175 هزار نفر جمعیت معادل 98.5 درصد آنها تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

مدیر عامل شرکت آبفار ایلام تعداد کل مشترکان آب روستایی استان 45 هزار و 544 مشترک اعلام کرد و افزود: از این شمار 885 را مشترکان عمومی و ادارات، یک هزار و 587 را مشترکان تجاری و صنعتی و 43 هزار و 99 مشترکان بخش مسکونی تشکیل داده است.

منابع تامین آب روستایی ایلام 166 منبع است که 105 مورد آن را چشمه ها و 61 مورد را چاه و قنات تشکیل داده است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار