مسئول اردویی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت:به علت تقارن آیین ارتحال امام خمینی (ع) با ماه مبارک رمضان اعزام کاروان های مردمی به حرم مطهر برای مدت سه سال متوقف می شود.
کد خبر: ۲۳۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 25 May 2016

مسئول اردویی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت:به علت تقارن آیین ارتحال امام خمینی (ع) با ماه مبارک رمضان اعزام کاروان های مردمی به حرم مطهر برای مدت سه سال متوقف می شود.


به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ حجت الله منصور بیگی با بیان اینکه بیشترین تعداد این کاروان ها از شهرستان ایلام است، اظهار کرد: 360 نفر از افراد اعزامی از شهرستان ایلام هستند که با 12 دستگاه اتوبوس به این سفر می روند و کمترین اعزام هم از مربوط به شهرستان های بدره و سیروان به استعداد 100 نفر و هر کدام 2 دستگاه اتوبوس است.

وی با بیان اینکه 900 نفر از این افراد را بانوان و باقی آنها را آقایان و عوامل اجرایی تشکیل می دهند، افزود: این کاروان ها صبح روز 13 خرداد ایلام را به مقصد تهران ترک و عصر روز 14 خرداد پس از اتمام آیین ارتحال امام راحل به ایلام باز می گردند.

منصوربیگی در خصوص هزینه های این سفر گفت: 2 میلیارد ریال برای اعزام کاروان های استان ایلام هزینه می شود که یک میلیارد و 500 هزار ریال را استانداری ایلام تقبل کرده و 500 میلیون ریال نیز از منابع داخلی سپاه و دیگر محل ها تامین می شود.

وی از همراهی 10 دستگاه آمبولانس هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی و 2 اکیپ از ناوگان پلیس راه استان ایلام به منظور انجام کمک و ارائه خدمات امدادی، درمانی و ترافیک جاده ای با کاوران های این استان خبر داد.

مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام تاکید کرد: اعزام این کاروان ها با همکاری استانداری، سازمان تبلیغات، شورای هماهنگی تبلیغات، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک های مهر اقتصاد و انصار انجام می شود.

وی در ادامه از توقف سه ساله اعزام کاروان های استان ایلام به مرقد مطهر امام خمینی (ره) برای شرکت در آیین ارتحال خبر داد و افزود: امسال آخرین سال اعزام کاروان به این آیین است. 

منصور بیگی یادآور شد: با توجه به تقارن آیین ارتحال حضرت امام خمینی (ع) با ماه مبارک رمضان در سال های 96 تا 98، اعزام کاروان های مردمی به حرم مطهر برای مدت سه سال متوقف می شود.

سال گذشته یک هزار و 500 نفر از اقشار و گروه های مختلف مردم استان ایلام برای شرکت در آیین ارتحال بنیانگزار انقلاب اسلامی به مرقد مطهر امام خمینی (ره) اعزام شدند./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار