رئیس دادگستری آبدانان از آزادی 11 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در این شهرستان با همکاری خیرین وستاددیه خبرداد.
کد خبر: ۲۳۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 27 May 2016
رئیس دادگستری آبدانان از آزادی 11 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد دراین شهرستان با همکاری خیرین وستاددیه خبرداد.

به گزارش تابناک ایلام؛مراسم نسیم مهر با حضور امام جمعه ،معاون فرماندار ، رئیس دادگستری ، خیرین و معتمدین و جمعی از خانواده های زندانیان شهرستان آبدانان برگزار شد.

حجت الاسلام "حسین حاجیلری" امام جمعه آبدانان با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در زمینه خدمت رسانی به خانواده مددجویان گفت: خدمت رسانی ، پیگیری و رسیدگی به مشکلات و مسائل زندانیان باقیات صالحات می باشد و صدقه جاریه به حساب می آید.

وی با بیان اینکه کمک به خانواده زندانیان اصلاح جامعه است فزود : عدم توجه به خانواده زندانیان، آسیب‌ها و مشکلات را بیشتر می‌کند، نمی‌توانیم به این گروه از جامعه توجه نداشته باشیم.

"ابراهیم سبزواری" رئیس دادگستری آبدانان در این نشست ضمن تبریك اعیاد شعبانیه با اشاره به ۵ خرداد به عنوان روز ملی حمایت از خانواده زندانیان گفت : برخورد با ناهنجاری و جرم جزء وظایف ذاتی دستگاه قضایی است اما تمامی تلاش این نهاد در این است كه خانواده زندانیان كمتر درگیر مسائل و مشکلات جانبی شوند.

سبزواری با بیان اینکه با همکاری ستاد دیه و خیرین نیکوکار از سال 94تاکنون 11 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در آبدانان به کانون خانواده‌های خود بازگشتند افزود: انجمن حمایت از زندانیان آبدانان در راستای خدمات رسانی به خانواده‌های زندانیان زندانیان جرائم غیرعمد گام‌های بسیار مثبتی نظیرتوزیع سبد غذایی در چندین مرحله و تحصیل فرزندان و تأمین هزینه زندگی آناان اقدامات مناسبی را انجام داده است.

رئیس دادگستری شهرستان آبدانان تصریح نمود: باید تربيت و تهذيب اخلاق و اصلاح زندانيان و همچنين آموزش حرفه و شغل به آنها، یافتن شغل براي زندانياني که پس از اجراي محکوميت‌ توانايي تهيه شغل را ندارد و نيز تامين آسايش و بهداشت عائله زندانيان و دستگیري هاي ديگر نسبت به آنان انجام گیرد چرا که در کنار حمایت مالی از خانواده های زندانیان ، ایجاد بستر های مناسب جهت اشتغال زندانیان در طول دوران محکومیتشان و خصوصاً بعد از آزادی آنها از زندان در عدم ارتکاب جرم و بازگشت مجدد آنها به زندان بسیار موثر خواهد بود.

"ابراهیم مرادخانی" معاون فرماندار آبدانان نیز بر ضرورت اطلاع‌رسانی گسترده و معرفی مشکلات این قشر از جامعه با هدف ایجاد رویکردی اجتماعی و کاربردی در راستای آگاه نمودن بخش‌های مختلف حمایتی جامعه از این افراد تاکید نمود .

مرادخانی کمک دستگاه‌های مرتبط با موضوع از جمله کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، بهزیستی و همچنین موسسات مالی و بانک‌ها جهت اعطای تسهیلات اشتغال و ایجاد مشاغل خانگی را از راه‌کارهای کاهش مشکلات خانواده زندانیان عنوان نمود./ع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار