در هلیلان انجام شد؛
ظهر امروز در شهر توحید هلیلان مراسم خون صلح باشکوهی با حضور بزرگان و مصلحان و مسئولین استان و شهرستان ایلام و استانهای کرمانشاه و لرستان در منزل پدر مرحوم مقتول برگزار گردید.
کد خبر: ۲۳۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶ 28 May 2016
خداوند منان با وجود تاکیدی که بر شرعی بودن قصاص داشته و آن را حق کامل دانسته است ولی حلاوت  بخشش را بسیار گواراتر از شیرینی قصاص عنوان کرده است.
بخشیدن زندگی دوباره به احدی از بنده گان خدا به گفته خداوند در قران به مانند زنده کردن تمام بشریت است.
به گزارش تابناک ایلام،بعدازظهر یک روز سرد زمستانی پدر امیر بهادر و راحیل با تیغ جهالت به قتل رسیده و فرزندان خردسال هنوز بابا آب داد مدرسه را نیوش نکرده بودند که از نعمت بابا محروم شدند.
مردی به استواری کوه از خانواده ای بزرگ و با اصالت در منطقه هلیلان به تحریک نفس شیطان اینگونه با ضربه چاقو در قلبش به قتل رسید و یک خاندان و چندین ایل و طایفه را عزادار کرد.
از آن روز سرد تا امروز پانزده سال می گذرد.
سخنان بزرگان ما سرشار از پندهایی است که گفته اند اصالت و بزرگی را باید در رفتار و کردار افراد جستجو کرد نه در ظاهر ایشان.
از همان لحظه ی وقوع قتل بزرگان و اولیای این خاندان به صورت ویژه تاکید داشتند که کسی به خانواده قاتل و اموالشان دست درازی و بی حرمتی نکرده و سریعا آنها را به جایی امن انتقال دهند . 
سرهنگ ایزدی فرمانده وقت نیروی انتظامی شهرستان با حضور در مراسم ختم آن مرحوم رفتار برادران و پدر و بزرگان این خانواده را به صورت ویژه مورد ستایش قرار داده و آن را نشانه کامل اصالت و نجابت دانست.
امروز و با گذشتن پانزده سال از آن روز فرزندان سیروس بزرگ شده اند و به عنوان اولیای دم جان قاتل را در دستان خود می بینند.
ولی خانواده مرادی و ظهرابی این بار هم نشان دادند که می توان الگوی رفتارهای نیکو و خداپسندانه در منطقه و استان بود.
ظهر امروز در شهر توحید هلیلان مراسم خون صلح باشکوهی با حضور بزرگان و مصلحان و مسئولین استان و شهرستان ایلام و استانهای کرمانشاه و لرستان در منزل پدر مرحوم مقتول برگزار گردید.
در این مراسم بزرگانی از شهرستانهای ایلام،ملکشاهی،دره شهر،ایوان،سیروان،چرداول،کوهدشت لرستان و کرمانشاه و تهران بزرگ شرکت داشتند.
فرمانداران شهرستانهای سیروان و چرداول و امام جمعه سرابله و رییس دادگستری شهرستان از مهمانان ویژه این مراسم بودند.
طی این مراسم فرزندان و اولیای دم مقتول به احترام بزرگان حاضر و با تاسی از فرامین پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت رسول خدا حلاوت گذشت را بر شیرینی قصاص ترجیح داده و رضایت بی قید و شرط خود را اعلام نمودند.
طرفین و بزرگان حاضر در مراسم با تاکید بر رفتار خداپسندانه خانواده مقتول اعلام داشتند که اگر بزرگی و نجابت خانواده مقتول نبود این جریان به خونریزی های بیشتر و رخداد مشکلات عدیده برای مردم منطقه می انجامید.
چند صباحی است رفتارهای خداپسندانه و  مورد رضای خداوند در استان ایلام رو به افزایش داشته و مراسمات خون صلح در گوشه کنار استان برگزار می شود.
شایان ذکراست جوانمرگ سیروس مرادی در بعدازظهر سیزدهم دی ماه سال 1380 با ضربات چاقو به قتل رسیده و خانواده این سفر کرده امروز بعد از گذشت 15 سال قاتل پاره ی تن خود را مورد بخشش قرار داده و اینگونه بدعت گذار رفتاری نیکو در منطقه ی هلیلان شدند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
آریا از تهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
بسیار عالی درود بر خانواده مقتول
مرادي
|
Germany
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
خدايش بيامرزد سيروس عزيزمان را
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار