سفر رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و منابع طبیعی کشور به ایلام و شرکت در نشست راه های مقابله با آتش سوزی عرصه های طبیعی، سفر دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و کنسرت استاد شهرام ناظری شوالیه آواز ایران از مهم ترین رویدادهای هفته گذشته استان ایلام بود.
کد خبر: ۲۳۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲ 28 May 2016
سفر رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و منابع طبیعی کشور به ایلام و شرکت در نشست راه های مقابله با آتش سوزی عرصه های طبیعی، سفر دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و کنسرت استاد شهرام ناظری شوالیه آواز ایران از مهم ترین رویدادهای هفته گذشته استان ایلام بود.

به گزارش تابناک ایلام ، سفر معاون توسعه مدیریت و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور به ایلام و حضور در هجدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز این استان از جمله دیگر رویدادهای مهم خبری ایلام در هفته گذشته است.

** مشاور وزیر کشور: 11 هزار میلیارد ریال برای رسیدگی به مشکلات اجتماعی اختصاص یافت
مشاور وزیر و معاون مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور گفت: 11 هزار میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال 95 برای رسیدگی به مشکلات اجتماعی سراسر کشور اختصاص یافته است.
رضا محبوبی شامگاه شنبه گذشته در نشست ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی استان ایلام اظهار کرد: با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص مسائل اجتماعی و برای اینکه موضوع اجتماعی جز موضوع های مهم و اولویت دار برای دولت تدبیر و امید است با استفاده از چهار منبع داده های ثبتی، گزارش دستگاه ها، نظرات نخبگان و پیمایش های ملی گزارشی از وضعیت اجتماعی کشور تهیه شده است.

**دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور: فعالیت شورای فرهنگ عمومی نباید محدود به مناسبت ها باشد
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: نشست ها ، فعالیت ها ومصوبات شورای فرهنگ عمومی استان ها نباید فقط منوط به ایام و مناسبت‌ ها باشد.
حجت الاسلام حسین شاهمرادی عصر دوشنبه گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام اظهار کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی دارای قاعده و نظم است و نباید مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان ‌ها را محدود به برنامه ریزی ایام و مناسبت‌ ها کرد.
وی با تاکید بر اینکه در نشست های شورای فرهنگ عمومی باید زیربناهای فرهنگی استان و وضعیت فرهنگ ‌عامه استان بررسی شود اضافه کرد: اعضای این شورا و متخصصان باید در دبیرخانه شورا در کارگروه‌های ویژه مسائل فرهنگی را تحلیل کنند.

** وضعیت فرهنگی کشور تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: وضعیت فرهنگی جامعه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد و باید در این حوزه با اهتمام هر چه بیشتر کار شود.
حجت الاسلام سید حسین شاهمرادی عصر دوشنبه گذشته در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی ایلام اظهار کرد: اگر چه نسبت به قبل عملکرد شورای فرهنگ عمومی و به تبع وضعیت فرهنگی کشور بهتر شده ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله زیادی وجود دارد.
وی در ادامه به مساله و وضعیت حجاب در کشور اشاره کرد و افزود: این شورا برای 27 دستگاه عضو زیر مجموعه مصوبه حجاب و عفاف را ابلاغ و همه ارگان ها مکلف به اجرای آن بودند در حالیکه بیشتر آنها این مصوبه قانونی را کنار گذاشته و اقدامی در این زمینه انجام نمی دهند.

** کلنگ ساخت مدرسه مشارکتی آقای بازیگر در ایلام به زمین زده شد
کلنگ ساخت مدرسه مشارکتی استاد عزت الله انتظامی از هنرمندان پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون روز سه شنبه در شهر ایلام به زمین زده شد.
این آیین با حضور استاندار ایلام، فرزندان استاد انتظامی، معاونان استاندار و جمعی از خیرین مدرسه ساز داخل و خارج این استان برگزار شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این مدرسه 777 متر مربع مساحت دارد و قرارداد منعقد شده با استاد انتظامی برای ساخت آن هفت میلیارد و 800 میلیون ریال است.

** 20 درصد مدارس کشور توسط خیران احداث شده است 
معاون توسعه مدیریت و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس با اشاره به این که 20 درصد مدارس کشور توسط خیران احداث شده است، گفت: هنوز به ساخت فضاهای جدید آموزشی در نقاط مختلف نیاز داریم.
سید باقر مسلمی سه شنبه گذشته در هجدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان ایلام اظهار کرد: این میزان ساخت مدرسه توسط خیران معادل 18 هزار و 
700 مدرسه در قالب 105 هزار کلاس درس با 11 میلیون و 816 هزار متر مربع مساحت است.

** رئیس سازمان جنگل ها: آتش سوزی جنگل و مرتع به یک چالش ملی تبدیل شده است
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: بروز آتش سوزی در عرصه های طبیعی ، جنگل ها و مراتع به یک چالش ملی تبدیل شده است.
خداکرم جلالی سه شنبه گذشته در نشست مدیریت پیشگیری از آتش سوزی استان ایلام افزایش گرما ، تغییرات اقلیمی و عامل انسانی علل بروز جریق در عرصه های طبیعی ذکر کرد .
وی در مورد پراکنش جغرافیایی بروز حریق در عرصه های طبیعی گفت:به طور معمول70 درصد آتش سوزی های کشور در جنگل های زاگرس، سه درصد در جنگل های شمال و 27 درصد نیز در سایر مناطق جنگلی کشور رخ می دهد.

** انجام 740 هزار هکتار آبخیزداری و بیابان زدایی در سال جاری
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در سال جاری 650 هزار هکتار عملیات آبخیزداری و 90 هزار هکتار بیابان زدایی در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی توسط این سازمان انجام می شود.
خداکرم جلالی چهارشنبه گذشته در حاشیه بازدید از جنگلهای بخش صالح آباد مهران افزود: این دو طرح با مشارکت مردم و درمناطق تحرانی که با مشکل بیابانی شدن مواجه هستند، اجرا می شود.
وی اظهار کرد: حفظ آب و خاک اقداماتی است که در پرتو جنگلکاری حاصل می شود واز طرفی معیشت مردم در جنگلکاری اتفاق می افتد.

** چهار هزار و 280 میلیارد ریال اعتبار به استان ایلام اختصاص یافت
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام از اختصاص چهار هزار و 280 میلیارد ریال اعتبار به این استان در سال 95 خبر داد.
اسکندر صیدایی پنجشنبه گذشته در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان ایلام گفت: در بخش اعتبارهای هزینه ای سال گذشته یک هزار و 320 میلیارد به استان اختصاص یافت که امسال با 20 درصد افزایش به یک هزار و 550 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی افزود: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان نیز با 28 درصد افزایش از یک هزار و 10 میلیارد ریال در سال گذشته به یک هزار و 300 میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.

** کنسرت ناگفته ها، با اجرای استاد شهرام ناظری و حافظ ناظری 
کنسرت موسیقی ناگفته ها با اجرای استاد شهرام ناظری و حافظ ناظری شامگاه پنجشنبه و جمعه در سرسرای ورزشی قلاویزان شهر ایلام برگزار شد.
این کنسرت با استقبال گسترده مردم هنردوست شهر ایلام مواجه شد.

** امام جمعه ایلام تلاش برای رفع کمبودها و پذیرایی شایسته از زائران حسینی را مورد تاکید قرار داد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دولتمردان و مسئولان کشور باید برای رفع کمبودها و نیازمندی های این استان در زمینه پذیرایی از زوار اربعین حسینی هر چه زودتر چاره اندیشی کنند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: امسال سومین سال برگزاری آیین باشکوه راهپیمایی اربعین حسینی در کربلای معلی است و در 2 سال گذشته بیشترین تعداد زائران ایران و کشورهای همسایه برای حضور در این آیین از مرز بین المللی مهران تردد کردند.
وی ادامه داد: با این وجود، مشکلات زیادی از جمله نبود زیرساخت های لازم برای برگزاری بهتر این مراسم و پذیرایی بهتر از زوار در استان ایلام مواجه هستیم. /م



منبع:ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار