مدیر کل استاندارد ایلام از طرح نظارت و کنترل بر کیفیت کالاهای اساسی سبد مصرفی خانوارها در ایلام خبر داد.
کد خبر: ۲۳۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 28 May 2016

مدیر کل استاندارد ایلام از طرح نظارت و کنترل بر کیفیت کالاهای اساسی سبد مصرفی خانوارها در ایلام خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام ،«محمد مددی» ، اظهار کرد: با توزیع و عرضه‌کنندگان کالاها و مواد غذایی بی‌کیفیت و غیراستاندارد در ماه مبارک رمضان به ‌شدت برخورد قانونی خواهد شد.

 وی افزود: به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، طرح ضربتی نظارت ویژه ‌بر کالاها و مواد غذایی و بازرسی و کنترل مراکز عرضه و توزیع کالاهای مورد نیاز مردم در استان ایلام آغاز شده است.

 مددی خاطرنشان کرد: به ‌منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، طرح نظارت و بازرسی از مراکز صنفی و قنادی‌ها و محل عرضه موادغذایی از جمله قندله، قند شکسته، قندحبه، آرد برنج، آردگندم، گلاب، برنج، زولبیا، بامیه، پنیرخامه‌ای، روغن سرخ‌کردنی، روغن خوراکی مصرفی خانوار، انواع زعفران، خرمای مضافتی بسته‌بندی‌ شده، خرمای کبکاب بسته‌بندی‌ شده، کشک مایع، شیر پاستوریزه، پنیر تازه، شکر، ماست، فرآورده‌های لبنی، و جعبه‌های مقوایی به مناسبت ماه مبارک رمضان، در استان ایلام آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.

 مدیرکل استاندارد ایلام ادامه داد: در این طرح با تولید و فروش هر گونه کالای غیراستاندارد و بی‌کیفیت که سلامت مردم را به خطر اندازد و نیز واحدهای تولیدی و صنفی که اقدام به کم‌فروشی کنند، از طریق مراجع قضایی برخورد قانونی خواهد شد و از شهروندان ایلامی تقاضا می‌شود در هنگام خرید کالا، ضمن توجه به نشان استاندارد، به تاریخ تولید و انقضاء و نیز وزن ذکر شده بر روی بسته‌بندی توجه کنند.

 وی در پایان تصریح کرد: در این طرح، بازرسان استاندارد از کالاهای پرمصرف و اساسی خانوار در سطح مراکز عرضه استان، بازرسی و نمونه‌برداری به عمل می‌آورند./م



منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار