رئیس اداره آموزش و پرورش ایلام ازکمبود معلم ابتدایی برای105کلاس درس دراین شهرخبرداد.
کد خبر: ۲۳۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷ 28 May 2016

رئیس اداره آموزش و پرورش ایلام ازکمبود معلم ابتدایی برای105کلاس درس دراین شهرخبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛جاسم ولدبیگی اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام گرفته حداقل 85 و حداکثر 105 کلاس درس مقطع ابتدایی دخترانه و پسرانه این شهرستان سال تحصیلی آینده فاقد معلم هستند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری مشکل کمبود معلم در مدارس ابتدایی استان وجود نداشته است، افزود: برای جبران کمبود معلم در مدارس ابتدایی در سال تحصیلی آینده یا باید از نیروهای مازاد سایر مقاطع تحصیلی استفاه شود و یا معلمان ابتدایی که بنابر ضرورت در مقاطع متوسطه اول و دوم تدریس کرده اند، بازگشت داده شوند.

ولدبیگی تاکید کرد: برنامه ساماندهی نیروهای انسانی و فضاهای آموزشی برای سال تحصیلی آینده در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه کمبود جدی معلم در مدارس ابتدایی استان وجود دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ایلام یادآور شد: با توجه به اینکه امکان جذب و استخدام نیرو میسر نیست باید از نیروهای موجود برای جبران کمبود معلم در مدارس ابتدایی استفاده کنیم.

وی همچنین به مشکل تراکم جمعیت دانش آموزی در کلاس های درس مقطع ابتدایی شهرستان ایلام نیز اشاره کرد و گفت: تراکم جمعیت دانش آموزی در کلاس های درس ابتدایی این شهرستان بالا و غیر استاندارد و به میزان 36 نفر است. 

وی ادامه داد: جمعیت دانش آموز در برخی کلاس های درس ابتدایی مرکز استان به حدی است که تا نزدیک تخته سیاه هم نیمکت چیده شده و گاهی مواقع فضا برای میز معلم وجود ندارد.

وی اضافه کرد: استاندارد تراکم جمعیت برای کلاس های درس مقطع ابتدایی 20 نفر است در حالیکه این سرانه در مدارس ابتدایی شهرستان ایلام نزدیک به دو برابر است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ایلام افزود: تراکم بالای جمعیت دانش آموزی در مدارس ابتدایی این شهر در نتیجه کمبود فضای آموزشی است و باید برای رفع این مشکل فضاهای آموزشی جدید احداث شود.

به گفته ولدبیگی، بر اساس بررسی های انجام گرفته 14 نقطه در ایلام شناسایی شده که به فضای آموزشی جدید نیاز دارند.

وی با اشاره به محدود بودن اعتبارهای دولتی برای ساخت مدارس خاطر نشان کرد: در این زمینه باید از مشارکت افراد خیر استفاده شود تا با احداث فضاهای آموزشی جدید تراکم جمعیت در کلاس های درس نیز کاهش یافته و به استانداردهای لازم برسد.

100هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند که از این تعداد 50 هزار نفر در 700 مدرسه ابتدایی تحصیل می کنند./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار