مدیرکل زندان‌های استان ایلام گفت: کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای رونق فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی است.
کد خبر: ۲۳۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 29 May 2016

مدیرکل زندان‌های استان ایلام گفت: کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای رونق فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، «اکبر محبی» در دیدار مدیر فنی و حرفه‌ای شهرستان ایلام اظهار کرد: حرفه‌آموزی در متن کلاس‌های آموزشی و بسترسازی یادگیری مهارت‌های مناسب بازار کار در راستای اشتغال زندانیان موردتوجه مسئولین زندان‌های استان بوده و با این اقدام شاهد پیشبرد اهداف سازمانی بوده‌ایم.

وی بابیان اینکه رونق فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها است، افزود: زندان و فنی و حرفه‌ای باید بیشتر تعامل و همکاری داشته باشند.

محبی با اشاره به اینکه در سطح زندان‌های استان نیازسنجی‌ها به صورت دوره‌ای انجام می‌شود و بر طبق نتایج آن درخواست برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی و پر کردن اوقات فراغت زندانیان به صورت کارشناسانه در زندان بسیار مهم است.

در ادامه «رشیدی» - مدیر فنی و حرفه‌ای شهرستان ایلام نیز اظهار کرد: آموزش‌های ارائه‌شده که در زندان‌ها با همکاری زندان و فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود باید آموزش‌هایی کاربردی و متناسب با بازار کار و نیاز آن به شکل کوتاه مدت و کم‌هزینه باشد.

وی بابیان اینکه مهارت‌آموزی باید به‌نوعی دنبال شود که با هزینه کم و درآمد زیاد به تولید محصول و آثار بینجامد، افزود: نباید از نقش آموزش در ایجاد امنیت در سطح زندان‌ها غافل بود و باید به عنوان اهرمی اصلاحی و تربیتی از آن یادکرد.

مدیر فنی و حرفه‌ای شهرستان ایلام تصریح کرد: تنوع در رشته‌ها و مهارت‌آموزی یکی از عوامل جذب زندانیان به این برنامه‌ها است./م



منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار