مدیرکل استاندارد ایلام در خصوص استفاده از کالاهای بدون کیفیت و نشان استاندارد توسط شهروندان در ماه مبارک رمضان هشدار داد.
کد خبر: ۲۳۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 29 May 2016
 مدیرکل استاندارد ایلام در خصوص استفاده از کالاهای بدون کیفیت و نشان استاندارد توسط شهروندان در ماه مبارک رمضان هشدار داد.

به گزارش تابناک ایلام،"محمد مددی" در خصوص این خبر اظهار کرد: شهروندان در شهرهای مختلف استان در ماه مبارک رمضان با رعایت استانداردها جهت حفظ سلامت فردی، بر استاندارد و کیفیت کالاها به ویژه مواد غذایی توجه داشته باشند تا مشکلی بوجود نیاید.
وی افزود: اداره کل استاندارد استان ایلام بر اساس قانون، وظایف نظارتی خاصی دارد و در ایام ماه مبارک رمضان نیز که تولید و توزیع مواد غذایی استاندارد و سالم از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است، این نظارت ها را اعمال می کند.
مدیرکل استاندارد ایلام از اعزام گروه ‌های کارشناسی این اداره کل به مراکز عرضه و تولید در سطح استان در این ایام خبر داد و تاکید کرد: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان اعزام کارشناسان به مراکز عرضه و توزیع در سطح استان آغاز خواهد شد.
مددی افزود: در این ایام طرح نظارت و بازرسی مراکز صنفی کالاهای پرمصرف مواد غذایی مانند روغن، برنج، زولبیا و بامیه، قند و شکر، پنیر، شیر، ماست، انواع خرما و زعفران انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: زولبیا و بامیه به عنوان شیرینی های پر مصرف و سنتی در وعده افطار روزه داران محسوب می شود و اطمینان از سلامتی این مواد غذایی برای شهروندان ضروری است.
مددی با اشاره به رعایت شرایط استاندارد در پخت انواع شیرینی نیز گفت: تولیدکنندگان شیرینی موظف هستند از روغن های خوراکی دارای نشان استاندارد و مخصوص سرخ کردنی که در مقابل حرارت مقاومت بالایی دارند، استفاده و از قرار دادن این شیرینی ها در مقابل نور خورشید خودداری کنند.
مدیر کل استاندارد استان ایلام یادآور شد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه کالای غیر استاندارد و بی کیفیت، شکایت خود را از طریق سامانه 10001517اعلام و یا با شماره تلفن 302225955 تماس بگیرند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار