استان ایلام با تائید و نظر کارشناسان فائو به عنوان استان پایلوت بخش جنگل جهت انجام طرح بین المللی کنترل و مدیریت خشکیدگی جنگل های بلوط زاگرس تعیین شد.
کد خبر: ۲۳۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳ 29 May 2016
استان ایلام با تائید و نظر کارشناسان فائو به عنوان استان پایلوت بخش جنگل جهت انجام طرح بین المللی کنترل و مدیریت خشکیدگی جنگل های بلوط زاگرس تعیین شد.

به گزارش تابناک ایلام از روابط عمومی منابع طبیعی ایلام، کارشناسان فائو طی بازدیدهای مختلف در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۵ از تمامی جنگلهای زاگرس به این نتیجه رسیدند که جنگل های استان ایلام را برای انجام پروژه های حفاظتی و حمایتی خود انتخاب کنند.

مهمترین دلایل این انتخاب وسعت جنگلهای استان، بالا بودن سطح خشکیدگی جنگل های بلوط استان، اقدامات انجام شده توسط اداره کل منابع طبیعی استان ایلام در راستای کنترل پدیده خشکیدگی بلوط، تیم کارشناسی تحصیل کرده و با تجربه و . . .است.

انتخاب استان ایلام به عنوان استان دوم برای انجام پروژه های مشارکتی جنگل و مرتع

طی بازدید کارشناسان داخلی و خارجی جایکا (آژانس بین المللی همکاری های ژاپن) از جنگل های استان، این استان بعد از استان چهارمحال و بختیاری به عنوان استان دوم برای انجام پروژه مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع انتخاب شد.

این پروژه طی پنج سال گذشته توسط کارشناسان جایکا در استان چهارمحال و بختیاری به انجام رسیده و در سال ۱۳۹۵ طی بازدیدهایی که از جنگل های زاگرس صورت گرفت جایکا مصمم به انجام پروژه مذکور در استان ایلام شده است.

مهمترین اهداف این پروژه شامل حفاظت از جنگل ها و مراتع، کاهش وابستگی جوامع محلی به جنگل ها و مراتع، توانمندسازی جوامع محلی و ایجاد منابع درآمدی جایگزین، افزایش انگیزه مشارکت مردم در فعالیت های بخش جنگل و مرتع و ...است./م


منبع :مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار