مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان ایلام ازساخت حداقل دوباب کتابخانه عمومی درهرشهرستان خبرداد.
کد خبر: ۲۳۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ 30 May 2016

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان ایلام ازساخت حداقل دوباب کتابخانه عمومی درهرشهرستان خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛مراد جلیلیان روز یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان چرداول اظهار کرد: هر نهاد و سازمانی در راستای فعالیت های خود باید با تدوین برنامه مدون در تحقق شعار سال گام های عملی بردارد.

وی افزود: نهاد کتابخانه ها به عنوان متولی فرهنگ مطالعه در کشور ارتقای معیشت کتابداران و رشد و ارتقای زیر

ساخت ها و فضاهای کتابخانه های عمومی را به جد پیگیری و در دستور کار خود قرار داده و به تبع در این استان نیز ایجاد حداقل 2 باب کتابخانه های عمومی در مراکز شهرستان ها را در دست اجرا و انجام شدن دارد.

جلیلیان به وضعیت کتابخانه های عمومی در این استان در قیاس با سال های گذشته اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید خدمات ارزشمندی در این حوزه انجام داده و در مرکز استان برای اولین بار کلنگ ساخت 2 باب کتابخانه عمومی در محله رزمندگان و بانبرز با اعتبار هفت میلیارد و 500 میلیون ریالی به زمین زده شده است.

وی تاکید کرد: تلاش دولت ایجاد کتابخانه های عمومی در روستاهای پرجمعیت و اشاعه فرهنگ کتابخوانی است و در این ارتباط در سال جاری سه باب کتابخانه عمومی در شهرستان چرداول به بهره برداری می رسد ضمن اینکه با اهدای زمین توسط مردم، ساخت چهار باب کتابخانه عمومی دیگر نیز در آینده در برنامه داریم.

مدیر نهاد کتابخانه های عمومی استان ایلام، شهرداری ها را بازوی توانمند این نهاد در توسعه زیر ساخت های فرهنگی و کتابخوانی در هر شهر دانست و افزود: شهرداری ها پرداخت سهم نیم درصد را به عنوان یک قانون در دستور کار خود قرار دهند تا بسیاری از مشکلات کتابخانه ها مرتفع شود.

جلیلیان توسعه فضاهای فیزیکی و زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری را از راهبردهای اصلی نهاد کتابخانه های عمومی برشمرد و گفت: استان ایلام ظرفیت ارتقا و توسعه این مراکز فرهنگی و تاثیرگذار را دارد و می طلبد مسئولان نگاه ویژه و خاصی به این مقوله داشته و در تقسیم اعتبارات ویژه و خاص به این مساله توجه کنند.

وی تشکیل انجمن خیران کتابخانه ساز و مشارکت آنان را در توسعه فرهنگ کتاب ارزشمند دانست و خواستار مشارکت خیران و افراد نیکوکار شهرستانی در این ارتباط شد.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله دارای چهار باب کتابخانه عمومی در هلیلان، زاگرس، شباب، سرابله و آسمان آباد است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار