مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام ازچهار مرکز خرید در شهرستان های مهران، دهلران، دره شهر و آبدانان برای خرید تضمینی دانه روغنی کلزای استان خبرداد.
کد خبر: ۲۳۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ 30 May 2016

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام ازچهار مرکز خرید در شهرستان های مهران، دهلران، دره شهر و آبدانان برای خرید تضمینی دانه روغنی کلزای استان خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛کامران سلیمان پور اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت دانه روغنی کلزا تاکنون، یک هزار و 956 تن کلزا از کشاورزان استان ایلام خریداری شده است.

وی افزود: هر چند بارش خسارت زای تگرگ در هفته های پایانی فروردین سال جاری میزان پیش بینی های برداشت دانه روغنی کلزا را از شش هزار تن اولیه به سه هزار تن کاهش داد اما با توجه به اینکه عمده این محصول خریداری شده میزان پیش بینی برداشت و خرید آن تا 2 هزار تن منطقی به نظر می رسد.

سلیمان پور یادآور شد: خرید و برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان های مهران، دهلران و آبدانان به پایان رسیده و اکنون فقط خرید این محصول در شهرستان دره شهر ادامه دارد ولی تا پایان خرداد پرونده برداشت و خرید کلزای امسال نیز بسته می شود.

چهار مرکز خرید در شهرستان های مهران، دهلران، دره شهر و آبدانان امر خرید تضمینی دانه روغنی کلزای استان را بر عهده داشته اند.

از مجموع پنج هزار و 126 هکتار اراضی زیر کشت کلزا در استان، 2 هزار و 50 هکتار آن معادل سه هزار تن در اثر بارش تگرگ دچار خسارت شد و میزان برداشت این محصول را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

پنج هزار و 126 هکتار از اراضی کشاروزی استان ایلام شامل 2 هزار و 166 هکتار اراضی آبی و 2 هزار و 960 هکتار نیز اراضی دیم در سال زراعی جاری به کشت کلزا اختصاص یافته است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار