رئیس اتاق بازرگانی مشترک عراق و ایران ازراه اندازی دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی عراق درایلام خبرداد.
کد خبر: ۲۳۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ 30 May 2016

رئیس اتاق بازرگانی مشترک عراق و ایران ازراه اندازی دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی عراق درایلام خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام
؛فاضل رسول حمدانی عصر یکشنبه در نشست هیات اقتصادی و بازرگانی عراق با تجار و فعالان اقتصادی استان ایلام اظهار کرد: با وجود پیوندهای گسترده عراق با ایران در حوزه های اقتصادی، سیاسی، مذهبی و فرهنگی ما همچنان به توسعه روابط با ایران می اندیشیم.

وی افزود: سفر هیات اقتصادی و بازرگانی عراق به ایران و استان ایلام در راستای گسترش همکاری ها و روابط اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور انجام شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک عراق و ایران ادامه داد: بازرگانان عراقی به ویژه در استان های مرزی با ایران علاقه مند به واردات کالاهای مورد نیاز از جمهوری اسلامی ایران هستند.

فاضل رسول حمدانی گفت: درخواست ما از تولید کنندگان و بازرگانان ایرانی اینکه هنگام صادرات کالا گواهی مبدا و بی وی همراه محموله باشد تا ورود کالای صادراتی به عراق بدون مشکل انجام شود.

وی افزود: به منظور توسعه روابط اقتصادی، بازرگانی و سیاحتی بین ایران به ویژه استان ایلام دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی عراق در اتاق بازرگانی ایلام راه اندازی می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام نیز در این نشست گفت: استان ایلام از ظرفیت و توانمندی بالایی برای همکاری های اقتصادی و بازرگانی با عراق برخوردار است.

شعبان فروتن اظهار کرد: این استان در زمینه مواد غذایی، پوشاک، فرش و گلیم دستباف، محصولات کشاورزی آماده همکاری و صادرات کالاهای تولیدی به عراق است.

وی افزود: واحدهای تولیدی استان ایلام ظرفیت مناسبی برای صادرات کالا به عراق دارند ضمن اینکه برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی عراق در ایلام نیز آمادگی داریم.

فروتن گفت: بازرگانان ما اکنون در پایانه مرزی مهران با تجار عراقی همکاری دارند ولی انتظار می رود با توجه به توانمندی‌های این استان، روابط اقتصادی ما و طرف های عراقی بیش از این گسترش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی ایلام تاکید کرد: آمادگی کامل داریم که در صورت موافقت عراقی ها نمایندگی اتاق بازرگانی عراق را در اتاق ایلام دایر کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست گفت: این استان با ویژگی ها، موقعیت و ظرفیت هایی که در حوزه های مختلف دارد می تواند یکی از تامین اصلی بازارهای عراق باشد.

یارالله نصیری افزود: صنایع نوشابه و آب معدنی، کنسرو و تن ماهی، لبنیات و مصالح ساختمانی استان ایلام از نظر قیمت و کیفیت شرایط بسیار مناسبی برای صادرات به عراق دارد.

وی تاکید کرد: این استان همچنین از لحاظ منابع نفت و گاز جایگاه بالایی در ایران دارد که در صورت علاقه مندی فعالان اقتصادی آماده جذب سرمایه گذاران این کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی استان دیوانیه عراق نیز در ادامه این نشست از آمادگی مقام های این استان برای برگزاری نمایشگاه محصولات تولیدی استان ایلام خبر داد.

محمود عبدالحسین جبار گفت: ما سال گذشته یک توافق نامه همکاری تجاری با مسئولان ایرانی امضا کردیم که در زمینه اجرای آن جدی هستیم.

وی افزود: درهای عراق به روی بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران بار است و از گسترش همکاری با ایران در همه بخش ها استقبال می کنیم.

هیات بازرگانی اقتصادی کشور عراق روز یکشنبه از راه مرز زمینی مهران وارد استان ایلام شد این هیات شامل 16 نفر از فعالان اقتصادی و روسای اتاق بازرگانی استان های مرزی عراق با ایلام هستند.

این هیات به دعوت اتاق بازرگانی ایلام و با هدف آشنایی با توانمندی ها، بررسی ظرفیت های مشترک و گسترش پیوندهای اقتصادی و تجاری استان و کشور عراق به ایلام سفر کرده است.

هیات اقتصادی بازرگانی عراق در این سفر 2 روزه در نشست راه های همکاری ایلام و استان های مرزی عراق با اعضای اتاق بازرگانی ایلام حاضر می شوند و سپس با تولید کنندگان و بازرگانان ایلامی دیدار می کنند.

نشست با مدیران اجرایی و دیدار از شهرک های صنعتی استان ایلام از دیگر برنامه های سفر 2 روزه هیات اقتصادی و بازرگانی عراق است.

استان ایلام در غرب ایران 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد. استان های میسان به مرکزیت العماره، واسط به مرکزیت کوت و دیاله به مرکزیت بعقوبه سه استان مرزی عراق با ایلام است.

پایانه مرزی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام به عنوان یگانه خروجی مرزی این استان کانون صادرات کالا به عراق است، سالانه بیش از یک میلیارد دلار کالای ایرانی از راه این پایانه مرزی به کشور عراق صادر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار