فرماندار چرداول ازفعالیت یک هزارورزشکار سازمان یافته درسطح این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۲۳۸۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲ 30 May 2016

فرماندار چرداول ازفعالیت یک هزارورزشکار سازمان یافته درسطح این شهرستان خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛پرویز کولانی روز دوشنبه در آیین تجلیل از ورزشکاران برتر و جوانان این شهرستان اظهار کرد: نقش و جایگاه ورزشکاران از بعد اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه مهم و تاثیرگذار است و کسب عناوین قهرمانی در رده ملی و جهانی باعث ایجاد شور و نشاط اجتماعی می شود.

وی افزود: دولت تدبیر و امید برای رشد و تعالی ورزشی و همچنین اشتغالزایی جوانان کارهای بزرگی انجام داده است.

کولانی با اشاره به مشکلات حوزه ورزش و جوانان این شهرستان تاکید کرد: در گذشته مشکل سوء مدیریت داشتیم که همین عامل باعث کاهش راندمان ورزشی شده بود ولی با انتخاب یک مدیر ورزشی و بومی امیدواریم شاهد رشد سرانه ورزشی و توسعه زیر ساخت ها و اماکن ورزشی این شهرستان باشیم.

فرماندار چرداول بر جوابگو نبودن اعتبارات شهرستان در حوزه ورزش و پذیرش گله مندی ورزشکاران و روسای هیات های ورزشی تاکید کرد و گفت: چهار برنامه در زمینه ایجاد نشاط و شور ورزشی در شهرستان در دستور کار داریم.

وی این وعده ها که قطعا اجرایی می شود شامل تخصیص اعتبارات بی سابقه در حوزه ورزش، تامین هزینه اسکان، پذیرایی و میزبانی مسابقات مهم ورزشی قهرمانی استان در سرابله، پرداخت پنج میلیون ریال به هر یک از ورزشکاران و قهرمانان ملی برای اعزام به مسابقات و کمک و مساعدت در اجرای توسعه ورزش همگانی در نقاط شهری اعلام کرد.

وی در خصوص ورزش بانوان گفت: بانوان ورزشکار و تحصیل کرده ورزشی سهم عمده ای در توسعه ورزش دارند و سپردن مسئولیت به آنان بیانگر نگاه ویژه دولت به بانوان است ضمن اینکه معتقدیم نگاه جنسیتی در این زمینه باید حذف شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان چرداول نیز در این آیین گفت: یک هزار ورزشکار سازمان یافته در این شهرستان در قالب رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کنند.

سکینه نیک سرشت افزود: این تعداد ورزشکار در قالب 18 هیات ورزشی و 25 رشته فوتبال، والیبال، شنا، بسکتبال، ورزش های بومی محلی و رزمی در فضاهای موجود نقاط مختلف شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: سال گذشته 104 نفر از ورزشکار چرداولی در پنج رشته ورزشی دو ومیدانی، ورزش های رزمی و بومی محلی مقام های برتر سه گانه استان، 10 مورد مقام برتر استانی در رشته های تیمی و سه مورد انتخابی کشوری، 23 مورد حضور در مسابقات کشوری، کسب چهار مقام برتر ملی در 2 رشته و چهار مورد مقام کشوری در مسابقات تیمی را کسب کردند.

نیک سرشت مهمترین برنامه های اداره ورزش و جوانان را در سه حوزه اعتبارات، ورزش و آموزش دانست و تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی فرسوده، احداث سالن، ایجاد خوابگاه ویژه ورزشکاران و اتاق برای هیات های ورزشی، احداث چمن مصنوعی و تعمیرات اساسی سالن چند منظوره شهید اصفهانی سرابله، آسمان آباد و زنجیره علیا از اهم این برنامه ها اعلام کرد.

وی دیگر اقدام های در دست اجرا و برنامه ریزی شده برای توسعه ورزش را تشکیل شوراهای علمی و تخصصی ورزش، استعداد یابی، برگزاری کلاس های مربیگری، تغذیه و آسیب شناسی، توسعه ورزش همگانی و برگزاری اردوهای استعداد یابی و حمایت از قهرمانان برشمرد.

وی گفت: سرانه ورزشی این شهرستان 49 سانتی متر است که با استانداردهای ملی فاصله زیادی دارد.

در این آیین از 12 نفر از ورزشکاران و جوانان برتر شهرستان از جمله سعید فاضلی ووشوکار عضو تیم ملی تجلیل به عمل آمد.

شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله دارای 13 سالن ورزشی، یک زمین چمن فوتبال و 6 زمین خاکی فوتبال است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار