رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهران ازآغاز احیای 2هزارهکتارازجنگل های این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۲۳۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳ 30 May 2016
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهران ازآغاز احیای 2هزارهکتارازجنگل های این شهرستان خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛مصطفی نورالهی افزود: برای احیای جنگل های خشکیده شهرستان مهران درختان مثمر به جای درختان خشکیده کاشته و جایگزین می شود.

وی اظهار کرد: این طرح از اول خرداد سال جاری در 2 هزار هکتار از عرصه های ملی و طبیعی مناطق کان گنبد، تخت خان و ماربره از توابع این شهرستان آغاز شده و تا پایان تیر ماه امسال نیز ادامه دارد.

نورالهی تاکید کرد: در این طرح که با مشارکت مردم انجام می شود انواع گونه های پسته و بادام کوهی، زرشک، اناب و دیگر درختان مثمر مناطق گرمسیری کاشت می شود.

نورالهی افزود: یکی از آسیب‌هایی در که در چند سال گذشته عرصه های طبیعی و جنگل های شهرستان مهران را تهدید کرده، گرد و خاک است که برخی از کارشناسان معتقدند با جایگزین کردن کشت درختان مثمر به جای درختان غیر مثمر و احداث کمربند سبز می‌توان مشکلات آن را کم کرد.

وی یادآور شد: یکی دیگر از اهداف احیای جنگل ها و هرس شاخ و برگ درختان خشکیده کمک به محیط زیست است که با اجرای این طرح و نیز کاشت درختان مثمر آلودگی هوا، خرابی خاک و شوری آب به حداقل رسیده و کم می‌شود و تا حدودی از بین می‌رود و تنوع زیستی جانوری و گیاهی تغییر مناسبی می‌کند.

شهرستان مهران در 85 کیلیومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار