در سال زراعی جاری125 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام زیر کشت گندم آبی و دیم رفته است که از این میزان 44 هزار هکتار گندم آبی و 81 هزار هکتار گندم دیم است.
کد خبر: ۲۳۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 31 May 2016
در سال زراعی جاری125 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام زیر کشت گندم آبی و دیم رفته است که از این میزان 44 هزار هکتار گندم آبی و 81 هزار هکتار گندم دیم است.

به گزارش تابناک ایلام؛کامران سیلمان پور اظهار کرد: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون 130 هزار تن گندم معمولی و نزدیک به 64 هزار تن گندم دروم در استان ایلام به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: یک هزار و 940 میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان گندم کار بابت گندم خریداری شده در استان نیز پرداخت شده و مابقی مطالبات آنها نیز در سریع ترین زمان ممکن پرداخت می شود.

سلیمان پور با بیان اینکه عملیات برداشت گندم اراضی کشاورزی بخش عمده ای از شهرستان های مهران و دهلران به اتمام رسیده است، یادآور شد: روند خرید تضمینی این محصول راهبردی در مناطق جنوبی استان همچنان ادامه دارد و خرید گندم از شهرستان های سردسیری شمال استان نیز هنوز شروع نشده است.

وی با اشاره به اینکه 40 مرکز فرآیند خرید و ذخیره سازی گندم در این استان را بر عهده دارند، گفت: به علت حجم بالای برداشت گندم بخش عمده ای از ظرفیت سیلوهای ذخیره سازی گندم تکمیل شده و برای ذخیره سازی مابقی گندم در صدد تسریع ارسال بخشی از گندم ذخیره شده به سیلوهای خارج از استان هستیم.

به گزارش تابناک ایلام، 125 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام در سال زراعی جاری زیر کشت گندم آبی و دیم رفته است که از این میزان 44 هزار هکتار گندم آبی و 81 هزار هکتار گندم دیم است.

سال گذشته 150هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این استان خریداری شد که پیش بینی می شود امسال تا پایان فصل برداشت در مرداد ماه، میزان گندم خریداری شده مازاد بر نیاز به 220 هزار تن برسد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار