انتقاد معاون فرهنگی ارشاد ایلام از صداو سیمای مرکز استان:
معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: در عصری که رسانه‌های ارتباط جمعی با مدد از فناوری‌های نوین ارتباطی گردش آزاد اطلاعات را در حد اعلیٰ رقم زده‌اند جای بسی حیرت است که سیمای مرکز ایلام با عِده و عُده‌ی بسیار هنوز نتوانسته دلایل تخریب و تأخیر در بازسازی سینما قدس ایلام را برای شهروندان تشریح کند!
کد خبر: ۲۳۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 31 May 2016
معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: در عصری که رسانه‌های ارتباط جمعی با مدد از فناوری‌های نوین ارتباطی گردش آزاد اطلاعات را در حد اعلیٰ رقم زده‌اند جای بسی حیرت است که سیمای مرکز ایلام با عِده و عُده‌ی بسیار هنوز نتوانسته دلایل تخریب و تأخیر در بازسازی سینما قدس ایلام را برای شهروندان تشریح کند!
عمران خودآموز، در گفتگو با تابناک ایلام اظهارکرد: این رسانه‌ی محلی که بارها، پارکینگِ ایجاد شده در مکان سینما را به تصویر کشیده، هیچگاه به دنبال شفاف‌سازی نبوده و هر از چند گاهی،به صورت هدفدار،واقعیت را وارونه نشان می‌دهد.
وی گفت: در آخرین گزارش خبری این شبکه به تاریخ دهم خرداد ماه سال‌جاری،چند تصویر قدیمی از روند تخریب سینما، دستمایه‌ی سناریوی تکراری سیما شده و با پخش گزینشی سخنان اینجانب،سانسوری سوأل برانگیز را به سبک سیمای مرکز ایلام رقم زدند؛ این در حالی بود که از قبل، تأکیدات لازم برای بازتاب کامل سخنان و همچنین انعکاس اقدامات اداره کل در زمینه‌ی سینما صورت گرفته بود.
معاون امور فرهنگی اداره کل ارشاد ایلام،تصریح کرد: در اینکه سینمای مذکور مستهلک، و تخریب آن اجتناب ناپذیر بوده است، شکی نیست ، ولی سخن و سوأل اصلی این است که آیا خبرنگار سیما تاکنون از شهرداری ایلام پرسیده است که با چه هدفی مکان سینما را با کاربری و شأن فرهنگی در قالب تفاهم‌نامه به پارکینگ بدل کرده و علی‌رغم مکاتبات و پیگیری‌های اداره کل ارشاد برای تعطیلی آن، هیچ‌گونه اقدامی صورت نداده است؟!
آیا خبرنگار سیما تا کنون پرسیده است که چرا شهرداری، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، مالکان سینما را برای ساخت و بازسازی آن ترغیب یا ملزم نمی‌کند؟!
خودآموز با اشاره به راه‌اندازی سالن نمایش فیلم«فرهنگ» در مجتمع فرهنگی و هنری آن اداره کل، به بیان عملکرد اداره کل ارشاد ایلام در خصوص سینما پرداخت و اضافه کرد: ای کاش سیمای مرکز ایلام نیمه‌ی خالی و پر لیوان را توأمان به تصویر می‌کشید و راه‌اندازی سالن نمایش فیلم «فرهنگ» در غیاب سینما را به عنون یک اقدام تحسین برانگیز ،به علاقه‌مندان معرفی می‌کرد.
ایشان،با انتقاد از سیمای مرکز ایلام،گفت: آیا رسانه‌ی محلی ایلام می‌داند که علاقه‌مندان به فیلم و سینما تا پاسی از شب در سالن یاد شده با امکانات مناسب به تماشای فیلم‌های روز سینمای ایلام می‌نشینند؟! و آیا اطلاع دارد که فیلم‌های سینمایی محمد رسول‌الله (ص)، شاهزاده‌ی روم، بادیگارد، فی‌مدت معلوم،من سالوادور نیستم و ۵۰ کیلو آلبالو با استقبال مردم فهیم ایلام و با همت مدیریت ارشد فرهنگی استان اکران شده‌اند ؟!
وی از شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی که دارای مسؤولیت کار فرهنگی‌ست، خواست،ضمن تسریع در روند بازسازی سینما، در قبال درآمد حاصل از پارکینگ، بخشی از هزینه‌ی تبلیغات محیطی سالن نمایش«فرهنگ» را بر عهده بگیرد!
خودآموز در پایان ابراز امیدواری کرد،سیمای مرکز ایلام،در راستای احترام به شعور مخاطبان و جلوگیری از اجحاف در حق دستگاه‌های فرهنگی،حرفه‌ای و بی‌طرفانه به موضوعات بنگرد و ضمن بیان نارسایی‌ها ، اقدامات انجام گرفته را نیز منعکس کند
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نسیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
من که یه بار رفتم سینمای ایلام قبل تخریبش ،خدایا چه صحنه هایی که باچشم خودم ندیدم بهتر که خراب شد محل جولان شیطان بود،درضمن اونقدرام شلوغ نبود که میگید،منتها مرکز شهره خداییش زشته سینما نداره،
ایلامی تبار
|
Germany
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
عزیز من سینمای قدس ایلام به عنوان تنها سینمای استان ایلام که متاسفانه الان وجود خارجی نداره قبل از انقلاب توسط رژیم سابق با مدیریت خانواده ی محترم اسلامی ساخته شده بود و اتفاقا" بسیار هم شکیل بود لطفا" از طرف مردم ایلام حرف نزن. تاسف اینجاست که بعد از انقلاب سینمای جدیدی رو که نساختند گه هیچ بلکه تنها سینماش رو هم تخریب کردند. جالبه بعد میگن چرا جوونای این استان افسردگی دارند و هر روز شاهد خودکشی های جوونای این استان هستیم.
تابناک امیدوارم چاپ کنی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار