این روزها شهرداری واعضای شورای شهرایلام به جای رسیدگی به امورات شهری وخدمت به شهروندان ایلام دراقدامی که بیشتربه دوئل برای حذف رقیب شبیه است فضای رسانه ها وشبکه های اجتماعی را سرگرم اقدامات نسنجیده ای کرده اند که به جز خسران وضرر وزیانی که منافع مردم را هدف گرفته است دستاورد دیگری به همراه ندارد.
کد خبر: ۲۳۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 31 May 2016

روزی دو زرگر بر سر مالی با هم بحث و جدلی طولانی داشته و هر یک به اندازه ی توانشان خود را طالب خریداری آن متاع نشان میدادند.هر کدام قیمتی می داد نفر بعدی چند درهم بیشتر پیشنهاد می کرد.فرد سومی با دیدن این جدل شاخه های طمع وجودش زبانه کشید و با قیمتی گزاف آن متاع را خریداری کرد.وقتی پول را داد و معامله را انجام داد متوجه شد که چه کلاهی بر سر او گذاشته اند.

چند صباحی است تعدادی  از اعضای شورای شهر ایلام  به قولی شمشیر را برای شهردار ایلام از رو بسته و تمام توان خود را برای استیضاح و عزل شهردار به کار گرفته انداگرچه اسیتضاح وسوال حق قانونی شوراست وشهردار علاوه بر پاسخگویی مکلف به تمکین دربرابر خواستها ومصوبات قانونی شوراست اما حقیقتا این روزهاشهرداری واعضای شورای شهرایلام به جای تعامل ورسیدگی به امورات شهری وخدمت به شهروندان ایلام دراقدامی  که بیشتربه دوئل برای حذف رقیب شبیه است فضای رسانه ها وشبکه های اجتماعی را سرگرم اقدامات نسنجیده ای کرده اند که به جز خسران وضرر وزیانی که منافع مردم را هدف گرفته است دستاورد دیگری به همراه ندارد

طرح سوال و استیضاح و حتی عزل شهردار از وظایف و اختیارات شورای شهر است و کسی نمی تواند این حق را نفی کندولی باید برای استیضاح و عزل شهردار با دست پر وارد شد و در یک پروسه ی واحد کار را تمام کرد.وقتی مشاهده می شود آرای لازم برای عزل شهردار کافی نیست باید اولویت را به خدمت صادقانه به مردم اختصاص داده و از حاشیه سازی و فرصت سوزی پرهیز کرد.

در شورای شهر و یا مجلس و نهادهای نظارتی همیشه اکثریت و اقلیت وجود داشته و هیچ چیز کامل نیست.ولی آنچه مسلم و بدیهی است در همه جا که شهری آباد دارند شوراییان و شهردار منتخب منافع مردم را فدای دوئل های رسانه ای نمی کنند.

شورای شهر ایلام در استیضاح دوم موفق نبوده و نتوانست شهردار را عزل نماید.بعد از آن شوراییان در عملیاتی انتحاری وارد جدال رسانه ای با شهردار شده و از حربه تحریک اذهان عمومی برای کنار گذاشتن شهردار استفاده کردند.چه بسا اسنادی توسط این عزیزان منتشر شد که درون سازمانی بوده و اخلاق حرفه ای حکم می کند که این اسناد نباید در فضای رسانه ای منتشر شوند.

ولی خوب جنگ قدرت و عرض اندام است دیگر کاری نمی توان کرد.شهردار ایلام هم در مقابل شوراییان سکوت نکرده و تهدید کرده روزه ی سکوت نخواهد گرفت.از طرفی شورا نیز به عملکرد شهرداری ایراد وارد دانسته و تعدادی از این عزیزان شهردار را در توان ادامه خدمت در شهرداری نمی بینند.

شورای شهر ایلام و شهرداری توپخانه ها و توپچی های خود را در خط مقدم قرار داده و شلیک می کنند.ولی متاسفانه این توپ و تانکها تنها بر سر مردم درد دیده ایلام آوار می شوند. در این بین مردم هستند که از نعمت خدمت صادقانه محروم می شوند.منابع مالی و مدیریتی و انسانی متعلق به مردم است که هدر می رود.فردا روز دوستان ما در شورای شهر و شهردار با کوله باری نسبتاً سنگین به خانه خود رفته و چندان متضرر نمی شوند.ولی متاسفانه تمامی هزینه های جدل بین شورا و شهرداری از جیب مردم خرج می شود.

شهردار هم اگر می بیند فضا برای همکاری او با شورا و خدمت به مردم فراهم نیست بهتر است استعفا کرده و بانی کار خیر شود.شهردار باید تعامل مثبت و سازنده خود را با شورای شهر که نمایندگان مردم هستند حفظ نماید.اینکه شهردار به نظر شوراییان توجه نشان ندهد به ضرر مردم بوده و ذات نظارتی شورا را نفی می کند.

به عنوان هشداری از طرف مردم و ولی نعمتان شورای شهر و شهرداری به خدمت این عزیزان عرض می نماییم که این جدل های پوچ و مچگیری های به دور از اخلاق و بگم بگم های نا به جا را خلاصه و پایان داده و به مسیر اصلی خدمت به مردم بازگردند.

استاندار محترم و نماینده محترم ولی فقیه و نمایندگان مردم در مجلس باید در این مهم ورود پیدا کرده و در جایی این بد اخلاقی ها را تمام کنند.

مردم ما شعور و درک بالایی دارند ، نیک می دانند که هزینه های این جدل ها از جیب آنها پرداخت می شود. نباید اینگونه رفتارها تا جایی ادامه پیدا کند که نگرانی های جامعه را فراهم نماید.

اینکه شورا یک سند رو کند و شهردار افشاگری کند و این دور باطل ادامه داشته باشد برای مردم قابل قبول نیست.اگر قرار است این رویه ادامه یابد بدون شک مردم شورا و شهرداری را با هم استیضاح و عزل خواهندنمود.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
شهردار استعفا دهد ولسلام
م احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
به نظر میرسد آنقدر هم که شما میفرمایید مردم فهیمی نیستیم چراکه اگر اینگونه بود اینگونه افرادی مدیریت شهرمان را در دست نداشتند.
هرکس دنبال رسیدن به منافع خویش هستش.
امید است دوره بعد با درایت عمل کنیم.
ان شاءالله
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
وقتی مرگ حق است وقتی قیامت حق است وقتی روزحسابررسی حق است وقتی یوم تبلی السرائرحق است وقتی حق الناس تنها حقیست که خدای تبارک وتعالی ازآن نمیگذرد وقتی خدای تبارک وتعالی سوره ای مبارکه دروصف شورا نازل کرده چراشورائیان محترم که حق سنگین مردم بردوش دارندبه جای یک دلی به جای شورومشورت کردن مختلف شده اند این چه بساطیست تا چشم برهم بزنید عمرشورا هم تمام شد عمر جسم خاکی هم تمام میکنید آن وقت است ازاین فرصتها که محلی برای جمع آوری توشه حسنات قبر وقیامت بوده هیچ بهره ای نبردین .برگردین به اخلاق وآموزه های دینی .مامردم نیازمند خدمات شایسته هستیم .والعاقبه المتقین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار