کمیسیون های انرژی و عمران سهم نمایندگان ایلام؛
هدفگذاری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون های انرژی و عمران را می توان شناخت دقیق مشکلات و ظرفیت های استان توسط این عزیزان دانست.هدف گذاری که اگر با پشتکار و پیگیری مداوم همراه باشد بدون شک به تحول و تغییر مثبت و ملموس در ایلام ختم خواهد شد.
کد خبر: ۲۴۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 06 June 2016
 انتخابات دهمین دوره  مجلس شورای اسلامی در استان ایلام ورود دونماینده از حوزه شمالی ویک نماینده از حوزه جنوبی را به مجلس رقم زد؛ نمایندگانی که می روند تا مدت چهار سال از سویی بعنوان مدافع حقوق موکلین خود در مجلس شورای اسلامی واز سوی دیگر ضمن شرکت در جلسات قانونگذاری از اهرم نظارتی خود برعملکرد دستگاههای اجرایی استفاده نمایند وبااتخاذ تصمیماتی برای توسعه وعمران استان مثمرثمرباشند.

به گزارش تابناک ایلام،در طول ادوار گذشته نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با انبوهی از درخواستها وانتظارات شخصی وگاها قومی وقبیله ای نظیر استخدامها ،تغییرات واعطاءپستهای مدیریتی مواجهه بوده اند وعلیرغم اینکه این نمایندگان  از  فرصتهای مناسب وبی نظیری برای خدمت رسانی وزدودن غبارمحرومیت از چهره استان ستمدیده ایلام برخوردار بودند اما بدلیل صرف انرژی ووقت خود در راستای تامین منافع گروه کوچک وخاصی از موکلین ضمن به حاشیه راندن مطالبات عمده استان ،باعث فرصت سوزی شده وشاید همین موضوع یکی از مهمترین دلایل عدم بهره مندی استان از موهبات حکومتی ودولتی وعدم توازن منطقه ای در تقسیم اعتبارات وتوسعه همه جانبه استان به حساب آید.

بی شک همدلی وهمرایی نمایندگان استان با همدیگر از سویی وایجادلابیگری درمجلس ازطریق  تعامل با دیگرنمایندگان استانها خصوصا استانهای غربی وحوزه زاگرس ومهمتراز همه تعامل وهمراهی با دولت می تواند زمینه ساز توسعه استان ازطریق تغییرتوجهات مسئولین کشوری به استان ایلام برای رفع کاستیها وبهبود زیرساختهای آن باشد وقطعا این مهم بعنوان مولفه ای اثر گذار درتوسعه مناطق تلقی شده که تاکنون استان ایلام از آن بی بهره مانده است.

اینک با شکل گیری مجلس دهم ومشخص شدن ترکیب اصلی نمایندگان وهیات رییسه مجلس شورای اسلامی وحذف نمایندگان پرحاشیه وجنجالی ،همدلی وهمزبانی برای تحقق خواسته های بحق مردمی ومنویات مقام معظم رهبری درسایه تعامل با دولت در این مجلس کاملا متجلیست ونمایندگان کم تعداد استان می توانند بااستفاده از فضای بوجود آمده درمجلس دهم نهایت بهره را برای توسعه وعمران همه جانبه استان محروم ایلام به ارمغان آورند.

در روز گذشته نیزترکیب اولیه کمیسیونهای تخصصی مجلس شورای اسلامی بعنوان مهمترین ارکان تصمیم گیری وشور تخصصی در مجلس تاحدودی مشخص شد وکاندیداتوری هردو نماینده حوزه شمالی استان در مهمترین کمیسیون مجلس یعنی کمیسیون انرژی پرده از عزم نمایندگان استان برای استفاده بهینه از ظرفیتها وپتانسیلهای استان ایلام برداشت.

نقاط قوت و ضعف استان ایلام را اگر بخواهیم در جمله ای کوتاه نام ببریم باید به نفت و گاز و پتروشیمی به عنوان مهمترین نقطه قوت و ظرفیت و عدم ساخت راه های استاندارد و زیرساختهای توسعه به عنوان مهمترین نقطه ضعف استان اشاره نماییم. نقاط ضعف و قوتی که برطرف نمودن و توجه ویژه به آنها می تواند ایلام را متحول سازد.
نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گویا این بار شروعی پویا و انرژیک داشته و با شناخت دقیق از ضعفها و پتانسیلهای استان کمیسیون های تخصصی خود را انتخاب کرده اند.هدفگذاری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون های انرژی و عمران را می توان شناخت دقیق مشکلات و ظرفیت های استان توسط این عزیزان دانست.هدف گذاری که اگر با پشتکار و پیگیری مداوم همراه باشد بدون شک به تحول و تغییر مثبت و ملموس در ایلام ختم خواهد شد. 
این شروع خوب و مثبت را باید به فال نیک گرفت و به عنوان عقبه و پشتوانه ی نمایندگان مردم در مجلس زمینه را برای انتقال مشکلات و نیازهای استان به مرکز از طریق وکلای مجلس فراهم آورد.
اهمیت این موضوع از آنجا روشن می شودکه ایلام دارای 11 درصد ذخایر گاز و چهار درصد ذخایر نفت کشور است و به همین منظور سرمایه گذاری در این استان از توجیه بالای اقتصادی برخوردار است وتنها توجه به این فاکتور می تواند استان ایلام را از اعتبارات ملی بی نیاز گرداند.

پرواضح است اتخاذ تصمیمات مهم وکارشناسانه در حوزه نفت وگاز استان ایلام وسرمایه گذاری دراین بخش می تواند نه تنها محرومیت را از این استان بزدایدبلکه آنرا در زمره استانهای برخوردار نیز قراردهد وحضور این نمایندگان در کمیسیون تخصصی انرژی می تواند شروعی خوب توسط نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی باشد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار