قابل توجه مسئولین همراه اول دراستان
درهمان روز بود که مدیرعامل زیرساخت وشرکت مخابرات استان ایلام وعده دادند که ظرف چند روز با نصب یک رپیتر زمینه رفع مشکلات ارتباطی این روستاها را فراهم آورند، اما جلسه که تمام شد سرنوشت وعده نیز همان شد.
کد خبر: ۲۴۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳ 10 June 2016
ارتباطات امروزه یکی از مهم‌ترین عوامل و مزایای رقابتی در رشد و توسعه بنگاه‌ها و حتی اشخاص است و حتی میزان مشترکان خطوط همراه و ثابت و دسترسی به پهنای باند ارتباطی به عنوان شاخص‌های توسعه یافتگی مطرح می‌شود.

به گزارش تابناک ایلام،روند رشد مشترکین موبایل در ایران و دنیا نشان برآن دارد که این فناوری به عنوان یکی از بسترهای ارتباطی اصلی در بازار کسب و کار آینده و همچنین تعاملات اجتماعی، جایگاه ویژه‌ای در بین تمامی مردم و بنگاه‌ها خواهد داشت.
لذا محروم بودن از این پدیده و سرویس‌های بروز مرتبط با آن نه تنها باعث کاهش فرصت‌های رشد توسعه افراد حقوقی و حقیقی شده، بلکه منجر به افزایش ارقام شاخص‌های عقب ماندگی و کاهش شاخص‌های توسعه یافتگی در بین کشورهای منطقه و جهان می‌گردد. لذا به نظر می‌رسد دولت نیز در راستای رشد و ارتقای این صنعت در کشور، خود سهم بسزایی دارد.
امروزه با توجه به پیدایش برنامه‌های کاربردی تحت موبایل برای هر قشر و هر سنی موبایل یکی از ابزارهای اصلی کاری، تحصیلی، ارتباطی و زندگی است.

با این تفاسیر میزان ضریب نفوذ تلفن همراه دربین مردم بعنوان یکی از مولفه های توسعه یافتگی مورد پذیرش کارشناسان داخلی وبین المللی قرار گرفته است وتلفن همراه ومزایای برخورداری از فن آوریهای آن یکی ازمهمترین ابزاری است که توانسته است بعنوان شاخصی برای توسعه ویا عقب ماندگی محسوب شود برهمین اساس اهمیت آن برکسی پوشیده نیست.

رشد وتوسعه روزافزون ابزار ارتباطی نظیر تلفن همراه واپلیکشن های متعدد متصل به آن، این دستگاه کوچک اما پراستفاده را جایگزین ابزارهای مختلفی نظیر رایانه های شخصی ،دوربین عکاسی وتلفنهای ثابت نموده است واین مهم علاوه بر تسهیل امور برای مردم ؛درآمدهای هنگفتی را نیز به جیب شرکتهای ارائه خدمات واپراتورها مخصوصا همراه اول نموده است.

با این حال اپراتور همراه اول دراستان ایلام وظیفه دارد با نیم نگاهی به مزایای این شاخص توسعه وچیرگی بر عقب ماندگی مناطق مختلف استان لااقل بمنظور کسب درآمد بهتر وارائه خدمات به مشترکین پرتعداد خود شرایطی را برای بهره مندی نقاط مختلف استان اعم از شهرها وروستاها فراهم آورد ؛اما باکمال تاسف نقاطی دراین استان  وجود دارد که علیرغم توسعه روزافزون فن آوری کماکان از برکات این نعمت تسهیل کننده ارتباطی حداقل برای برقراری یک ارتباط ساده تلفنی محروم هستند.

بی شک مسئولین استان ایلام وخصوصا مسئولین زیرساخت وشرکت مخابرات استان ایلام از وجود چندین روستا در بخش زاگرس شهرستان چرداول مطلع هستند که مردمانش علیرغم دارابودن اشتراک همراه اول وتلفن همراه، توان برقراری یک ارتباط ساده را دارا نمی باشند وسالهاست مشترکین آن در سایه بی توجهی این مسئولین در دسترس نمی باشند!

اطلاع از وضعیت حاکم بر این منطقه به آن جهت بیان شد که تعداد 17روستای بخش زاگرس بدلیل قرار گرفتن در حوزه سد سازوبن بیش از دو دهه از خدمات عمرانی دولت در بخش های مختلف محروم ماندند ،مردمان این دیار محروم بدلیل بلاتکلیفی که این سد برای آنان ایجاد کرده بود از حداقل خدمات رفاهی وعمرانی دولتهای مختلف درطول چندساله اخیر محروم مانده وروز به روز نیز بر حجم این محرومیت تحمیلی آنان افزوده گردید.

اردیبهشت ماه سال 1394بود که استاندار ایلام به اتفاق مدیران دستگاههای اجرایی استان بدلیل روشن شدن دیرهنگام تکلیف احداث این سد دراین منطقه حضور یافتند وبا اعلام از دستورکارخارج شدن کاراحداث این سد پس از 20سال! مدیران این دستگاهها را مکلف به ارائه خدمات به روستاهای محروم این دیارنمودند.

پس از نشست مدیران وتشکیل جلسه شورای اداری استان در همین منطقه ،مقررشد دستگاههای عمرانی وخدماتی ،به فراخور وظیفه سازمانی که برعهده دارند اعتبارات لازم را برای توسعه وعمران ومحرومیت زدایی  فوری این روستاها تخصیص وزمینه بهره مندی ساکنین این روستاها از خدمات عمرانی وتوسعه ای دولت فراهم آورند.

درهمان روز بود که مدیرعامل زیرساخت وشرکت مخابرات استان ایلام وعده دادند که ظرف چند روز با نصب یک رپیتر زمینه رفع  مشکلات ارتباطی این روستاها را فراهم آورند، اما جلسه که تمام شد سرنوشت وعده نیز همان شد!!حال باگذشت چندین ماه از آن روز ،وعده نصب آنتن دراین منطقه در میان وعده های بیمشار نافرجام مدیران برای توسعه ومحرومیت زدایی این روستاها گور وگم شده است.

اینک که مردمان محروم وکم توقع روستاهای این بخش از حقق وعده های سرخرمن مسئولین ناامید گشته اند شبکه های اجتماعی وخبری را مکانی مناسب برای فریاد کردن این مشکل خود یافته اند شاید از این طریق افاقه ای شود !

یکی از ساکنین خوش ذوق ساکن روستای جوب بور دربخش زاگرس که به قول ایشان مشترکین آن همیشه در دسترس نیستند! با انتشار مطلبی در شبکه های اجتماعی سعی نموده است توجه مسئولین استان خصوصا شرکت مخابرات وزیرساخت را به این مشکل معطوف نماید.

دراین مطلب کوتاه آمده است"مشترک موردنظردردسترس نمی باشد...این جمله ای میباشد که وقتی ازطریق تلفن با نقطه کوراستان ایلام میخوای درتماس باشی بدون فوت وقت آنرامیشنوی  قابل توجه مسولین ارزشمنداستان ایلام اگه میخوای ازشر دنیای مجازی .تماس مکررارباب رجوع خود ویا پیامهای تبلیقاتی همراه اول وایرانسل درامان باشین نقطه کوراستان ایلام (روستای جوب بور ازبخش زاگرس)به شما توصیه میشود  دراین نقطه هیچ موبایلی انتن نداره باخیال راحت بیایین باارامش کامل روز تعطیلی خوش بگذرانید البته الان هوا بگی نگی گرمه بهاروپاییز زیبایی داره درخدمت دوستان هستیم بویژه دوستان مخابراتی که هرکدام چند خط ووای فای رایگان دارند"

انتظار می رود مسئولین شرکت مخابرات استان ایلام با قدری تامل درخواسته این مردمان که حقیقتا با وضعیت فعلی توسعه فن آوریها در جهان امروزی ،توقع زیادی هم نمی باشد، زمینه برخورداری ساکنین این روستاها از مزایای همراه اول را فراهم آورند. به امید روزی که درتماس با  مشترکین این روستاها واژه "مشترک مورد نظر دردسترس نمی باشد" به گوش نرسد!







اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
در فاصله 20کیلومتری کیلان دماوند روستای ورانه (شاهزاده برهان الدین)قرار دارد که این روستا نیز فاقد پوشش شبکه تلفن همراه میباشد.
ن مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
باسلام .گاهآ به خاطر مسائلی باید به ایت روستا یعنی روستای جوبور رفت اگردرهرشرایطی دریک مجلسی فرقی ندارد چه یاچگونه مجلسی باشد می بینید که به خاطرنبود آنتن موبایل تمام اشخاص مذکور هریک به طرفی مانند کسی که دزد خانه اش رازده باشد سراغ بلندترین تپه رامیگیرد شاید بتواند ازآن نقطه تماسی داشته باشد حالا اون هم اگر بدشانسی نیاری وادن روز خط خراب نباشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار