دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی استان ایلام ازارسال 350 اثربه این جشنواره خبرداد
کد خبر: ۲۴۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 15 June 2016
دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی استان ایلام ازارسال 350 اثربه این جشنواره خبرداد

به گزارش تابناک ایلام؛واحد زهرایی اظهار کرد: با تایید نهایی دبیرخانه بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در مشهد مقدس، داوران این جشنواره در استان ایلام در 2 بخش فارسی و عربی معرفی شدند.

وی افزود: آثار بخش فارسی جشنواره امسال را ظاهر سارایی، علی حسن سهراب نژاد و محمدعلی قاسمی و آثار بخش عربی را سید مهدی حسینی نژاد، محمدرضا شیرخانی و مالک عبدی داوری خواهند کرد.

وی همچنین از انتخاب محمد علی قاسمی به عنوان دبیر تخصصی جشنواره امسال با حکم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام خبر داد و گفت: تاکنون 350 اثر با موضوع سفرنامه و خاطره نویسی از استان های مختلف کشور به دبیرخانه این جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان ارسال شده است.

به گفته زهرایی، سه هزار فراخوان این جشنواره به 2 زبان فارسی و عربی در کشور توزیع شده و علاقه مندان می توانند نسبت به تولید و جمع آوری آثار با موضوع خاطره نویسی و سفرنامه امام رضا(ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت شاهچراغ (ع) و سایر امامزادگان و ارسال به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اقدام کنند.

به گفته زهرایی، پنجمین سال جشنواره ملی سفرنامه و خاطره نویسی در قالب نهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در دو رده سنی بالای 18 سال و زیر 18 سال همزمان با دهه کرامت برگزار و از هشت برگزیده تقدیر خواهد شد.

وی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 20 تیرماه و زمان برگزاری جشنواره نیز 19 مرداد ماه امسال است و نفر اول این مسابقه به جشنواره سراسری رضوی که همزمان با میلاد امام رضا (ع) در مشهد برگزار می شود، راه می یابد.

زهرایی اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه اطهار به ویژه امام رضا (ع) و گرامیداشت تولید کنندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت، معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده تر این آثار را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره رضوی ایلام، بخش های اصلی این جشنواره را سفرنامه نویسی و خاطره نویسی به دو زبان فارسی و عربی و بخش ویژه را نیز سبک زندگی ایرانی، اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و مشهد اولی ها عنوان کرد.

جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با موضوع های مختلف فرهنگی، هنری و علمی برای چهاردهمین دوره همزمان با دهه کرامت از میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) با هدف توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در سراسر کشور برگزار می شود که امسال استان ایلام برای نهمین سال میزبان این جشنواره خواهد بود.

این جشنواره در استان ایلام از سال 87 آغاز و تاکنون بصورت متوالی همه ساله در رشته های مختلف پیامک رضوی، تحقیق و پژوهش با موضوع رضوی و سفرنامه و خاطره نویسی برگزار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار