به مناسبت دهم ماه مبارک رمضان سالروز شهادت حضرت خدیجه(س) ویژه برنامه خدیجه مادر امت در بقاع متبرکه مناطق مختلف استان ایلام بر گزار شد.
کد خبر: ۲۴۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰ 16 June 2016

به مناسبت دهم ماه مبارک رمضان سالروز شهادت حضرت خدیجه(س) ویژه برنامه خدیجه مادر امت در بقاع متبرکه مناطق مختلف استان ایلام بر گزار شد.

به گزارش تابناک ایلام؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: این برنامه شب گذشته و امروز در شماری از بقاع متبرکه این استان برگزار و در این محافل ویژه برنامه های مختلف فرهنگی، مذهبی در بزرگداشت حضرت خدیجه(س) اجرا شد.

حجت الاسلام حسن شهیدی با بیان اینکه این برنامه برای نخستین بار و همزمان با سراسر کشور برگزار شده گفت: در این محافل که با حضور اقشار مختلف مردم روزه دار استان برگزار شد سخنرانان پیرامون ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ اسلام سخنرانی کردند.

وی به دیگر برنامه های این اداره کل در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: همچنین در طول ماه مبارک رمضان امسال طرح ضیافت الهی شامل برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه شاخص این استان اجرا می شود.

حجت الاسلام شهیدی تاکید کرد: در اجرای این طرح که تبلیغات محیطی آن قبل از شروع ماه مبارک رمضان نیز انجام گرفته 25 مبلغ از حوزه علمیه قم به تعدادی از بقاع متبرکه شاخص این استان اعزام شده و فعالیت هایی همچون اقامه نمازهای یومیه، بیان احکام و مسایل شرعی، سخنرانی و جلسات تفسیر قرآن کریم را در این اماکن انجام می دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام یادآور شد: همچنین در اجرای طرح ضیافت الهی خیمه های معرفت نیز در شماری از بقاع متبرکه استان دایر شده که قبل از اذان مغرب تا نیمه شب توسط روحانیان اعزامی در آنها مشاوره و پاسخگویی به مسایل شرعی ارائه می شود.

وی برگزاری برنامه ها و جلسات ترتیل خوانی و جز خوانی قرآن کریم، برگزاری محفل انس با قرآن توسط قاری بین المللی مصری در روز 24 رمضان، ویژه برنامه های لیالی قدر، نمایشگاه های فرهنگی، عرضه محصولات فرهنگی، جلسه های تفسیر قرآن کوتاه مدت، جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع)، گرامیداشت روز قدس و اقامه نماز عید سعید فطر را از دیگر برنامه های این اداره کل در اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک امسال برشمرد.

حجت الاسلام شهیدی ارتقای سطح معرفتی و بینشی زائران و ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن در بقاع متبرکه با حضور گسترده مردم را از اهداف برگزاری این آیین ها اعلام کرد.
وجود بیش از 60 بقعه متبرکه در استان ایلام رنگی از اصالت و معنویت به این منطقه از غرب کشور بخشیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار