قابل توجه مدیران منابع طبیعی استان
راستی مگر غیر از این است که درمرداد سال گذشته با حضور استاندار محترم ایلام اولین پرواز شناسایی در فرودگاه شهدای ایلام عملیاتی شد وقرار براین بود این پهپاد با پرواز درارتفاع 18هزار پایی به یاری ماموران جنگلبانی در شناسایی کانونهای وقوع آتش سوزی بشتابد؟
کد خبر: ۲۴۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ 16 June 2016

با آغاز فصل تابستان وخشک شدن عرصه های طبیعی استان ایلام ،باید هر از چند گاهی شاهد انتشار اخبار ناخوشایندی از وقوع آتش سوزی در جنگلها وعرصه های طبیعی استان باشیم ،آتش سوزی هایی با عامل انسانی که حیات طبیعی امان را نشانه رفته اند.

به گزارش تابناک ایلام،هفته گذشته بود که مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام باانتشار اخباری دررسانه های خبری استان ،از کاهش96 درصدی آتش سوزیها خبر داد وبا آب وتاب موضوع، تلاش بی‌وقفه نیروهای حفاظت و اطلاع‌رسانی به‌موقع نیروهای مردمی و استفاده از فنّاوری روز دنیا!! را عوامل دخیل در کاهش آتش سوزی در عرصه‌های مرتع و جنگل استان معرفی کرد.

اما دیری نپایید ودر فاصله کمتراز یکروزاز انتشاراین خبر ،وقوع سه فقره آتش سوزی در جنگلهای دره ارغوان،اطراف سد چم گردلان وکبیرکوه بخش های زیادی از عرصه های طبیعی ودرختان کهنسال بلوط استان را در آنی به تلی ازخاکسترمبدل وتمام رشته هارا پنبه کرد ! این درحالیست که امروز نیز خبرها از وقوع یک فقره آتش سوزی در جنگلهای دینارکوه در آبدانان حکایت دارد.

هرچند خالی از انصاف است که قلت وناچیز بودن ماموران حفاظت ازجنگلها درمقابل عرصه یک میلیون و800هزارهکتاری مراتع وجنگلی استان ایلام وزحمات شبانه روزی آنان در کنترل این عرصه ها وکمک برای مهار آتش سوزیها را نادیده بگیریم اما اظهار نظرهای اینچنینی از سوی  مدیران منابع طبیعی ،ضمن ایجادتوقع  در افکارعمومی ومردم استان ،این سوالات را در اذهان متبادر می نماید که آقای مدیر پس چرا در هفته گذشته وامروز این تجهیزات وامکانات به کار نیامدند؟


بی شک امروز هم با حضور به موقع  وپرتعداد مردم ،کارکنان ادارت ،نیروهای بسیج وسپاه وهلال احمر وسازمانهای مردم نهاد درکنار نیروهای منابع طبیعی ،دیر یا زود  این آتش سوزی  اطفاء خواهد شد؛ اما تا کی باید عرصه های طبیعی استان فدای بی توجهی و کم لطفی مسئولین کشوری در واگذاری تجهیزات وامکانات پیشرفته نظیر هواپیما وبالگرد شود؟!

راستی مگر غیر از این است که در مرداد سال گذشته با حضور استاندار محترم ایلام اولین پرواز شناسایی پهپادی که به ایلام آمد در فرودگاه شهدای ایلام عملیاتی شد وقرار براین بود این پهپاد با پرواز درارتفاع 18هزار پایی به یاری ماموران جنگلبانی در شناسایی کانونهای وقوع آتش سوزی بشتابد؟

مگر غیر از این است که مدیرکل ستاد بحران استانداری در آیین بکارگیری این پهپاد  گفت"خوشبختانه تلاش های مستمر مسوولان نتیجه داد و یک فروند پهباد شناسایی از طریق شرکت هوایی قدس در اختیار استان ایلام قرار گرفت "؟!

پس این پهپادها کجا هستند وچرا به یاری جنگلهای بی پناه استان ایلام نمی شتابند ؟!گویا تقدیر چنین است وحکایتها باید نو شوند !وقرار است ،حکایت  این پهپادها  همان حکایت "نوشدارویی بعد از مرگ سهراب "باشد !
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
احتمالا هست ولی آتش را درحد هکتاربه بالا میبینه!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار