رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام باتوجه به آلودگی هوا گفت:مردم در زمان حضور در فضای باز و آزاد حتما از ماسک استفاده کنند.
کد خبر: ۲۴۷۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 17 June 2016

رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام باتوجه به آلودگی هوا گفت:مردم در زمان حضور در فضای باز و آزاد حتما از ماسک استفاده کنند.


به گزارش تابناک ایلام؛دکتر راضی ناصری فراظهار کرد: با توجه به اینکه امکان وجود ذرات بیماری زا در میان توده گرد و غبار و ریزگردها دور از انتظار نیست بنابرین افراد مستعد و در معرض خطر از خارج شدن از منزل و حضور در فضای باز و آزاد پرهیز کنند.

وی افزود: در این شرایط بیماران قلبی، تنفسی، جانبازان شیمیایی، مبتلایان به آسم، افراد سالمند، زنان باردار، کودکان و افرادی که بیماری های زمینه ای دارند بیشتر از سایرین در معرض خطر هستند و باید اصول بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر ناصری فر به ورزشکاران و کسانی که فعالیت آنها در فضای باز و هوای آزاد است نیز توصیه کرد این گروه ها نیز برای حفظ سلامتی خود از انجام ورزش های هوازی و فعالیت در هوای آزاد به خاطر سالم نبودن هوا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه مردم عادی نیز در زمان حضور در فضای باز و آزاد حتما از ماسک استفاده کنند، گفت: استفاده از ماسک برای جلوگیری از ریزگردها به تنهایی کافی نیست بلکه موثرترین راه، کاستن از فعالیت های هوازی و خروج از منزل و قرار گرفتن در هوای آزاد است.

رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: در روزهایی که هوای استان ایلام به خاطر ورود گرد و غبار و ریزگردها آلوده است مردم باید میزان مصرف شیر را افزایش دهند چون شیر عاملی موثر برای دفع مواد مضری است که از راه تنفس وارد بدن می شوند.

گرد و غبار و ریزگردهای عربی از عصر پنجشنبه هوای استان ایلام را فرا گرفته است و بر اساس آمار و اطلاعات ثبت شده مراکز سنجش غبار اداره کل حفاظت محیط زیست، میانگین غلظت ذارات گرد و غبار در هوای این استان به بیش از 10 برابر حد مجاز رسیده است.

توده جدید گرد و غبار موجود در آسمان استان ایلام ناشی از وقوع طوفان های گرد و غبار در بیابان های کشور عراق و سوریه است که از طریق باد به سمت کشورمان می آید و تهدیدی برای سلامت مردم به ویژه در استان ها و شهرهای مرزی جنوب، جنوب غرب و غرب است.

براساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان ایلام این شرایط (استقرار توده گرد و غبار) تا روز جمعه هفته جاری در آسمان این استان پایدار است و سپس به تدریج از جو منطقه خارج و از میزان غلظت آن کاسته می شود.

از ابتدای سال جاری تاکنون استان ایلام شاهد 13 روز آلوده ناشی از ورود ریزگردهای عربی از طرف بیابان های عراق و سوریه بوده است.

سال گذشته نیز استان ایلام 76 روز غبارآلود را پشت سر گذاشت./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار