فرماندار شهرستان آبدانان ازاختصاص 70میلیارد ریال اعتبار برای ادامه احداث تونل کبیرکوه در سال جاری خبرداد.
کد خبر: ۲۴۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰ 18 June 2016

فرماندار شهرستان آبدانان ازاختصاص 70میلیارد ریال اعتبار برای ادامه احداث تونل کبیرکوه در سال جاری خبرداد.


تونل کبیرکو ه با چهار هزار و 800 متر طول یکی از بزرگترین تونل های جاده ای کشور است که عملیات احداث آن سال 89 توسط وزیر راه و ترابری وقت آغاز شد و تاکنون 13 کیلومتر جاده های دسترسی از سمت شهرستان آبدانان و دره شهر احداث و 2 هزار و 600 متر نیز از تونل و راه های فرعی آن از سمت شهرستان آبدانان حفر شده است.


با راه اندازی و بهره برداری از تونل کبیرکوه، ضمن خروج آبدانان از بن بست جاده ای، زمینه روان سازی ناوگان زمینی شمال غرب و مرکز کشور به جنوب و عتبات عالیات مهیا و با حذف پیچ های خطرناک گردنه کبیرکوه از بروز حوادث احتمالی رانندگی نیز جلوگیری می شود.

به گزارش تابناک ایلام؛مجید عسگری اظهار کرد: هم اکنون روزانه شش متر از تونل اصلی کبیرکوه توسط حفر می شود که این مقدار حفاری در کشور بی سابقه است.

وی از فعالیت سه گروه حفار با تجهیزات پیشرفته و در سه نوبت کاری در این تونل خبر داد و افزود: با وجود تنگناهای مالی، محدودیت امکانات، کمبود قطعات، مشکلات خدمات فنی و مهندسی و ماشین آلات راهسازی پیشرفت کاری این طرح بزرگ ملی از نظر کمی و کیفی مطلوب است و رکورد حفر تونل در بین شرکت های تونل سازی در سطح کشور مربوط به این طرح است.

فرماندار آبدانان با اشاره به اینکه حفر تونل از سمت آبدانان به اتمام رسیده است، تاکید کرد: 2 هزار و 500 متر از بدنه اصلی تونل از سمت این شهرستان نیز حفر شده و در حال حاضر عملیات کف کنی توسط پیمانکار آغاز شده که پیش بینی می شود تا شش ماه آینده عملیات در این قسمت نیز خاتمه یابد.

عسگری اعتبار مورد نیاز و تخصیصی برای احداث تونل کبیرکوه را ناکافی دانست و گفت: اگر بودجه مورد نیاز این طرح بزرگ راهسازی تامین شود حفر بدنه اصلی تونل تا پایان سال 96 به اتمام می رسد.

وی یادآور شد: 70 میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی و ماده 180 بودجه سال 95 برای ادامه احداث تونل کبیرکوه در سال جاری تخصیص یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار