رئیس جهاد کشاورزی ایلام گفت: تولیدات کشاورزی استان ایلام طی یک برناه سه تا چهار ساله به ۳ میلیون تن در سال می رسد.
کد خبر: ۲۴۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ 19 June 2016
رئیس جهاد کشاورزی ایلام گفت: تولیدات کشاورزی استان ایلام طی یک برناه سه تا چهار ساله به ۳ میلیون تن در سال می رسد.

به گزارش تابناک ایلام،  سید محمد تراب میری شامگاه شنبه در همایش بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان اظهار داشت: بیشتر دانش آموختگان دانشگاهی بخش کشاورزی از توان مهارتی لازم برخوردار نیستند و به جای ایجاد طرح های کشاورزی متقاضی اشتغال در بخش دولتی هستند.

وی افزود: کشاورزی ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است که رونق آن می تواند بسیاری از مشکلات جامعه از جمله مهاجرت و کوچ روستایبان به شهرها را برطرف کند ضمن اینکه زیر بخش های کشاورزی نیز دارای ظرفیت ها و پتانسیل های متعددی است که می تواند اشتغالزایی و تولید را در کشور و استان افزایش دهد.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام یکی از مشکلات این حوزه در استان را کم بودن سطح سواد و دانش کشاورزی بهره برداران و نیز خرد بودن اراضی کشاورزی دانست و تاکید کرد: توسعه اراضی باغی، زراعی، حضور در بازارهای بین المللی و داخلی، استفاده از مرز مهران با محوریت صادرات از راهبردهای رونق بخش کشاورزی استان ایلام است.

وی عنوان کرد: سرمایه گذاران به دلایلی همچون نداشتن شناخت دقیق از ظرفیت های استان و بن بست بودن جغرافیایی ایلام رغبت چندانی برای حضور در استان ندارند که باید از طریق رسانه ظرفیت های ایلام را معرفی کرد.

وی گفت: قرار است اراضی آبی استان در طی یک برنامه سه تا چهار ساله از ۷۳ هزار هکتار کنونی به بیش از۱۹۰ هزار هکتار افزایش یابد که با اجرای این طرح میزان تولید محصولات کشاورزی نیز به سه برابر و نزدیک به سه میلیون تن محصولات زراعی ، باغی و دامی خواهد رسید./م



منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار