کد خبر: ۲۴۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 19 June 2016

مدیر کل راه و شهرسازی ایلام گفت: محورهاي ارتباطي منتهي به شهر مهران در درحال بهسازي و ايمن‌سازي براي حضور زائران اربعين حسيني(ع) است.


به گزارش تابناک ایلام، مهندس «سیدکمال‌الدین میرجعفریان» در جریان بازدید نماينده استان در مجلس شوراي اسلامي از محورهاي ايلام- مهران و مهران ملكشاهي، اظهار کرد: تعريض ورودي شهر مهران از سمت ايلام توسط اداره راه و شهرسازي مهران در دست اجرا است که طول اجراي اين تعريض 10 كيلومتر است و حدود 40 درصد عمليات اجرايي آن در سال گذشته به انجام رسيد.

وی افزود: هم اكنون ادامه عمليات به منظور چهار خطه کردن اين قطعه از محور ايلام به مهران حد فاصل تقاطع سد شهيد آل اسحاق تا ورودي شهر مهران آغاز شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اضافه کرد: اين اقدام در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل به انجام خواهد رسيد و اميدواريم تا اربعين امسال به بهره‌برداري برسد.

ميرجعفريان با بیان اینکه با اجراي اين پروژه عرض اين مسير ارتباطي از هر سمت 8 متر تعريض خواهد شد، تصریح کرد: در مجموع 35 هزار متر مكعب خاكبرداري، 20 هزار متر مكعب خاكريزي و زير اساس به انجام خواهد رسيد و با استفاده از 13 هزار متر مكعب بيس اين پروژه آماده آسفالت خواهد شده و براي آسفالت آن نيز 25 هزار متر مكعب آسفالت مورد استفاده قرار خواهد گرفت و با بهره‌برداري از اين پروژه ترافيک ورودي شهر مهران در زمان حضور ميليوني زائران اربعين حسيني (ع) روانتر مي‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عمليات ايمن سازي و اصلاح مسیر محور مهران-ملکشاهی (گردنه ترشاوه) نيز به طول 1 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 30 درصد در حال اجراست که با بهره‌برداری از این پروژه بیش از 10 مورد پیچ تند و خطرناک با شیب بالا احیاء و اصلاح مسیر خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی ایلام تصریح کرد: براي اجراي اين پروژه 30 هزار متر مکعب خاكبرداري و 45 هزار مترمكعب خاكريزي و يك دستگاه پل به طول 36 متر با دهانه هاي 10 متري اجرا خواهد شد.

میرجعفریان در پایان تاکید کرد: در مجموع اين محور به طول 80 کیلومتر در صورت بهسازی به عنوان یکی از راه‌های جایگزین در زمان اربعین حسینی (ع) از اهمیت بسیار بالایی جهت کاهش گره‌های ترافیکی و حوادث جاده‌ای به شمار می‌رود.



منبع:ایسنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار