دعای روز چهارم تنگی نفس در غرب کشور؛
به جرات می توان گفت که اگر گرد و خاک در تهران یک هفته ادامه داشت هم اکنون مردم ایلام و کرمانشاه و خوزستان در رفاه بودند.به همین علت و با عرض پوزش از هم وطنان پایتخت نشین دعای روز چهارم بارش خاک مسموم در غرب کشور این است که خداوندا عنایتی بفرما تا شاید خاک بر سر تهران باریده و مسئولین دولت را تکانی داده و فکری برای مردم غرب کشور بنمایند
کد خبر: ۲۴۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵ 19 June 2016

امروز روز چهارم و متوالی است که نفس در سینه های مردم ایلام و دیگر استانهای غربی کشور به شماره افتاده و روی مردم سفید و پوشیده شده است


به گزارش تابناک ایلام ،مردم ایلام این بار میزبان مهمان ناخوانده ی دیگری از کشورهای همسایه هستند.گویا تقدیر مرزنشینان غیور ایلامی و کرمانشاهی و خوزستانی از همسایه گان خارجی خود جنگ و گرد و خاک و تپ و توز است.

دیروز بمباران شیمیایی شهرهای غربی و جبه های ما نفس های مردم را آتشین کرده بود و امروز خاک عربی آنچنان سینه های ما را فشار می دهد و راه نفس را می بندد که زندگی برای مردم سخت و طاقت فرسا شده است.

متاسفانه دولت آنطور که باید در این امر ورود پیدا نکرده و سلامت مردم را فدای مصلحت اندیشی سیاسی و اقتصادی کرده است.

یکی از علل اصلی به وجود آمدن ریزگردها و افزایش آنها کاهش ورودی آب به عراق و سوریه است.

آب رودخانه های عراق و سفره های زیرزمینی این کشورها از دو حوزه ی آبریز ترکیه و ایران تامین می شود.

حضرات ترک ترکیه را که با اسرائیل خون خوار سر و سر و نشست و برخاست دارند را هیچ امیدی به منطق و درک حال و احساس مردم نیست.اقتصاد وابسته و تجارت غیراخلاقی آنچنان رگ های وجدان در ترکیه را کور کرده که از مسئولین آن انتظاری غیر از نسل کشی مستقیم و غیر مستقیم وجود ندارد.

از چنین کشوری نمی توان انتظار داشت تا حال مردم ایلام و کرمانشاه و خوزستان را درک کند.چه بسا این روال در کشور به مانند رفتارهای آنها در حمایت از تروریسم در سوریه تعمدی و برای دشمنی با تشیع و مقاومت باشد.

ولی مسئولین دولت ایران که منش و رفتار علی (ع) را سرلوحه ی فعالیت خود قرار داده اند را کجای دلمان جای دهیم.در مورد مسائلی که بارها به ما تذکر داده شده اطلاع رسانی نکنیم سخنی نمی گوییم ولی فقط به همین بسنده می کنیم که دولتمردان ایرانی آب را خشک نکنید.

هر چه در این چند سال فغان و فریاد زدیم که در مورد معضل گرد و خاک چاره ای اندیشیده شود گوشی بدهکار نبود و تلاشها در حد حرف باقی ماند.

در روزهای گذشته در سطوح مدنی جامعه کمپین هایی تشکیل شده و در استانهای ایلام و کرمانشاه و خوزستان فعالیت خود را آغاز کرده اند .

در حال حاضر بالغ بر 70 هزار نفر در این سه استان به صورت مستقیم به عضویت این کمپین ها درآمده و همگی همدل و همزبان تنها یک پیام برای مسئولین دارند ، نفس های ما را بازگردانید.

در چند سال گذشته هرچه خاک بر سر مردم غرب کشور بارید مهمترین اقدام عملی مسئولین توزیع ماسک بود و تنها در یک یا دو مورد اقدامات عاجل و ضربتی برای حل معضل گرد و خاک انجام شد و آن دو مورد زمانی بود که گرد و خاک به تهران رسید.

به جرات می توان گفت که اگر گرد و خاک در تهران یک هفته ادامه داشت هم اکنون مردم ایلام و کرمانشاه و خوزستان در رفاه بودند.

به همین علت و با عرض پوزش از هم وطنان پایتخت نشین دعای روز چهارم بارش خاک مسموم در غرب کشور این است که خداوندا عنایتی بفرما تا شاید خاک بر سر تهران باریده و مسئولین دولت را تکانی داده و فکری برای مردم غرب کشور بنمایند.

گرد و خاک عربی تنها مردم و ریه های آنها را هدف قرار نداده است.جنگلهای بلوط زاگرس در این چند سال میلیاردها تومان از این بابت خسارت دیده اند.

پوشش مرتعی زاگرس آفت زده شده و در حال نابودی است.مردم در زمان بارش خاک برای تامین علوفه برای دام در مراتع با مشکل اسای مواجه هستند.

سنجاب های ایلامی که آتش آشیانه های آنها را ویران کرده در آسمان خدا هم ستاره ای نداشته و نفس های بیمارشان دل سنگ را آب می کند.

انواع جانوران و آبزیان و پستاندار و بی پستان و ریز و درشت از ریزگردهای عربی در عذاب بوده و دعای رفع این آفت را زمزمه می کنند.

ریزگردهای عربی در 8 سال گذشته و به صورت میانگین 70 روز در سال نفس را در سینه های مردم غرب کشور حبس کرده و بیماری های زیادی را به همراه آورده اند.ولی متاسفانه تا کنون اقدام مشهودی برای حل این مشکل صورت نگرفته است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
من به جای رئیس جمهورمحترم باشم به پاس همدردی با مردم سه استان درگیر ریزگردهاسازمان محیطزیست کشوررا به یکی ازاین استانها انتقال میدهم تا به همراه خانواده های محترمشان درآنجا ساکن شوند وپیگیر این معضل ملی (ریزگردها)باشن.
دهلرانی
|
United States
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
لایک لایک لایک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار