معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام گردشگری مذهبی یک ظرفیت مناسب برای رونق اقتصادی، جذب گردشگر، ایجاد اشتغال پایدار و بحث اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۲۴۸۶۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 20 June 2016
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام گردشگری مذهبی یک ظرفیت مناسب برای رونق اقتصادی، جذب گردشگر، ایجاد اشتغال پایدار و بحث اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش تابناک ایلام ،"حشمت اله عسکری "روز دوشنبه در نشست بررسی طرح گردشگری امامزاده ابراهیم قتال (ع) گفت: همراهی هیات امنای بقاع متبرکه و اماکن مذهبی بابخش خصوصی برای توسعه این اماکن یک ضرورت است تابا استفاده از توان بخش خصوصی و ایجاد زیرساخت های رفاهی و اقامتی این اماکن مقدسه رونق بیشتری پیدا کنند.

عسگری در ادامه به بررسی اجرای طرح گردشگری در محوطه امامزاده ابراهیم قتال(ع) دهلران پرداخت و افزود: کارهای بسیار خوبی برای جذب بیشتر گردشگر در این مکان انجام شده و باید زیر ساخت های مناسب برای توسعه آن نیز انجام شود.
وی تاکید کرد: اکنون با احتساب برق کشی، انتقال آب، محوطه سازی، ایجاد فضای سبز بیش از سه میلیارد ریال برای توسعه گردشگری و اجرای طرح توریستی امامزاده ابراهیم قتال(ع) هزینه شده که با کمک بخش خصوصی می توان به جذب بیشتر گردشگران در ایام مختلف سال در این مکان امیدوار بود.
معاون استاندار ایلام یادآور شد: یکی از اهداف اصلی سیاست اقتصاد مقاومتی استفاده بهینه از همه ظرفیت های بلاتکلیف است و اکنون گردشگری مذهبی با توجه به حضور چشمگیر علاقمندان در اماکن مقدسه بهترین ظرفیت است که می توان همسو با فعال سازی سایر بخش ها از آن نیز بهره برد.
عسگری ابراز امیداواری کرد که با همکایر اوقاف و امور خیریه با سرمایه گذار بخش خصوصی بتوان نهایت استفاده را از این ظرفیت برد.
به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ده ها بقعه متبرکه امامزادگان است که همه ساله در ایام خاص به ویژه نوروز از جذب بیشترین آمار گردشگران در نقاط دور و نزدیک برخوردار هستند.
بقعه ابراهیم قتال(ع) در شهرستان دهلارن در نزدیکی آبادی بیشه دراز به فاصله حدود 10 کیلومتر در جاده فرعی از مسیر دهلران - مهران واقع است، فاصله این امامزاده تا شهر دهلران حدود 45 کیلومتر است. 
این امامزاده دارای شجره نامه ای به خط عربی استو در میان مردم منطقه به ابراهیم قتال و به زبان عربی در کشور عراق به ابراهیم چتال معروف است. /م




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار