رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام گفت: مقوله فناوری و دانش بنیان بودن و نقش آن در همه مولفه های بر کسی پوشیده نیست و امسال با عنایت مقام معظم رهبری و حمایت دولت تدبیر و امید به این بحث توجه ویژه ای شده است.
کد خبر: ۲۴۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 20 June 2016

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام گفت: مقوله فناوری و دانش بنیان بودن و نقش آن در همه مولفه های بر کسی پوشیده نیست و امسال با عنایت مقام معظم رهبری و حمایت دولت تدبیر و امید به این بحث توجه ویژه ای شده است.

 به گزارش تابناک ایلام؛کامران طاهرپور روز دوشنبه در نشست انعقاد تفاهم نامه چهارجانبه میان پارک علم و فناوری، آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه ای و جهاد دانشگاهی ایلام افزود: هم اکنون جامعه هدف ما در بحث فناوری و توسعه علم و دانش، جامعه دانشگاهی است اما باید به منظور پیشرفت در عرصه علمی جهانی یک قدم به عقب بازگردیم و از مدارس شروع کنیم.

وی اظهار کرد: باید ذهن دانش آموزان از دوران دبیرستان با مفهوم فناوری آشنا شود تا بتوانند پس از فراغت از تحصیل برای خود کسب و کاری مناسب با علاقه و شرایط ایجاد کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام یادآور شد: مقوله فناوری و دانش بنیان بودن و نقش آن در همه مولفه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور بر کسی پوشیده نیست و امسال با عنایت مقام معظم رهبری و حمایت دولت تدبیر و امید به این بحث توجه ویژه ای شده است.

طاهرپور ابراز امیدواری کرد: پارک علم و فناوری به عنوان یکی از مراجع تفکر دانش بنیان در کنار دیگر دستگاه ها اقدام های هوشمندانه و موثری در زمینه توسعه علم و فناوری در کشور انجام دهد.

وی اضافه کرد: استان ایلام از نظر منابع و قابلیت های موجود و همچنین تنگناها و مشکلات شرایط خاص و ویژه ای دارد که اگر درست مدیریت شود می توان به توسعه و رشد استان در آینده امیدوار بود.

وی با بیان اینکه این استان از ظرفیت های خدادادی بسیار ارزشمندی در بخش های کشاورزی، گیاهان دارویی و انرژی و همچنین نیروی انسانی خلاق و با انگیزه برخوردار است، افزود: این استان با مشکلات و مسایلی از جمله نبود صنایع بزرگ و پایین بودن اقتصاد خانواده که مانع رشد و توسعه متوازن و همه جانبه است، نیز مواجه است.

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام گفت: پارک هیچگاه به تنهایی نمی تواند در زمینه تربیت فناور در مدارس برای آینده استان موفق شود و نیازمند توان اجرایی و فکری دستگاه های مختلف بخصوص آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه ای و جهاد دانشگاهی است.

طاهرپور اضافه کرد: این تفاهم نامه چهارجانبه به همین منظور و با هدف حمایت از شکوفایی استعدادهای دانش آموزان، دانشجویان و کارآموزان خلاق و تبدیل دانش به ثروت منعقد می شود.

وی گفت: با توجه به وجود اهداف مشترک و ایجاد ارتباط علمی و فناوری در قالب برنامه های مدون برای زمینه سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصاد دانش بنیان، این چهار دستگاه در قالب تفاهم نامه ای در خصوص همکاری های مشترک توافق کرده اند.

وی بستر سازی لازم برای فعالیت های نوآورانه دانش آموزی و دانشجویی، استفاده مشترک از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، همکاری در برگزاری دوره های آموزشی، سمینارها و همایش های علمی مشترک وشناسایی جوانان مستعد و معرفی آنها برای حضور در مسابقه های ملی مهارت را از جمله زمینه های همکاری مشترک بین طرفین این تفاهم نامه اعلام کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام یادآور شد: این تفاهم نامه باید در قالب اقدام و عمل اجرایی شود و به این منظور کمیته اجرایی با حضور نمایندگان چهار دستگاه برای پیشبرد امور و پیگیری و هماهنگی در اجرای مفاد تفاهم نامه تشکیل خواهد شد.

در ادامه این نشست تفاهم نامه همکاری مشترک میان آموزش و پرورش، پارک علم و فناوری، جهاد دانشگاهی و آموزش فنی و حرفه ایی استان ایلام منعقد و به امضای نمایندگان این دستگاه ها رسید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار